Horyzonty Dydaktyki 2024
W dniu 16 kwietnia 2024 r. w Auli UEP odbył się kolejny Studencki Dzień Jakości Kształcenia w UEP pod nazwą „Horyzonty Dydaktyki 2024”, zorganizowany przez Parlament Studencki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu we współpracy z Rektorską Komisją ds. Jakości Edukacji. Jest to cykliczne wydarzenie, podczas którego z perspektywy studentów dyskutujemy o ważnych dla naszej społeczności akademickiej sprawach dydaktyki. W tym roku tematem wiodącym były kompetencje miękkie, praca w zespole, budowanie relacji i wrażliwość na potrzeby innych oraz syndrom wypalenia akademickiego.
Problematykę wypalenia akademickiego wraz z wynikami badania tego syndromu, przeprowadzonego wśród studentów UEP, przedstawiła dr hab. Teresa Chirkowska-Smolak, prof. UAM wraz z Zespołem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Narzędzia neuronauki, umożliwiające pomiar odporności na stres i syndrom wypalenia, omówiła Anna Connor-Łakomy, doktorantka Uniwersytetu Complutense w Madrycie, trenerka i coach. Z kolei na temat potrzeb i sposobów budowania bezpiecznej przestrzeni w relacjach akademickich głos zabrała dr Julita Wojciechowska, Psychologiczny konsultant ds. trudności w procesie studiowania dla studentów UEP z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wprowadzeniem do dyskusji na temat kompetencji miękkich było natomiast wystąpienie dr hab. Justyny Światowiec-Szczepańskiej, prof. UEP, Pełnomocniczki Rektora ds. Celów Kształcenia, która przedstawiła wyniki ankiety samooceny stopnia osiągnięcia kompetencji miękkich przez studentów UEP.
Podczas wydarzenia odbył się również interaktywny panel dyskusyjny nt. relacji w grupie, roli w zespole, inteligencji emocjonalnej i przeciwdziałania wypaleniu, w którym wzięła udział Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. Relacji Zewnętrznych i CSR, Grupa Żabka, reprezentując głos praktyki gospodarczej, dr Julita Wojciechowska, Mateusz Klakus, doktorant Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UAM, Wydział Psychologii i Kognitywistyki UAM, a także reprezentant nauczycieli akademickich UEP, tj. dr hab. Maciej Ławrynowicz, prof. UEP oraz przedstawiciel studentów Alan Celmerowski, Przewodniczący Parlamentu Studenckiego UEP.
Wydarzeniu towarzyszyły badania podatności na stres i syndrom wypalenia z wykorzystaniem narzędzia Stressonika w formie indywidualnej diagnozy, z której skorzystali zarówno studenci, jak i nauczyciele akademiccy UEP. Ponadto, specjalnie na tegoroczne „Horyzonty Dydaktyki 2024” ICAN Institute, twórca programu „ICAN Neuroleadership Academy™, opracował dla uczestników wydarzenia e-book nt. „Emocje. Jak sobie z nimi radzić w biznesie?”.
Zachęcamy do pobrania zamieszczonych poniżej prezentacji prelegentów tegorocznych „Horyzontów Dydaktyki 2024” i zapraszamy do udziału w wydarzeniu w kolejnym roku!