Zarządzanie ciągłością działania

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Zarządzanie ciągłością działania

Celem studiów podyplomowych „Zarządzanie ciągłością działania” jest przekazanie słuchaczom wiedzy z zakresu zarządzania ciągłością działania (BCM), od poznania procesów krytycznych organizacji po opracowanie dokumentacji i zasad testowania procedur zgodnie z wymaganiami standardów i dobrych praktyk. Zarządzanie ciągłością działania będzie rozpatrywane i analizowane jako proces będący częścią tzw. triady problemowej ryzyka operacyjnego, do której zalicza się ryzyko operacyjne, bezpieczeństwo zasobów oraz ciągłość działania. Słuchacze nabędą umiejętności z zakresu opracowywania procedur awaryjnych i odtworzeniowych oraz budowania harmonogramu i planów testów dla poszczególnych procedur w ramach planów ciągłości działania. Uczestnicy studiów będą przygotowani do ustalania wytycznych zabezpieczania organizacji przed skutkami wystąpienia sytuacji kryzysowych oraz ustalania wytycznych zapewniania ciągłości działania na wypadek wystąpienia sytuacji kryzysowych. Zajęcia na studiach mają charakter wykładów interaktywnych, dyskusji, warsztatów, prac w grupach.

Studia podyplomowe „Zarządzanie ciągłością działania” kierowane są do osób, odpowiedzialnych za ciągłość działania organizacji, które chcą zdobyć lub poszerzyć wiedzę na temat wdrażania, utrzymywania i doskonalenia systemu zarządzania ciągłością działania (według normy ISO 22301). W szczególności adresatami studiów jest kadra zarządzająca różnego typu organizacji – przedsiębiorstw, jednostek administracji rządowej i samorządowej, podmiotów z sektora non-profit, właścicieli przedsiębiorstw, której zależy na podniesieniu swoich kwalifikacji w zakresie skutecznego zarządzania organizacją i zapewnienia jej ciągłości działania. Studia adresowane są również do członków zarządu odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i zarządzanie ryzykiem, pracowników działów IT, odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informacji w organizacji, audytorów planujących uaktualnić wiedzę o systemie zarządzania ciągłością działania i sposobach audytowania go, doradców biznesowych, którzy chcą poszerzyć wiedze na temat tego, jak można budować odporność formy i chronić ją przed niepotrzebnymi stratami.

Aplikuj online

1. Standardy zarzadzania ciągłością działania (ISO 22301) (24 godz.)
2. Identyfikacja, klasyfikacja i mapowanie procesów w organizacji (12 godz.)
3. Analiza wpływu zdarzenia na organizację (BIA) (16 godz.)
4. Analiza ryzyka (16 godz.)
5. Zarządzanie kryzysowe (16 godz.)
6. Strategia zarządzania ciągłością działania (8 godz.)
7. Plan ciągłości działania (BCP) (20 godz.)
8. Testowanie, utrzymanie i przegląd systemu zarządzania ciągłością działania (8 godz.)
9. System zarządzania kryzysowego w Polsce (8 godz.)
10. Infrastruktura krytyczna (12 godz.)
11. Audyt systemu zarządzania ciągłością działania (12 godz.)
12. Komunikowanie kryzysowe (8 godz.)

Egzaminy z przedmiotów:

1. Standardy zarządzania ciągłością działania (ISO 22301)
2. Analiza wpływu zdarzenia na organizację (BIA)

Studia kończą się zdaniem egzaminu pisemnego.

Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na 3. edycję studiów podyplomowych „Zarządzanie ciągłością działania”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie 2024 roku.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w trybie online.

Opłata za studia: 5.200,00 zł *

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 4.160,00 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) Płatność jednorazowa 5.200 zł (lub 4.160 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 15 października 2024 r.

2) Płatność w dwóch równych ratach po 2.600 zł każda (lub 2.080 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.

3) Płatność w czterech równych ratach po 1.300 zł każda (lub 1.040 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15  grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.

Uwaga!
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 6 października 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)

Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia podyplomowe „Zarządzanie ciągłością działania”

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Grażyna Świtała specjalista
Budynek D, pokój nr 3.7
DANE KONTAKTOWE
Dr Joanna Przybylska zastępca dyrektora
Budynek D, pokój nr 3.9
Budynek C, pokój nr 207a
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Czwartek
09:30 - 10:30

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.