Zarządzanie procesem inwestycji budowlanych

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Zarządzanie procesem inwestycji budowlanych

Studia organizowane we współpracy z Polskim Instytutem Kontroli Wewnętrznej.

Celem studiów jest przygotowanie absolwentów do samodzielnego i zespołowego realizowania procesu budowlanego, w szczególności poprzez zapoznanie uczestników z elementami prawa budowlanego i nieruchomości na potrzeby zarządzania realizacją projektów inwestycji budowlanych. Podczas studiów uczestnikom przekazany zostanie zasób wiedzy prawniczej, administracyjnej i menedżerskiej oraz pakiet umiejętności zawodowych niezbędnych do kompleksowego organizowania procesu inwestycyjnego. Absolwent studiów będzie przygotowany do pracy na różnych szczeblach organizacji realizujących procesy inwestycyjno-budowlane. Nabędzie on umiejętności samodzielnego opracowywania założeń przedsięwzięć budowlanych, oceny postępów i rezultatów, przygotowywania dokumentacji do uzyskania decyzji i pozwoleń wymaganych do prowadzenia inwestycji budowlanej. Podczas studiów uczestnicy zapoznają się z zagadnieniami związanymi z planowaniem, finansowaniem i rozliczaniem inwestycji budowlanych, a także zarządzania projektami budowlanymi.

Po ukończeniu studiów z wynikiem pozytywnym absolwenci otrzymują:
– Świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
– Certyfikat Eksperta ds. Procesu Inwestycji Budowlanych wydawany przez Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej
– Prawo wpisu na Krajową Listę Audytorów, Kontrolerów i Specjalizacji Powiązanych, prowadzoną przez PIKW https://www.krajowalista.pl/
– Bezterminowe wsparcie merytoryczne ze strony Rady Programowej PIKW w zakresie czynności wykonywanych na stanowisku pracy związanym z uzyskaną specjalizacją patrz § 9 Regulaminu KLPAiKW https://www.krajowalista.pl/regulamin,art_141.html

1. Prawo budowlane w procesie inwestycji budowlanych (16 godz.)
2. Pozostałe przepisy prawne w procesie inwestycji budowlanych (24 godz.)
3. Zamówienia publiczne w procesie budowlanym (16 godz.)
4. Rodzaje kontraktów według FIDIC (24 godz.)
5. Umowy o roboty budowlane i spory związane z ich realizacją (8 godz.)
6. Zarządzanie projektami (16 godz.)
7. Planowanie i ocena opłacalności inwestycji (24 godz.)
8. Rozliczanie inwestycji budowlanych (16 godz.)
9. Zarządzanie ryzykiem projektu inwestycji budowlanych (16 godz.)
10. Kontrola i audyt procesu inwestycji budowlanych (16 godz.)

Egzaminy z przedmiotów:

  1. Prawo budowlane w procesie inwestycji budowlanych
  2. Pozostałe przepisy prawne w procesie inwestycji budowlanych
  3. Zamówienia publiczne w procesie budowlanym.

Studia kończą się zdaniem egzaminu pisemnego.

Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na 7 edycję studiów podyplomowych „Zarządzanie procesem inwestycji budowlanych”, która zostanie uruchomiona jesienią 2025 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2025/2026). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie 2025 roku.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu. Zajęcia w całości zostaną przeprowadzone online – za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

Opłata za studia wynosi : 

1) 6.400 zł

lub

2) 5.760  dla osób, które:
a) przed rozpoczęciem studiów podyplomowych uzyskały tytuł licencjata lub magistra w UEP

lub
b) ukończyły studia podyplomowe w UEP

lub
c) w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP, zaliczyły przynajmniej jeden semestr tych studiów i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP.

Zasady wnoszenia opłat

Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

a) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości 6.400 zł (lub 5.760 zł  w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej)
– płatna do dnia 12 listopada 2025 r.

b) w przypadku płatności w dwóch równych ratach po 3.200 zł  (lub 2.880 zł w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej)
– I rata płatna do dnia 12 listopada 2025 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2026 r.

c) w przypadku płatności w czterech równych ratach po 1.600 zł  (lub  1.440 zł  w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej)
– I rata płatna do dnia 12 listopada 2025 r.
– II rata płatna do dnia 15  grudnia 2025 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2026 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2026 r.

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na indywidualny rachunek bankowy, który jest nadawany uczestnikowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe.

UWAGA: Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 27 października 2025 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)
ul. Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia podyplomowe „Zarządzanie procesem inwestycji budowlanych”

 

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Grażyna Świtała specjalista
Budynek D, pokój nr 3.7
DANE KONTAKTOWE
Dr Joanna Przybylska, prof. UEP zastępca dyrektora
Budynek D, pokój nr 3.9
Budynek C, pokój nr 207a
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Czwartek
13:15 - 14:00

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.