Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi

Celem studiów jest stworzenie słuchaczom warunków do zdobycia wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych przydatnych do profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi z uwzględnieniem ekonomicznych uwarunkowań pracy. Słuchacze poznają normatywne i rynkowe determinanty systemu kadrowego organizacji, nowoczesne metody analiz zasobów ludzkich z wykorzystaniem specjalistycznych systemów informatycznych, dowiadują się i ćwiczą zastosowanie nowoczesnych instrumentów rekrutacji i doboru kandydatów do zatrudnienia, adaptacji i szkoleń pracowników, oceny i wynagradzania za wyniki i potencjał rozwojowy oraz inwestycji sposobów na okres po aktywności zawodowej, dowiadują się o prawidłowościach zachowania człowieka w organizacji i możliwościach jakie w praktyce zarządzania stwarza psychologia. Poszczególne sub-dziedziny ZZL są ilustrowane przykładami z praktyki polskich i zagranicznych organizacji przez wykładowców mających osobiste doświadczenie w ich wdrażaniu.

Studia przeznaczone są dla kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla organizacji, pracowników pionów kadrowych (zarządzania zasobami ludzkimi) oraz osób, pragnących zdobyć nową specjalność zawodową. Uczestnikami studiów mogą zostać absolwenci uczelni wyższych.

Aplikuj online

Sytuacja na rynku pracy jako uwarunkowanie zarządzania zasobami ludzkimi (4 godz.)
Organizacja pracy  (4godz.)
Prawo pracy (30 godz.)
Komunikacja interpersonalna (8 godz.)
Wybrane aspekty bezpieczeństwa i higieny pracy  (2 godz.)
Psychologia pracy (8 godz.)

Wartościowanie pracy (4 godz.)
HR Biznes Partner (4 godz.)
Elastyczność zatrudnienia i jej formy (4 godz.)
Zarządzanie kosztami pracy. Absencja (4 godz.)
Kształtowanie systemu wynagrodzeń (4 godz.)
Równoważenia pracy i życia (WORK – LIFE BALANCE) (4 godz.)
Opodatkowanie zatrudnienia (4 godz.)
Warsztat umiejętności interpersonalnych (8 godz.)
Negocjacje stosunków pracy (4 godz.)

Zarządzanie zasobami ludzkimi (12 godz.)
Międzynarodowe ZZL (4 godz.)
Zachowanie człowieka w organizacji (8 godz.)
Pracownicze programy emerytalne i indywidualne inwestycje emerytalne (12 godz.)
Wykorzystanie teorii motywacji w praktyce (4 godz.)
Neuromanagement – podstawy podejmowania decyzji kadrowych (6 godz.)

Wdrażanie systemu motywacyjnego w korporacji (4 godz.)
Strategiczna karta wyników i HR (4 godz.)
Controlling HR (4 godz.)
Employer branding, rekrutacja i selekcja (8 godz.)
Systemy ocen pracowniczych (4 godz.)
Assessment i Development Centre ( 4 godz.)
Satysfakcja z pracy – techniki badania opinii (4 godz.)
Badanie i analiza potrzeb szkoleniowych (4 godz.)
Kształtowanie kultury organizacyjnej (4 godz.)
Zarządzanie talentami (4 godz.)
Systemy informatyczne w HR na przykładzie SAP HR (12 godz.)
Zastosowanie coachingu w ZZL (6godz.)

Egzaminy z przedmiotów:

Organizacja pracy
Prawo pracy
Zarządzanie zasobami ludzkimi

Studia kończą się zdaniem egzaminu pisemnego (test) i ustnego (wypowiedź na temat wybranego problemu kadrowego).

Aplikuj online

XXII edycja studiów podyplomowych „Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi” rozpocznie się 25-26 listopada 2023 r. i będzie trwała dwa semestry.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).
Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2023/2024 jest następująca: ok.40% on-line oraz ok.60% w siedzibie Uczelni.

Opłata za studia: 5.400 zł

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) Płatność jednorazowa 5.400 zł (lub 4.320 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– płatna do dnia 20 listopada 2023 r.

2) 5.800 zł jeśli płatność jest w czterech równych ratach po 1.450 zł każda (lub 1.160 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– I rata płatna do dnia 20 listopada 2023 r.

– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2023 r.

– III rata płatna do dnia 15 lutego 2024 r.

– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2024 r.

Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności wypełnić formularz zgłoszeniowy online. Następnie należy dostarczyć komplet dokumentów zgłoszeniowych. Można tego dokonać osobiście bądź listownie. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, do wyczerpania limitu miejsc. Osoby przyjęte na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji zostaną poinformowane listownie lub e-mailowo o terminie rozpoczęcia zajęć.

Dokumenty aplikacyjne:

– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) do wniesienia opłaty za studia,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów w BSP dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast do BSP przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika BSP),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Wniosek, kwestionariusz, zobowiązanie finansowe oraz oświadczenie należy wydrukować z panelu użytkownika i podpisać niebieskim długopisem. Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Dokumenty należy złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu  w terminie podanym podczas rejestracji w systemie.

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Centrum Edukacyjnych Usług Elektronicznych (CEUE),
ul. Towarowa 55 , III  piętro, p. 3.4
(przy Akademii Muzycznej)

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu>
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem Studia Podyplomowe „Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi”

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Anna Zielińska-Wolfigiel
Słowo ode mnie: „Strefa komfortu tylko tak niefortunnie się nazywa. Czasami nie jest wcale komfortowa, a tylko znana. Decyzja o zmianie, rozwoju kompetencji przychodzi łatwiej, gdy przyjdzie nam to do głowy”.
Doradczyni personalna, trenerka, business developerka i HR Menedżerka z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy zawodowej w firmach doradczych i po stronie klienta.
Od 2012 roku współpracuje z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu prowadząc zajęcia z obszaru rekrutacji, selekcji, AC/DC. Prowadzi też szkolenia/warsztaty dla firm w zakresie rekrutacji, budowania zespołów, rozwoju kariery, motywacji, komunikacji, rozwoju strategii i operacji HR, przywództwa (rola lidera, zarządzanie i przywództwo, wyznaczanie celów, zarządzanie zespołem, motywowanie, prezentacji i autoprezentacji) i sprzedaży (badanie potrzeb klienta, negocjacje win-win, domykanie działań sprzedażowych, sprzedaż w obszarze B2B) – po polsku i po angielsku. Jest mentorką i udziela wsparcia w ramach szeroko pojętego doradztwa zawodowego (wyznaczanie ścieżki kariery, świadomość własnych kompetencji, CV i udział w rozmowach kwalifikacyjnych). Pracowała jako HR Interim Menedżerka m.in. w firmie produkcyjnej z branży materiałów budowalnych, obecnie także HR Menedżerka w instytucji badawczo-rozwojowej, której celem jest komercjalizacja usług badawczych.
Ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Wrocławskim (studia w zakresie nauczania obcokrajowców języka polskiego i kultury polskiej), a następnie studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Pracą i Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Jest też absolwentką NEXT MBA Course (Leadership and Marketing).
Jest licencjonowaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej trenerką-szkoleniowcem (Nr 6281/2015), ma certyfikat trenerski (Nowe Motywacje, Certyfikat nr 1684/16). Ukończyła także kurs coachów (Human Advice, Certyfikat nr 15.003.2016). Jest certyfikowanym coachem MindSonar® oraz Competence Game®. Ma certyfikat Akademii Klubu Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.
Uczestniczyła w licznych kursach i seminariach rozwojowych w Polsce i za granicą, między innymi w warsztatach Business Maestry organizowanych przez organizację Anthonego Robbinsa w Las Vegas, USA.

Barbara Bojarczuk-Ożańska
Ekonomistka, doktorantka w Katedrze Pracy i Polityki Społecznej UEP.
Pasjonatka Zarządzania Zasobami Ludzkimi.
Menadżer z bogatym 30 letnim doświadczeniem w obszarze HR.
Od 1995 r wypełnia role dyrektora personalnego w dużych organizacjach, w tym o zasięgu międzynarodowym. Doświadczenia zawodowe zdobywała w spółkach akcyjnych notowanych na GPW w Warszawie: Emperia Holding SA (10 lat pracy) oraz Decora SA (15 lat pracy) jak również w ramach Koncernu REWE Int. (Billa Polska). Od roku zarządza obszarem personalnym w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Poznaniu.
Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi (Uniwersytet Warszawski), Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych (Uniwersytet Jagielloński), Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) oraz Zarządzania Jakością w teorii i praktyce (Politechnika Poznańska).

Ewa Bareła
Executive & Business Coach, Trener biznesu, Doradca zawodowy, Konsultant kariery
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Certyfikowany coach CoachWiseTM z międzynarodową akredytacją na poziomie Professional Certified Coach przy International Coach Federation (PCC ICF), Business Master Trainer.
Ukończyła akredytowane programy szkoleniowe CoachWise EssentialsTM oraz rozszerzony program rozwojowy dla profesjonalnych coachów – CoachWise EquippedTM. Członek International Coach Federation Global.
Prowadzi Executive & Business coaching, procesy szkoleniowe dla kadry dyrektorskiej, menedżerów wyższego i średniego szczebla z zakresu rozwoju kompetencji przywódczych, menedżerskich, zarządzania zespołami oraz organizacji pracy.
Od 23 lat pracuje z ludźmi z różnych środowisk (biznesowych, naukowych, korporacyjnych) w dziedzinie rozwoju kompetencji Inteligencji Emocjonalnej i Społecznej, w obszarze przywództwa, efektywnego zarządzania zespołami i projektami. Wspiera organizacje w budowaniu trwałych, silnych zespołów pracowniczych, pomaga w przezwyciężaniu dysfunkcji pracy zespołowej.
Wykładowca i współautorka programu studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu – „COACHING MENEDŻERSKI – nowoczesne narzędzie rozwoju osobistego, zespołu i organizacji”. Prowadzi wykłady dla studentów studiów podyplomowych „Zarządzanie pracą i zasobami ludzkimi” oraz „Zarządzanie oświatą i instytucjami administracji państwowej” na UEP oraz w Akademii Trenera Biznesu na Uniwersytecie Łódzkim.
Posiada duże doświadczenie w pracy szkoleniowej i coachingowej na płaszczyźnie międzynarodowej i międzykulturowej.
Pracowała indywidualnie jako coach lub mentor z kadrą kierowniczą wyższego szczebla m.in. takich firm jak: Volkswagen Group Polska, Storteboom Hamrol, GlaxoSmithKline, Elektrum, Ruukki Polska, Boehringer Ingelheim, Bank Zachodni WBK S.A., Raiffeisen Polbank, PKO BP, Netia S.A., Samsung S.A., Haenkel Polska, Solar-Bin Poland, Gols. Sp.z o.o., Wielkopolska Telewizja Kablowa, Ambasada Królestwa Niderlandów a także z pracownikami wyższych uczelni w stopniu doktora.
Posiada wysokie umiejętności interpersonalne, łatwość nawiązywania kontaktów i budowania trwałych relacji. Cechuje ją wiara w klienta, pozytywne podejście do ludzi, optymizm, wytrwałość w dążeniu do celu, odpowiedzialność i kreatywność.

Od trzech lat wykładowca na Studiach Podyplomowych UEP w zakresie: HR Biznes Partner oraz Kształtowanie Systemów Wynagrodzeń.

Marta Furmaniak
Z wykształcenia psycholog, ukończyła również studia podyplomowe na kierunku ZZL oraz kursy w obszarze HR i EB. Od ponad 10 lat związana z Grupą Kapitałową Euro-Tax.pl S.A., w której pełni funkcję HR Business Partnera.
W trakcie swojego doświadczenia zawodowego zbudowała Dział HR w strukturach firmy od podstaw. W Polsce oraz w zagranicznych spółkach wdraża i nadzoruje polityki strategii ZZL, rekrutacji, onboardingu, komunikacji i EVP organizacji czy globalnych programów rozwojowych. Jest odpowiedzialna za budowanie modelów umiejętności w oparciu o cele biznesowe, badanie talentów i identyfikację luk kompetencyjnych związanych z rozwojem strategicznym organizacji.
Pełni także funkcję wewnętrznego trenera, projektując i przeprowadzając szkolenia oraz sesje mentoringowe, zgodne z bieżącymi potrzebami przedsiębiorstwa.
W pracy najbardziej ceni elastyczne rozwiązania oraz indywidualne podejście do każdego człowieka.

Skontaktuj się z nami

Mgr Ewa Kozłowska specjalista
Budynek D, pokój nr 3.5
DANE KONTAKTOWE
Dr hab. Maciej Ławrynowicz, prof. UEP Kierownik Katedry Pracy i Polityki Społecznej
Budynek C, pokój nr 306
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Poniedziałek
08:30 - 09:30
Czwartek
11:30 - 12:30

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.