Analizy rynkowe i strategiczne
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.
Dołącz do nas!
Analizy rynkowe i strategiczne
Głównym celem studiów jest przekazanie i pogłębianie wiedzy oraz kształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania analiz rynkowych i strategicznych stanowiących podstawę budowy i aktualizacji strategii rozwoju przedsiębiorstw, a także strategii konkurowania, kooperacji, w warunkach dynamicznie zmieniającego się otoczenia. Rozważane będą konsekwencje dynamicznych zmian warunków działania dla wymogów w zakresie elastyczności wyborów strategicznych i ich wdrażania oraz kultury organizacyjnej i systemów informacyjnych. Efekty kształcenia na studiach podyplomowych dotyczą różnych aspektów zarządzania strategicznego. Ponadto celami szczegółowymi są:
– zaprezentowanie procesu formułowania i realizowania strategii, zaznajomienie słuchaczy z różnymi jej rodzajami (strategie korporacji, strategie rozwoju przedsiębiorstw, strategie konkurowania, strategie relacyjne),
– zwrócenie uwagi na istotną rolę analiz strategicznych w procesie planowania, wdrażania i kontrolowania strategii w dynamicznych warunkach działania, w tym zapoznanie słuchaczy z wybranymi metodami analizy otoczenia i diagnozy wnętrza organizacji z uwzględnieniem związków rekursywnych,
– ukształtowanie słuchaczy w zakresie umiejętności oceny roli przedsiębiorstwa w otoczeniu rynkowym oraz wnioskowania o potencjalnych wyborach strategicznych dotyczących celów, strategii rozwoju i działania względem podmiotów z otoczenia konkurencyjnego,
– wskazanie na potrzebę stałego monitorowania efektów zrealizowanych strategii rozwoju,
– zaprezentowanie nowoczesnych narzędzi analizy danych o otoczeniu i przedsiębiorstwie,
– rozwinięcie umiejętności raportowania oraz wzmocnienie kompetencji społecznych w zakresie komunikacji interpersonalnej,
– wykazanie znaczenia cech kultury organizacyjnej dla skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem oraz systemu wczesnego ostrzegania.
Studia skierowane są do wszystkich osób zainteresowanych podnoszeniem kwalifikacji i rozwijaniem umiejętności w zakresie strategicznych analiz rynkowych, a w szczególności do obecnych i przyszłych:
– menedżerów wyższego i średniego szczebla, pragnących zdobyć lub udoskonalić umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w różnych warunkach otoczenia,
– menedżerów i pracowników odpowiedzialnych za wdrażanie i kontrolowanie strategii przedsiębiorstwa/ instytucji,
– pracowników średniego i niższego szczebla odpowiedzialnych za badania i analizy oraz raportowanie wyników przeprowadzonych analiz,
– właścicieli przedsiębiorstw,
– pracowników przedsiębiorstw/ instytucji. Studia są przeznaczone dla osób, które posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych (zarówno ekonomicznych, jak i nieekonomicznych), tj. posiadają tytuł zawodowy licencjata lub magistra (albo równorzędny).
Program:
1. Wybory strategiczne. ( 4 godz.)
2. Informacyjne uwarunkowania wyborów strategicznych. (8 godz.)
3. Strategie przedsiębiorstw. (8godz.)
4. Metody i źródła pozyskiwania informacji. (4 godz.)
5. Analiza mechanizmu rynkowego. (4 godz.)
6. Techniki badania rynku. (4 godz.)
7. Ocena atrakcyjności rynków zagranicznych. (4 godz.)
8. Analiza konkurentów. (8 godz.)
9. Analiza klientów. (8 godz.)
10. Analiza sieci biznesowych. (4 godz.)
11. Audyt organizacyjny przedsiębiorstwa. ( 4 godz.)
12. Diagnoza kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa. (4 godz.)
13. Ocena systemu celów i strategii przedsiębiorstwa. (4 godz.)
14. Kontroling marketingowy. (4 godz.)
15. Ocena portfela produktów przedsiębiorstwa. (8 godz.)
16. Metody oceny systemu sprzedaży. (8 godz.)
17. Analiza finansowo-ekonomiczna przedsiębiorstwa. (8 godz.)
18. Analiza opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych. (8 godz.)
19. Metody wyceny przedsiębiorstwa. (8 godz.)
20. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa. (8 godz.)
21. Systemy wczesnego ostrzegania. (8 godz.)
22. Metody szacowania ryzyka gospodarczego. (4 godz.)
23. Metody prognozowania gospodarczego. (4 godz.)
24. Techniki raportowania. (4 godz.)
25. Nowoczesne narzędzia analizy danych. (8 godz.)
26. Web-mining: analiza danych internetowych. (4 godz.)
27. Spotkania z praktykami. (20 godz.)
28. Seminarium dyplomowe. (12 godz.)
Egzamin z przedmiotów:
1.Informacyjne uwarunkowania wyborów strategicznych.
2. Strategie przedsiębiorstw.
Studia kończą się przygotowaniem pracy podyplomowej i zdaniem egzaminu ustnego.
Obecnie trwa rekrutacja na 6 edycję studiów podyplomowych „Analizy rynkowe i strategiczne”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie 2024 roku.
Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w piątki i soboty , raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).
Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2024/2025 jest następująca: ok. 65 % on-line oraz ok. 35 % w siedzibie Uczelni.
Opłata za studia: 6.800 zł *
*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 6.320 zł.
Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:
Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:
1) Płatność jednorazowa 6.800 zł (lub 5.440zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 20 listopada 2024 r.
2) Płatność w dwóch równych ratach po 3.400 zł każda (lub 2.7520z ł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 20 listopada 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
3) Płatność w czterech równych ratach po 1.700 zł każda (lub 1.360 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 20 listopada 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.
Uwaga!
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala rektor.
Warunki postępowania rekrutacyjnego:
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.
Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 11 listopada 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).
Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 13 listopada br. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.
Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.
Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.
Miejsce składania dokumentów:
Osobiście:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)
ul. Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4
Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.
Listownie:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Analizy rynkowe i strategiczne
Skontaktuj się z nami
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań