Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi

Celem studiów jest stworzenie słuchaczom warunków do zdobycia wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych przydatnych do profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi z uwzględnieniem ekonomicznych uwarunkowań pracy. Słuchacze poznają normatywne i rynkowe determinanty systemu kadrowego organizacji, nowoczesne metody analiz zasobów ludzkich z wykorzystaniem specjalistycznych systemów informatycznych, dowiadują się i ćwiczą zastosowanie nowoczesnych instrumentów rekrutacji i doboru kandydatów do zatrudnienia, adaptacji i szkoleń pracowników, oceny i wynagradzania za wyniki i potencjał rozwojowy oraz inwestycji sposobów na okres po aktywności zawodowej, dowiadują się o prawidłowościach zachowania człowieka w organizacji i możliwościach jakie w praktyce zarządzania stwarza psychologia. Poszczególne sub-dziedziny ZZL są ilustrowane przykładami z praktyki polskich i zagranicznych organizacji przez wykładowców mających osobiste doświadczenie w ich wdrażaniu.

Studia przeznaczone są dla kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla organizacji, pracowników pionów kadrowych (zarządzania zasobami ludzkimi) oraz osób, pragnących zdobyć nową specjalność zawodową. Uczestnikami studiów mogą zostać absolwenci uczelni wyższych.

Aplikuj online

176 godzin, 31 specjalistycznych zagadnień w 5 blokach tematycznych

Aspekty prawne i rynkowe Godz.
1 Prawo pracy 20
2 Negocjacje stosunków pracy 4
3 Elastyczność zatrudnienia i jej formy 4
4 Opodatkowanie zatrudnienia 4
5 Pracownicze programy emerytalne i indywidualne inwestycje emerytalne 6
6 Współczesny rynek pracy. Wyzwania i pomiar. 4
Podstawy ZZL:  
7 Psychologia pracy 8
8 Zarządzanie zasobami ludzkimi 12
9 Employer branding, rekrutacja i selekcja 8
10 Assessment Centre 2
11 Kształtowanie systemu wynagrodzeń 4
12 Wdrażanie systemu motywacyjnego w korporacji 4
13 Systemy ocen pracowniczych 4
14 HR Biznes Partner 4
15 Międzynarodowe ZZL 6
 Rozwój pracowników:  
16 Badanie i analiza potrzeb szkoleniowych 4
17 Procesy rozwojowe w firmie 6
18 Zarządzanie talentami 4
19 Development Centre 2
20 Zastosowanie coachingu w ZZL 6
21 Projektowanie doświadczeń pracowników 4
22 Warsztat umiejętności interpersonalnych 6
Zachowanie człowieka w organizacji  
23 Równoważenie pracy i życia 4
24 Kształtowanie kultury organizacyjnej 4
25 “Szczęście w HR” 4
26 Różnorodność i inkluzja 4
Monitorowanie efektywności ZZL:  
27 Badanie opinii pracowników 4
28  Strategiczna karta wyników i HR 4
29 Controlling HR 4
30 Audyt personalny 4
31  Systemy informatyczne w HR na przykładzie SAP HR 12
32 HR w sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju 4

 

Egzaminy z przedmiotów:

Psychologia pracy

Prawo pracy

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Studia kończą się zdaniem egzaminu ustnego (wypowiedź na 3 wybrane problemu HR).

Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na XXIII edycję studiów podyplomowych „Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie 2024 roku.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).
Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2024/2025 jest następująca: ok.40% on-line oraz ok.60% w siedzibie Uczelni.

Opłata za studia: 5.800 zł

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 4 640,00 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) Płatność jednorazowa 5 800,00 zł (lub 4 640,00 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 15 października 2024 r.

2) Płatność w dwóch równych ratach po 2 900,00 zł każda (lub 2 320,00 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.

3) Płatność w czterech równych ratach po 1 550,00 zł każda (lub 1 240,00 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15  grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.

Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 6 października 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)

Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem Studia Podyplomowe „Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi”

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Nasza kadra to nowe relacje z wieloma specjalistami:12 praktyków i 9 akademików z doświadczeniem w biznesie.

Anna Zielińska-Wolfigiel
Słowo ode mnie: „Strefa komfortu tylko tak niefortunnie się nazywa. Czasami nie jest wcale komfortowa, a tylko znana. Decyzja o zmianie, rozwoju kompetencji przychodzi łatwiej, gdy przyjdzie nam to do głowy”.
Doradczyni personalna, trenerka, business developerka i HR Menedżerka z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy zawodowej w firmach doradczych i po stronie klienta.
Od 2012 roku współpracuje z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu prowadząc zajęcia z obszaru rekrutacji, selekcji, AC/DC. Prowadzi też szkolenia/warsztaty dla firm w zakresie rekrutacji, budowania zespołów, rozwoju kariery, motywacji, komunikacji, rozwoju strategii i operacji HR, przywództwa (rola lidera, zarządzanie i przywództwo, wyznaczanie celów, zarządzanie zespołem, motywowanie, prezentacji i autoprezentacji) i sprzedaży (badanie potrzeb klienta, negocjacje win-win, domykanie działań sprzedażowych, sprzedaż w obszarze B2B) – po polsku i po angielsku. Jest mentorką i udziela wsparcia w ramach szeroko pojętego doradztwa zawodowego (wyznaczanie ścieżki kariery, świadomość własnych kompetencji, CV i udział w rozmowach kwalifikacyjnych). Pracowała jako HR Interim Menedżerka m.in. w firmie produkcyjnej z branży materiałów budowalnych, obecnie także HR Menedżerka w instytucji badawczo-rozwojowej, której celem jest komercjalizacja usług badawczych.
Ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Wrocławskim (studia w zakresie nauczania obcokrajowców języka polskiego i kultury polskiej), a następnie studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Pracą i Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Jest też absolwentką NEXT MBA Course (Leadership and Marketing).
Jest licencjonowaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej trenerką-szkoleniowcem (Nr 6281/2015), ma certyfikat trenerski (Nowe Motywacje, Certyfikat nr 1684/16). Ukończyła także kurs coachów (Human Advice, Certyfikat nr 15.003.2016). Jest certyfikowanym coachem MindSonar® oraz Competence Game®. Ma certyfikat Akademii Klubu Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.
Uczestniczyła w licznych kursach i seminariach rozwojowych w Polsce i za granicą, między innymi w warsztatach Business Maestry organizowanych przez organizację Anthonego Robbinsa w Las Vegas, USA.

Barbara Bojarczuk-Ożańska
Ekonomistka, doktorantka w Katedrze Pracy i Polityki Społecznej UEP.
Pasjonatka Zarządzania Zasobami Ludzkimi.
Menadżer z bogatym 30 letnim doświadczeniem w obszarze HR.
Od 1995 r wypełnia role dyrektora personalnego w dużych organizacjach, w tym o zasięgu międzynarodowym. Doświadczenia zawodowe zdobywała w spółkach akcyjnych notowanych na GPW w Warszawie: Emperia Holding SA (10 lat pracy) oraz Decora SA (15 lat pracy) jak również w ramach Koncernu REWE Int. (Billa Polska). Od roku zarządza obszarem personalnym w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Poznaniu.
Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi (Uniwersytet Warszawski), Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych (Uniwersytet Jagielloński), Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) oraz Zarządzania Jakością w teorii i praktyce (Politechnika Poznańska).

Ewa Bareła
Executive & Business Coach, Trener biznesu, Doradca zawodowy, Konsultant kariery
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Certyfikowany coach CoachWiseTM z międzynarodową akredytacją na poziomie Professional Certified Coach przy International Coach Federation (PCC ICF), Business Master Trainer.
Ukończyła akredytowane programy szkoleniowe CoachWise EssentialsTM oraz rozszerzony program rozwojowy dla profesjonalnych coachów – CoachWise EquippedTM. Członek International Coach Federation Global.
Prowadzi Executive & Business coaching, procesy szkoleniowe dla kadry dyrektorskiej, menedżerów wyższego i średniego szczebla z zakresu rozwoju kompetencji przywódczych, menedżerskich, zarządzania zespołami oraz organizacji pracy.
Od 23 lat pracuje z ludźmi z różnych środowisk (biznesowych, naukowych, korporacyjnych) w dziedzinie rozwoju kompetencji Inteligencji Emocjonalnej i Społecznej, w obszarze przywództwa, efektywnego zarządzania zespołami i projektami. Wspiera organizacje w budowaniu trwałych, silnych zespołów pracowniczych, pomaga w przezwyciężaniu dysfunkcji pracy zespołowej.
Wykładowca i współautorka programu studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu – „COACHING MENEDŻERSKI – nowoczesne narzędzie rozwoju osobistego, zespołu i organizacji”. Prowadzi wykłady dla studentów studiów podyplomowych „Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi” oraz „Zarządzanie oświatą i instytucjami administracji państwowej” na UEP oraz w Akademii Trenera Biznesu na Uniwersytecie Łódzkim.
Posiada duże doświadczenie w pracy szkoleniowej i coachingowej na płaszczyźnie międzynarodowej i międzykulturowej.
Pracowała indywidualnie jako coach lub mentor z kadrą kierowniczą wyższego szczebla m.in. takich firm jak: Volkswagen Group Polska, Storteboom Hamrol, GlaxoSmithKline, Elektrum, Ruukki Polska, Boehringer Ingelheim, Bank Zachodni WBK S.A., Raiffeisen Polbank, PKO BP, Netia S.A., Samsung S.A., Haenkel Polska, Solar-Bin Poland, Gols. Sp.z o.o., Wielkopolska Telewizja Kablowa, Ambasada Królestwa Niderlandów a także z pracownikami wyższych uczelni w stopniu doktora.
Posiada wysokie umiejętności interpersonalne, łatwość nawiązywania kontaktów i budowania trwałych relacji. Cechuje ją wiara w klienta, pozytywne podejście do ludzi, optymizm, wytrwałość w dążeniu do celu, odpowiedzialność i kreatywność.

Od trzech lat wykładowca na Studiach Podyplomowych UEP w zakresie: HR Biznes Partner oraz Kształtowanie Systemów Wynagrodzeń.

Marta Furmaniak
Z wykształcenia psycholog, ukończyła również studia podyplomowe na kierunku ZZL oraz kursy w obszarze HR i EB. Od ponad 10 lat związana z Grupą Kapitałową Euro-Tax.pl S.A., w której pełni funkcję HR Business Partnera.
W trakcie swojego doświadczenia zawodowego zbudowała Dział HR w strukturach firmy od podstaw. W Polsce oraz w zagranicznych spółkach wdraża i nadzoruje polityki strategii ZZL, rekrutacji, onboardingu, komunikacji i EVP organizacji czy globalnych programów rozwojowych. Jest odpowiedzialna za budowanie modelów umiejętności w oparciu o cele biznesowe, badanie talentów i identyfikację luk kompetencyjnych związanych z rozwojem strategicznym organizacji.
Pełni także funkcję wewnętrznego trenera, projektując i przeprowadzając szkolenia oraz sesje mentoringowe, zgodne z bieżącymi potrzebami przedsiębiorstwa.
W pracy najbardziej ceni elastyczne rozwiązania oraz indywidualne podejście do każdego człowieka.

Skontaktuj się z nami

Mgr Ewa Kozłowska specjalista
Budynek D, pokój nr 3.5
DANE KONTAKTOWE
Dr hab. Maciej Ławrynowicz, prof. UEP Kierownik Katedry Pracy i Polityki Społecznej
Budynek C, pokój nr 306
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Poniedziałek
08:30 - 09:30
Czwartek
11:30 - 12:30

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.