Celem planowanego badania jest realizacja pojedynczego zadania badawczego polegającego na eksploracji percepcji prawników dotyczącej oczekiwań klientów indywidualnych w kontekście świadczonych usług prawnych. Skupienie się na perspektywie klienta indywidualnego jest uzasadnione jego kluczową rolą jako odbiorcy usług prawnych. Klienci indywidualni, w przeciwieństwie do podmiotów gospodarczych, często stykają się z problemami prawnymi incydentalnie, w sytuacjach życiowych o dużym znaczeniu (np. sprawy rodzinne, spadkowe, konsumenckie, karne), co generuje specyficzne potrzeby i oczekiwania emocjonalne, komunikacyjne oraz proceduralne. Badanie tych oczekiwań z perspektywy prawników-ekspertów jest niezbędne, ponieważ to oni bezpośrednio świadczą usługi i mają unikalny wgląd w realia interakcji z klientami. Dodatkowo nie tylko reagują na oczekiwania, ale także je współtworzą poprzez sposób komunikacji i zakres świadczonych usług.