B.I.G. -Businesses’ International Growth

B.I.G. – Business International Growth – Projekt jest realizowany przez zespół międzynarodowych partnerów, którzy są reprezentują różne sektory i pochodzą z 5 krajów UE (Włochy, Słowenia, Grecja, Polska i Hiszpania).

System Izb Handlowych jest reprezentowany przez Izbę Handlową Marche (Partner Wiodący), Włoską Izbę Gospodarczą w Salonikach oraz Polską Izbę Gospodarczą Importerów, Eksporterów i Kooperacji.

Sektor szkoleniowo-doradczy reprezentują CONFORM (Włochy), FEI – Formacion y Education Integral (Hiszpania), AKMI – Anonymous Educational Organisation (Grecja) oraz GZS – CPU, słoweński Instytut Edukacji utworzony przez Izbę Handlową Słowenii.

System akademicki skupia Università Politecnica delle Marche (Ankona, Włochy) oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.

Po stronie przedsiębiorstw występuje ASECOM, hiszpańskie Stowarzyszenie Firm Modowych, natomiast władze lokalne są reprezentowane przez słoweńską BSC – Regionalną Agencję Rozwoju Gorenjska.

Izba Handlowa Marche

Izba Handlowo-Przemysłowa, Rzemieślnicza i Rolnicza regionu Marche jest organizacją publiczną reprezentującą interesy przedsiębiorców skupiając się na rozwoju lokalnych gospodarek i MŚP; prowadzi i utrzymuje rejestr działalności gospodarczej na swoim terytorium. Powstała w listopadzie 2018 roku z połączenia dotychczasowych 5 lokalnych Izb Gospodarczych, tym samym jest piątą włoską Izbą pod względem zarejestrowanych firm.

Jej działalność obejmuje:

• Usługi administracyjne: prowadzenie i aktualizacja rejestru przedsiębiorców, rejestru protestów, rejestru rzeczoznawców i biegłych, rejestru patentów i znaków towarowych itp.;

• Usługi promocyjne: udzielanie wsparcia informacyjnego i finansowego lokalnej społeczności przedsiębiorców w ramach programu Szkoła-Praca, ochrona własności intelektualnej, promocja turystyki, wsparcie zakładania i rozwoju nowych firm, projekty unijne;

• Informacje analityczne: dostarczanie informacji do przeprowadzania analiz rynkowych, studiów i analiz opartych na lokalnych danych ekonomicznych;

• Regulacja rynku: zwiększenie przejrzystości rynku poprzez promowanie rozpowszechniania rzetelnych, uznanych zasad i prawidłowych praktyk handlowych w celu budowania wzajemnego zaufania między konsumentami i przedsiębiorcami.

Izba Handlowa Regionu Marche jest promotorem wraz z Izbą Gospodarczą Splitu (Chorwacja) Forum Izb Handlowych Adriatyku i Morza Jońskiego, transnarodowym stowarzyszeniem non-profit, łączącym izby handlowe krajów dzielących wybrzeża Adriatyku i Morza Jońskiego: Włoch, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Czarnogóry, Słowenii, Grecji i Albani w celu wzmocnienia synergii i możliwości rozwoju społeczno-gospodarczego obszaru Adriatyku i Morza Jońskiego

https://www.marche.camcom.it/

Włoska Izba Handlowa w Salonikach

Izba została założona w Salonikach w 1996 roku. Grecko-Włoska Izba Handlowa (CCIE Salonicco) jest niezależną, prywatną organizacją non-profit, której celem jest wspieranie handlu, turystyki, inwestycji i współpracy gospodarczej między Włochami i Grecją.

Izba jest powiązana z Izbą Handlową Grecji Północnej oraz Assocamerestero – stowarzyszeniem włoskich izb handlowych za granicą, które reprezentuje ponad 70 izb na całym świecie.

Izba zrzesza indywidualnych przedsiębiorców, jak również firmy wspierające interesy swoich członków poprzez kontakty i interakcje z agencjami rządowymi, stowarzyszeniami branżowymi i organizacjami międzynarodowymi zarówno w Grecji, jak i we Włoszech.

Jej podstawowym celem jest świadczenie specjalistycznych usług, takich jak badania rynku, pomoc w internacjonalizacji MŚP, seminaria, spotkania biznesowe, informacje i powiadomienia o możliwościach inwestycyjnych, informacje o normach i regulacjach, badania i nawiązywanie partnerstwa biznesowego, organizacja delegacji handlowych.

Ponadto jedną z istotnych działalności Izby jest wsparcie i szkolenia dla przyszłych pokoleń menedżerów i przedsiębiorców. Osiąga się to poprzez uczestnictwo w realizacji programów UE.

Biura Grecko-Włoskiej Izby Handlowej znajdują się w centrum Salonik, drugiego co do wielkości miasta Grecji i głównego miasta Grecji Północnej.

Grecko-Włoska Izba Handlowa w Salonikach oferuje usługę „wyciągów z rejestru handlowego i bilansów” dla firm z siedzibą w Grecji lub we Włoszech. Informacje pozyskiwane są otwartymi kanałami komunikacji (faks, poczta, e-mail).

Grecko-Włoska Izba Handlowa wspiera przedsiębiorstwa, które chcą prowadzić swoją działalność w Grecji, w sposób ciągły lub tylko okazjonalnie, zgodnie z ich konkretnym życzeniem.

Dzięki wsparciu wyspecjalizowanego personelu, grecko-włoska Izba Handlowa oferuje usługi tłumaczeniowe. Izba dostarcza wykazy lokalnych lub włoskich operatorów handlowych zgodnie z kryteriami i wymaganiami wnioskodawcy.

Po wnikliwej analizie wykonalności wniosku, Izba Gospodarcza przedstawia ofertę przystosowaną do potrzeb klienta, z uwagą dobierając specjalistów działających w branżach zainteresowanych firm.

Główną działalnością Grecko-Włoskiej Izby Handlowej jest maksymalizacja zysku handlowego ze spotkań między greckim popytem a włoską podażą. Wszystkie działania realizowane przez Grecko-Włoską Izbę Gospodarczą są zorientowane na ten cel, a spotkania B2B są skutecznym sposobem jego osiągnięcia.

Grecko-Włoska Izba Handlowa promuje ważne wydarzenia we Włoszech iw północnej Grecji dla przedsiębiorców, prasy specjalistycznej i importerów. Celem Grecko-Włoskiej Izby Handlowej jest pomoc przedsiębiorstwom w planowaniu udziału w targach, aby jak najlepiej wykorzystać swoją obecność i stymulować kontakty między greckimi i włoskimi profesjonalistami.

http://www.italchamber.gr

Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji

Izba wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorstw poprzez realizację na ich rzecz kompleksowych usług informacyjnych szkoleniowych i doradczych, a także innych usług realizowanych zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami zgłaszanymi przez klientów.

Izba działa w interesie i na rzecz rozwoju zrzeszonych przedsiębiorstw i organizacji gospodarczych. Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji jest członkiem i założycielem Sejmiku Gospodarczego Województwa Wielkopolskiego z siedzibą w Poznaniu, jest również członkiem Krajowej Izby Gospodarczej z siedzibą w Warszawie.

W ramach działań statutowych Izba świadczy następujące usługi:

·         pomoc w rozwijaniu kontaktów handlowych w kraju i za granicą

·         wprowadzanie wyrobów i usług oferowanych przez naszych członków na różne, rynki zagraniczne

·         kompleksową organizację wyjazdów grupowych na międzynarodowe imprezy targowe

·         organizację wyjazdów w ramach misji gospodarczych do wszystkich państw, z którymi Izba prowadzi lub organizuje współpracę gospodarczą

·         wspieranie inicjatyw gospodarczych członków Izby

·         informacje o możliwościach uzyskania środków pomocowych i dotacji na rozwój działalności gospodarczej

·         branżową prezentację firm członkowskich na spotkaniach z zagranicznymi kontrahentami

·         organizację spotkań biznesowych dla firm zagranicznych, uczestniczących w targach

http://www.pcc.org.pl

CONFORM – Consulenza, Formazione e Management S.c.a.r.l.

CONFORM – Consulenza, Formazione e Management S.c.a.r.l. ma siedzibę w Avellino, w regionie Neapolu we Włoszech i został założony w 1995 roku. Jako organizacja szkoleniowa dla kadry kierowniczej ma ogromne doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych, które wykorzystują nowe technologie cyfrowe i mogą zwiększyć cyfrową gotowość kadry nauczycielskiej. Zatrudnia 18 pełnoetatowych pracowników i współpracuje z konsultantami na terenie całego kraju.

CONFORM jest wpisany na listę firm filmowych MIBACT – Film Board, dla filmów niekinematograficznych i produkcji audiowizualnej. Wyprodukował filmy krótkometrażowe, produkcje wideo i filmy edukacyjne, oparte na modelu metodycznym „Edukacja filmowa”, umożliwiając uczestnikom zaangażowanym w fazę projektowania, tworzenia scenariuszy i interpretacji ról ugruntowanie zdobytej wiedzy.

Główne obszary specjalizacji CONFORM to rozwój platform społecznościowych i e-learningowych, w celu promowania informacji 2.0 / 3.0, debaty, dialogu i interakcji z innymi mediami społecznościowymi, nieformalne uczenie się z dostępem poprzez referencje do zorganizowanych pakietów multimedialnych opracowanych za pomocą technik myślenia wizualnego oraz wykorzystanie animacji 2D/3D, interaktywnych gier biznesowych, samouczków wideo itp.

Oprócz prowadzenia szkoleń menedżerskich, CONFORM rozwija również środowiska uczenia się, korzystając z metodyki Movie Education i Game-Based Learning. CONFORM nieustannie inwestuje w szkolenia swoich pracowników, aby być na bieżąco z innowacjami technologicznymi i metodycznymi. CONFORM opracowuje również własne nowoczesne materiały edukacyjne i środowiska pracy dla osób w każdym wieku i ze wszystkich dziedzin życia.

Od 1995 roku CONFORM promuje, projektuje, zarządza i raportuje złożone projekty na poziomie krajowym i międzynarodowym. Uczestniczył w wielu krajowych i międzynarodowych projektach realizowanych w ramach Programu Erasmus+, Inicjatyw Wspólnotowych Zatrudnienia i Równości, włoskiego Ministerstwa Edukacji, włoskich uniwersytetów i innych. CONFORM ma ponad 200 partnerów krajowych, europejskich i międzynarodowych. Jest od kilku lat partnerem UEP w wielu projektach Erasmus+ (INKAMs, SMILE, Digital Humanist, DaTaGEM) oraz nawiązał współpracę z EFMD w projekcie DaTaGEM, który kończy się w 2021 roku.

https://conform.it/en/

FEI – Formacion y Education Integral

Formación y Educación Integral (FEI) została założona 10 października 1997 roku, skupiając zespół ekspertów ds. zarządzania i szkolenia z różnych ośrodków szkoleniowych.

Podstawową misją jest projektowanie, planowanie i wdrażanie inicjatyw w dziedzinie szkoleń, działań upowszechniających technologię oraz udział w projektach edukacyjnych na poziomie osobistym, zawodowym i korporacyjnym.

Obecnie FEI składa się z interdyscyplinarnego zespołu ekspertów z dziedziny pedagogiki, informatyki i projektowania, zatrudniającego w firmie ponad 60 pracowników. Ponadto ma ponad 200 nauczycieli specjalizujących się w bardzo poszukiwanych dziedzinach. W ostatnich latach FEI umocniło swoją pozycję lidera, działając bezpośrednio w 5 wspólnotach autonomicznych z 35 certyfikowanymi ośrodkami szkoleniowymi. W ciągu ostatnich trzech lat FEI opracowało ponad 1000 inicjatyw szkoleniowych skierowanych zarówno do pracowników, jak i bezrobotnych.

W 2014 roku FEI utworzyło autoryzowane Centrum VET o kodzie: 28075595.

FEI jest zaangażowana w proces ciągłego doskonalenia, dla którego posiada certyfikaty w następujących Standardach Jakości: ISO-9001-2008 – Rozwój działalności szkoleniowej (od 2002); ISO-14001-2004 Środowisko (od 2007); EFQM – Certyfikowany przez licencjobiorcę Klubu Zarządzania Jakością, z wynikiem powyżej 400 punktów, co jest równoznaczne ze Srebrnym Znakiem Modelu Doskonałości EFQM; Madrid Excelente: znak jakości, który wyróżnia dążenie do doskonałości najlepszych firm w Madrycie.

FEI posiada akredytację Karty Erasmus dla Szkolnictwa Wyższego w oparciu o oferowane studentom Wyższe Cykle Szkolenia Zawodowego.

Centrum Kształcenia Zawodowego FEI dołączyło do inicjatywy Campus FP, która skupia różne ośrodki szkolenia zawodowego w południowej części Madrytu, oferując studentom różne praktyczne sposoby dostępu do szkolnictwa wyższego i dostępu do miejsc pracy, z odpowiednią liczbą nowych specjalizacji związanych z umiejętnościami cyfrowymi. W tym kontekście wpisuje się projekt LINCE.

FEI opracowuje obecnie strategię internacjonalizacji skoncentrowaną na międzynarodowej mobilności studentów VET przy wsparciu Campus FP.

http://www.feiformacion.com

AKMI – Anonymous Educational Organisation

IEK AKMI to grecka grupa szkoleniowa, która specjalizuje się w kształceniu zawodowym, z ponad 15000 studentów w Atenach, Pireusie, Salonikach, Krecie i Larisie oraz w szkolnictwie wyższym, będąc partnerem renomowanych uniwersytetów kształcąc ponad 6000 studentów w Atenach, Pireusie i Salonikach.

Kształci na 12 kierunkach studiów z 82 specjalizacjami, dysponuje ponad 270 laboratoriami.

Kierunki studiów to: zawody techniczne; administracja i gospodarka; estetyka i spa; moda i uroda; ICT i nowe technologie; art & design; media i sztuki sceniczne; technologia dźwięku i muzyki; studia medialne i sportowe; turystyka i catering; zawody w sektorze opieki zdrowotnej; pedagogika.

https://iek-akmi.edu.gr

Izba Handlowo-Przemysłowa Słowenii – Instytut Edukacji Biznesowej

Izba Handlowo-Przemysłowa Słowenii – Instytut Edukacji Biznesowej jest jednym z dostawców usług edukacyjnych i szkoleń dla dorosłych. Posiada najdłuższą tradycję i doświadczenie w opracowywaniu, organizacji i realizacji seminariów zawodowych i technicznych, kursów szkoleniowych, warsztatów, krótko- i długoterminowych kursów semestralnych i innych wydarzeń na potrzeby podmiotów gospodarczych w Słowenii. Orientacja na rzeczywiste zapotrzebowanie na edukację, szkolenia i kompetencje na rynku pracy pozwoliła Instytutowi stać się jednym z największych dostawców usług edukacyjnych i szkoleniowych dla dorosłych w Słowenii.

Poprzez bezpośrednie powiązanie z gospodarką Instytut łączy procesy edukacyjne z dynamicznym rozwojem gospodarki. Jest partnerem kreatywnym w różnych projektach CCI – Służby Zatrudnienia Słowenii oraz sprawdzonym partnerem w wielu projektach unijnych.

Instytut zapewnia uczestnikom wysokiej jakości treści programowe oparte na potrzebach gospodarki i praktycznych doświadczeniach

https://www.cpu.si/?lang=en

Universita Politecnica delle Marche UNIVPM

Politechnika Marche (Università Politecnica delle Marche) to uniwersytet z siedzibą w mieście Ankona, założony w 1969 roku. Był to pierwszy włoski uniwersytet, który uzyskał Zintegrowany Certyfikat Jakości zgodnie z międzynarodowymi normami ISO 9001, dlatego Uniwersytet jest regionalnym wyznacznikiem dla kształcenia studentów włoskich i zagranicznych.

Uczelnia ma 5 wydziałów: Inżynierii, Ekonomii, Rolnictwa, Medycyny, Nauki. Z biegiem lat kilka oddziałów zostało otwartych w innych miastach Marche, takich jak Ascoli Piceno, Fermo, Macerata, Pesaro i San Benedetto del Tronto.

W Ankonie uniwersytet podzielony jest na trzy obszary: Monte Dago, w którym mieszczą się Wydziały Inżynierii, Rolnictwa i Nauki; Torrette, które jest siedzibą Wydziału Medycyny i Chirurgii, obok Szpitala Wojewódzkiego w dzielnicy Torrette miasta Ankona; Villarey, gdzie jest Wydział Ekonomiczny, mieszczący się w dawnych koszarach Villarey, zbudowanych w XIX wieku.

Szkoła ekonomii i biznesu prowadzi studia licencjackie i magisterskie z ekonomii, kształci specjalistów z zarządzania firmami i instytucjami, również przygotowanymi do działania na arenie międzynarodowej. Student Uniwersytetu zyskuje wiedzę i umiejętności zawodowe z zakresu administracji i zarządzania przedsiębiorstwami, marketingu i zarządzania działalnością gospodarczą, finansów, organizacji biznesu, handlu międzynarodowego, pośrednictwa finansowego, zarządzania złożonymi strukturami w sektorze opieki zdrowotnej i administracji publicznej.

www.univpm.it

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Utworzony w 1926 roku Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu należy do ścisłej czołówki polskich uczelni ekonomicznych, a swoją renomę zawdzięcza wysokiej jakości kształcenia oraz pozycji jednego z liderów badań naukowych w zakresie nauk ekonomicznych. Siłą Uczelni jest jej potencjał naukowy, warunki kształcenia oraz orientacja na współpracę z biznesem.

Oferta dydaktyczna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu uwzględnia światowe wzorce kształcenia menedżerskiego i najnowsze rozwiązania z zakresu rozwoju myśli ekonomicznej i biznesu. Jako jeden z najstarszych uniwersytetów o tym profilu w Polsce specjalizuje się w kształceniu liderów biznesu, wysoko wykwalifikowanych kadr menedżerskich, ekspertów gospodarczych oraz pracowników służb administracji rządowej i samorządowej. Bogata oferta studiów to 18 kierunków i ponad 50 specjalności. Programy nauczania realizowane przez Uniwersytet cechują się pogłębioną orientacją praktyczną, gdyż od ponad 10 lat Uniwersytet współpracuje z najbardziej prestiżowymi firmami z całej Polski w ramach Klubu Partnera UEP. Eksperci i praktycy biznesu sygnalizują potrzeby rynku pracy w związku ze zmianami gospodarczymi. Ponadto prowadzą zajęcia dla studentów, podczas których dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Wyróżnikiem oferowanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu programów nauczania jest również wiązanie nauk o zarządzaniu i ekonomii z najbardziej nowoczesnymi rozwiązaniami z zakresu technologii informacyjnych oraz prawem i naukami społecznymi. Szerszy kontekst nauczania daje studentom UEP rzetelne wykształcenie akademickie, umiejętność poruszania się we współczesnym biznesie i kompetencje wymagane od profesjonalnego menedżera.

Uczelnia stanowi ważne centrum badań stosowanych, ekspertyz, analiz oraz konsultacji dla obszaru biznesu, jednostek rządowych i samorządowych. Badania naukowe oraz projekty eksperckie i doradcze prowadzone przez UEP obejmują wszystkie dziedziny ekonomii i praktyki gospodarczej. Uczelnia wyposażona jest w najnowocześniejszą infrastrukturą badawczą. Laboratorium Interdyscyplinarnych Badań Naukowych UEP – InnoUEP składa się z kilku specjalistycznych, tematycznych pracowni badawczych ze wspólną bazą obliczeniową i przechowywania danych. Laboratoria, wyposażone w najnowszy w skali światowej sprzęt i oprogramowanie, stanowią środowisko, w którym prowadzone są interdyscyplinarne badania naukowe.

Wysoka pozycja rankingowa i akademicka Uczelni jest w znacznej mierze zasługą świetnie wykwalifikowanej kadry dydaktycznej. Uniwersytet zatrudnia ponad 500 nauczycieli akademickich, w tym około 140 profesorów. Są to wysokiej klasy dydaktycy i wybitne postaci nauki oraz praktyki gospodarczej.

https://ue.poznan.pl/pl/

ASECOM

ASECOM to Stowarzyszenie Mody z Madrytu. Zostało założone w 1977 roku, aby promować rozwój biznesu w interesie publicznym i bronić prywatnej przedsiębiorczości jako podstawy tworzenia miejsc pracy, rozwoju gospodarczego i opieki społecznej.

Usługi oferowane przez ASECOM: doradztwo podatkowe, dostarczanie informacji biznesowej, rozwój sektora mody, szkolenia dla pracowników i pracodawców, tworzenie wniosków, poszukiwanie stanowisk kierowniczych, wspieranie handlu zagranicznego, poszukiwanie finansowania zewnętrznego, zarządzanie inicjatywami pomocowymi, zarządzanie przestrzenią dla sektorowych projektów biznesowych.

·         Udział ASECOM w organizacjach i stowarzyszeniach:

·         Członek Hiszpańskiej Federacji Firm Odzieżowych (FEDECON)

·         Członek Madryckiej Konfederacji Biznesu (CEOE)

·         Członek założyciel Rady Fundacji Promocji Designu we Wspólnocie Madrytu (FUNDISMA)

·         Członek Stowarzyszenia Global Compact (ASEPAM)

https://asecom.org

BSC – Agencja Rozwoju Regionalnego Gorenjska

BSC L.t.d., Kranj jest agencją rozwoju regionalnego i regionalną instytucją wspierającą rozwój gospodarczy miasta Gorenjska. Od 1995 roku BSC pełni rolę łącznika między przedsiębiorcami, izbami, gminami, instytutami, ministerstwami i innymi instytucjami.

BSC jest aktywne w następujących obszarach:

·         multidyscyplinarne projekty współpracy regionalnej, lokalnej i transgranicznej,

·         przedsiębiorczość, konkurencyjność, rozwój technologiczny i ICT,

·         promocja inwestycji,

·         rozwój zasobów ludzkich,

·         rozwój turystyki,

·         zagospodarowanie przestrzenne,

·         rozwój obszarów wiejskich,

·         pomoc techniczna i współpraca z partnerami z UE i innych krajów.

https://www.bsc-kranj.si

Czas trwania: 01.11.2019 – 31.10.2021

Projekt B.I.G. jest finansowany przez program Erasmus+, Akcja Kluczowa 2 „Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk”, w ramach szczególnego priorytetu VET „zwiększenie dostępu do szkoleń i kwalifikacji dla wszystkich”.

Jego celem jest zwiększenie umiejętności zarządzania cyfrowym międzynarodowym biznesem wśród menedżerów i pracowników MŚP, aby otworzyć szersze możliwości dla tych firm, które zamierzają inwestować w swoją konkurencyjność w nowych międzynarodowych kontekstach biznesowych.

Małe i średnie firmy potrzebują wysoko wykwalifikowanych zasobów ludzkich, aby wspierać proces podnoszenia konkurencyjności i rozwoju cyfrowej internacjonalizacji. Obecnie MŚP borykają się z większymi trudnościami niż większe firmy w korzystaniu z narzędzi cyfrowych w eksporcie i potrzebują konkretnych strategii, aby zbudować swoją międzynarodową rozpoznawalność w Internecie.

Projekt ma na celu zwiększenie międzynarodowych, cyfrowych i międzykulturowych umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem dla MŚP, tworząc konkretny projekt dydaktyczny dla ich potrzeb w oparciu o 3 różne wymiary: poznawczy (uczenie się przez myślenie), operacyjny (uczenie się przez działanie) i behawioralny (uczenie się przez działanie). Firmy będą miały do dyspozycji eksperymentalną ścieżkę dydaktyczną, która zostanie zbudowana przy wsparciu firm i pracowników oraz z wykorzystaniem metod szkoleniowych edukacji filmowej.

Projekt B.I.G. jest realizowany przez 11 partnerów z 5 krajów UE (Włochy, Hiszpania, Słowenia, Grecja i Polska) z systemów akademickich, szkoleniowych i izb gospodarczo-handlowych. Dywersyfikacja partnerów zapewnia korzyści wynikające z różnorodności sektorowej, geograficznej i techniczno-specjalistycznej, i pozwala wprowadzać innowacje w modelach, metodach i praktykach w obszarze edukacji dorosłych.

Rezultaty Pracy Intelektualnej

1.      Program szkoleniowy mający na celu rozwój umiejętności cyfrowych i międzynarodowych umiejętności biznesowych

Definiowanie programu szkoleniowego rozpocznie się od zaangażowania kluczowych ekspertów poprzez krajowe grupy fokusowe w celu przeanalizowania aktualnej sytuacji oferty szkoleniowej w 5 krajach UE zaangażowanych w projekt. Na podstawie ustaleń eksperci partnerów zaprojektują nowy program szkoleniowy, który będzie realizowany w 3 wymiarach: poznawczym, operacyjnym i behawioralnym.

2.      Otwarte Zasoby Edukacyjne dotyczące internacjonalizacji cyfrowej

Stworzenie OZE (Otwarte Zasoby Edukacyjne) w oparciu o program szkoleniowy dotyczący 5 makro obszarów: Digital Business Promotion and User Experience, eCommerce and International Marketplace; SEO (Search Engine Optimization) i SEM (Search Engine Marketing); Digital PR na rynku globalnym, Marketing Konwersacyjny.

3.      Check-Ups – badanie firmy

Program szkoleniowy będzie testowany bezpośrednio przez beneficjentów kursu we własnych firmach przy wsparciu partnerów projektu. Analiza wpływu elementów OZE obejmie różne obszary biznesowe: kanały handlowe, kanały logistyczne, kanały marketingowe i komunikacyjne, aspekty prawne, systemy płatności oraz aspekty organizacyjne.

4.      Edukacyjne Sketch-coms dotyczące konwersacyjnego marketingu cyfrowego

Trenerzy przeprowadzą sesje Action Learning dla grupy docelowej projektu złożonej z 80 wybranych pracowników w 5 krajach partnerskich, ucząc technik opracowywania narracyjnego tekstu, który można wykorzystać w projektowaniu, pisaniu skryptów i interpretacji Sketch-coms w typowych sytuacjach dla zastosowania konwersacyjnego marketingu cyfrowego. Sketch-com to realistyczne symulacje bezpośrednich relacji z potencjalnymi konsumentami, które mogą być przydatne do dostosowania technik komunikacji interpersonalnej do różnych kontekstów społeczno-ekonomicznych, zastosowania technik rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji w celu przezwyciężenia problemów związanych z heterogenicznością potrzeb lub oczekiwań klientów.

5.      Środowisko uczenia się

Stworzenie środowiska uczenia się zawierającego szereg Otwartych Zasobów Edukacyjnych dla rozwoju umiejętności internacjonalizacji cyfrowej, synergii między światem szkoleń i produkcji oraz stworzenie możliwości wzmocnienia dialogu na temat konwersacyjnego marketingu cyfrowego.

Maciej Pietrzykowski
Katedra Konkurencyjności Międzynarodowej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
maciej.pietrzykowski@ue.poznan.pl

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.