Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi

Celem studiów jest stworzenie słuchaczom warunków do zdobycia wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych przydatnych do profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi z uwzględnieniem ekonomicznych uwarunkowań pracy. Słuchacze poznają normatywne i rynkowe determinanty systemu kadrowego organizacji, nowoczesne metody analiz zasobów ludzkich z wykorzystaniem specjalistycznych systemów informatycznych, dowiadują się i ćwiczą zastosowanie nowoczesnych instrumentów rekrutacji i doboru kandydatów do zatrudnienia, adaptacji i szkoleń pracowników, oceny i wynagradzania za wyniki i potencjał rozwojowy oraz inwestycji sposobów na okres po aktywności zawodowej, dowiadują się o prawidłowościach zachowania człowieka w organizacji i możliwościach jakie w praktyce zarządzania stwarza psychologia. Poszczególne sub-dziedziny ZZL są ilustrowane przykładami z praktyki polskich i zagranicznych organizacji przez wykładowców mających osobiste doświadczenie w ich wdrażaniu.

Studia przeznaczone są dla kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla organizacji, pracowników pionów kadrowych (zarządzania zasobami ludzkimi) oraz osób, pragnących zdobyć nową specjalność zawodową. Uczestnikami studiów mogą zostać absolwenci uczelni wyższych.

Aplikuj online

176 godzin, 31 specjalistycznych zagadnień w 5 blokach tematycznych

Aspekty prawne i rynkowe Godz.
1 Prawo pracy 20
2 Negocjacje stosunków pracy 4
3 Elastyczność zatrudnienia i jej formy 4
4 Opodatkowanie zatrudnienia 4
5 Pracownicze programy emerytalne i indywidualne inwestycje emerytalne 6
6 Współczesny rynek pracy. Wyzwania i pomiar. 4
Podstawy ZZL:
7 Psychologia pracy 8
8 Zarządzanie zasobami ludzkimi 12
9 Employer branding, rekrutacja i selekcja 8
10 Assessment Centre 2
11 Kształtowanie systemu wynagrodzeń 4
12 Wdrażanie systemu motywacyjnego w korporacji 4
13 Systemy ocen pracowniczych 4
14 HR Biznes Partner 4
15 Międzynarodowe ZZL 6
 Rozwój pracowników:
16 Badanie i analiza potrzeb szkoleniowych 4
17 Procesy rozwojowe w firmie 6
18 Zarządzanie talentami 4
19 Development Centre 2
20 Zastosowanie coachingu w ZZL 6
21 Projektowanie doświadczeń pracowników 4
22 Warsztat umiejętności interpersonalnych 6
Zachowanie człowieka w organizacji
23 Równoważenie pracy i życia 4
24 Kształtowanie kultury organizacyjnej 4
25 “Szczęście w HR” 4
26 Różnorodność i inkluzja 4
Monitorowanie efektywności ZZL:
27 Badanie opinii pracowników 4
28  Strategiczna karta wyników i HR 4
29 Controlling HR 4
30 Audyt personalny 4
31  Systemy informatyczne w HR na przykładzie SAP HR 12
32 HR w sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju 4

 

Egzaminy z przedmiotów:

Psychologia pracy

Prawo pracy

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Studia kończą się zdaniem egzaminu ustnego (wypowiedź na 3 wybrane problemu HR).

Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na XXIII edycję studiów podyplomowych „Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie 2024 roku.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).
Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2024/2025 jest następująca: ok.30% on-line oraz ok.70% w siedzibie Uczelni.

Opłata za studia: 5.800 zł

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 4 640,00 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) Płatność jednorazowa 5 800,00 zł (lub 4 640,00 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 20 listopada 2024 r.

2) Płatność w dwóch równych ratach po 2 900,00 zł każda (lub 2 320,00 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 20 listopada 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.

3) Płatność w czterech równych ratach po 1 550,00 zł każda (lub 1 240,00 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 20 listopada 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15  grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.

Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 11 listopada 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 listopada br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)

Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem Studia Podyplomowe „Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi”

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Nasza kadra to nowe relacje z wieloma specjalistami:12 praktyków i 9 akademików z doświadczeniem w biznesie.

Anna Zielińska-Wolfigiel
Słowo ode mnie: „Strefa komfortu tylko tak niefortunnie się nazywa. Czasami nie jest wcale komfortowa, a tylko znana. Decyzja o zmianie, rozwoju kompetencji przychodzi łatwiej, gdy przyjdzie nam to do głowy”.
Doradczyni personalna, trenerka, business developerka i HR Menedżerka z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy zawodowej w firmach doradczych i po stronie klienta.
Od 2012 roku współpracuje z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu prowadząc zajęcia z obszaru rekrutacji, selekcji, AC/DC. Prowadzi też szkolenia/warsztaty dla firm w zakresie rekrutacji, budowania zespołów, rozwoju kariery, motywacji, komunikacji, rozwoju strategii i operacji HR, przywództwa (rola lidera, zarządzanie i przywództwo, wyznaczanie celów, zarządzanie zespołem, motywowanie, prezentacji i autoprezentacji) i sprzedaży (badanie potrzeb klienta, negocjacje win-win, domykanie działań sprzedażowych, sprzedaż w obszarze B2B) – po polsku i po angielsku. Jest mentorką i udziela wsparcia w ramach szeroko pojętego doradztwa zawodowego (wyznaczanie ścieżki kariery, świadomość własnych kompetencji, CV i udział w rozmowach kwalifikacyjnych). Pracowała jako HR Interim Menedżerka m.in. w firmie produkcyjnej z branży materiałów budowalnych, obecnie także HR Menedżerka w instytucji badawczo-rozwojowej, której celem jest komercjalizacja usług badawczych.
Ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Wrocławskim (studia w zakresie nauczania obcokrajowców języka polskiego i kultury polskiej), a następnie studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Pracą i Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Jest też absolwentką NEXT MBA Course (Leadership and Marketing).
Jest licencjonowaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej trenerką-szkoleniowcem (Nr 6281/2015), ma certyfikat trenerski (Nowe Motywacje, Certyfikat nr 1684/16). Ukończyła także kurs coachów (Human Advice, Certyfikat nr 15.003.2016). Jest certyfikowanym coachem MindSonar® oraz Competence Game®. Ma certyfikat Akademii Klubu Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.
Uczestniczyła w licznych kursach i seminariach rozwojowych w Polsce i za granicą, między innymi w warsztatach Business Maestry organizowanych przez organizację Anthonego Robbinsa w Las Vegas, USA.

Barbara Bojarczuk-Ożańska
Ekonomistka, doktorantka w Katedrze Pracy i Polityki Społecznej UEP.
Pasjonatka Zarządzania Zasobami Ludzkimi.
Menadżer z bogatym 30 letnim doświadczeniem w obszarze HR.
Od 1995 r wypełnia role dyrektora personalnego w dużych organizacjach, w tym o zasięgu międzynarodowym. Doświadczenia zawodowe zdobywała w spółkach akcyjnych notowanych na GPW w Warszawie: Emperia Holding SA (10 lat pracy) oraz Decora SA (15 lat pracy) jak również w ramach Koncernu REWE Int. (Billa Polska). Od roku zarządza obszarem personalnym w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Poznaniu.
Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi (Uniwersytet Warszawski), Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych (Uniwersytet Jagielloński), Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) oraz Zarządzania Jakością w teorii i praktyce (Politechnika Poznańska).

Ewa Bareła
Executive & Business Coach, Trener biznesu, Doradca zawodowy, Konsultant kariery
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Certyfikowany coach CoachWiseTM z międzynarodową akredytacją na poziomie Professional Certified Coach przy International Coach Federation (PCC ICF), Business Master Trainer.
Ukończyła akredytowane programy szkoleniowe CoachWise EssentialsTM oraz rozszerzony program rozwojowy dla profesjonalnych coachów – CoachWise EquippedTM. Członek International Coach Federation Global.
Prowadzi Executive & Business coaching, procesy szkoleniowe dla kadry dyrektorskiej, menedżerów wyższego i średniego szczebla z zakresu rozwoju kompetencji przywódczych, menedżerskich, zarządzania zespołami oraz organizacji pracy.
Od 23 lat pracuje z ludźmi z różnych środowisk (biznesowych, naukowych, korporacyjnych) w dziedzinie rozwoju kompetencji Inteligencji Emocjonalnej i Społecznej, w obszarze przywództwa, efektywnego zarządzania zespołami i projektami. Wspiera organizacje w budowaniu trwałych, silnych zespołów pracowniczych, pomaga w przezwyciężaniu dysfunkcji pracy zespołowej.
Wykładowca i współautorka programu studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu – „COACHING MENEDŻERSKI – nowoczesne narzędzie rozwoju osobistego, zespołu i organizacji”. Prowadzi wykłady dla studentów studiów podyplomowych „Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi” oraz „Zarządzanie oświatą i instytucjami administracji państwowej” na UEP oraz w Akademii Trenera Biznesu na Uniwersytecie Łódzkim.
Posiada duże doświadczenie w pracy szkoleniowej i coachingowej na płaszczyźnie międzynarodowej i międzykulturowej.
Pracowała indywidualnie jako coach lub mentor z kadrą kierowniczą wyższego szczebla m.in. takich firm jak: Volkswagen Group Polska, Storteboom Hamrol, GlaxoSmithKline, Elektrum, Ruukki Polska, Boehringer Ingelheim, Bank Zachodni WBK S.A., Raiffeisen Polbank, PKO BP, Netia S.A., Samsung S.A., Haenkel Polska, Solar-Bin Poland, Gols. Sp.z o.o., Wielkopolska Telewizja Kablowa, Ambasada Królestwa Niderlandów a także z pracownikami wyższych uczelni w stopniu doktora.
Posiada wysokie umiejętności interpersonalne, łatwość nawiązywania kontaktów i budowania trwałych relacji. Cechuje ją wiara w klienta, pozytywne podejście do ludzi, optymizm, wytrwałość w dążeniu do celu, odpowiedzialność i kreatywność.

Od trzech lat wykładowca na Studiach Podyplomowych UEP w zakresie: HR Biznes Partner oraz Kształtowanie Systemów Wynagrodzeń.

Marta Furmaniak
Z wykształcenia psycholog, ukończyła również studia podyplomowe na kierunku ZZL oraz kursy w obszarze HR i EB. Od ponad 10 lat związana z Grupą Kapitałową Euro-Tax.pl S.A., w której pełni funkcję HR Business Partnera.
W trakcie swojego doświadczenia zawodowego zbudowała Dział HR w strukturach firmy od podstaw. W Polsce oraz w zagranicznych spółkach wdraża i nadzoruje polityki strategii ZZL, rekrutacji, onboardingu, komunikacji i EVP organizacji czy globalnych programów rozwojowych. Jest odpowiedzialna za budowanie modelów umiejętności w oparciu o cele biznesowe, badanie talentów i identyfikację luk kompetencyjnych związanych z rozwojem strategicznym organizacji.
Pełni także funkcję wewnętrznego trenera, projektując i przeprowadzając szkolenia oraz sesje mentoringowe, zgodne z bieżącymi potrzebami przedsiębiorstwa.
W pracy najbardziej ceni elastyczne rozwiązania oraz indywidualne podejście do każdego człowieka.

Skontaktuj się z nami

Mgr Agnieszka Trzebuniak starszy referent
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, pokój nr 3.6
DANE KONTAKTOWE
Dr hab. Maciej Ławrynowicz, prof. UEP Kierownik Katedry
Budynek C, pokój nr 306
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Poniedziałek
13:00 - 13:45
Czwartek
11:30 - 12:15

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.