Know-how badacza UEP
-
Nowy wykaz czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych
Szanowni Państwo,
informujemy, że 3 listopada 2023 na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki ukazał się komunikat o zmianie i sprostowaniu w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych.
Zachęcamy do zapoznania się z nowym komunikatem oraz wykazem.
-
Podgląd stanu środków projektowych
Instrukcja korzystania z portalu ReportPortal
Szanowni Państwo,
W portalu ReportPortal udostępnione zostały raporty zawierające dane finansowe dotyczące budżetów jednostek organizacyjnych i poszczególnych projektów. Do portalu zalogować można się poprzez stronę internetową: https://report-portal.ue.poznan.pl, wpisując nazwę użytkownika (NIU) i hasło (logowanie zintegrowane, jak do komputera lub poczty elektronicznej). Dostęp do portalu obecnie mają kierownicy projektów, a w przypadku budżetów jednostek kierownicy oraz ich zastępcy. Uprawnienia dla pracowników do portalu mogą zostać dodane na wniosek kierownika kierowany do CI, za pośrednictwem HELPDESK https://pomoc.ue.poznan.pl/. Pytania dotyczące funkcjonowania portalu proszę kierować do Marty Woźniak (Dział Rachunkowości Zarządczej): marta.wozniak@ue.poznan.pl.
Więcej informacji na temat instrukcji korzystania z portalu w pliku załączonym poniżej.
-
Formularz zgłoszeniowy osiągnięć
-
Komisja ds. Etyki Badań Naukowych
Aktualna Komisja ds. Etyki Badań Naukowych prowadzonych z udziałem ludzi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu została powołana Zarządzeniem nr 16/2024 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w dniu 19 marca 2024 roku.Obecnie Komisję tworzą następujące osoby:przewodniczący: dr Krzysztof Szwarc
członkowie:dr hab. Grażyna Dehnel, prof. UEP
prof. dr hab. Aleksander Grzelak
dr hab. Ewa Jerzyk, prof. UEP
dr hab. inż. Magdalena Kaźmierczak, prof. UEP
dr hab. Bartłomiej Pierański, prof. UEP
dr hab. inż. Hanna Pondel, prof. UEP
dr hab. Magdalena Stefańska, prof. UEP
przedstawiciel doktorantów wskazany przez Samorząd Doktorantów UEPZakres kompetencji i obowiązki Komisji określa Regulamin pracy Komisji ds. Etyki badań naukowych prowadzonych z udziałem ludzi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, wprowadzony Zarządzeniem nr 4/2017 Rektora UEP z dnia 26 stycznia 2017 roku oraz Zarządzenie nr 19/2021 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu z dnia 23 marca 2021 roku w sprawie zmiany Zarządzenia nr 4/2017 Rektora UEP w sprawie wprowadzenia Regulaminu pracy Komisji ds. Etyki Badań Naukowych prowadzonych z udziałem ludzi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (ze zm.).Regulamin wraz z załącznikami (wniosek, oświadczenia, informacje dla uczestnika badania i badacza) znajduje w plikach do pobrania poniżej strony.Kodeks etyki pracownika naukowego
Wnioski (wraz z odpowiednimi załącznikami, w tym ewentualnym kwestionariuszem ankietowym) w formie elektronicznej należy przesyłać co najmniej miesiąc przed planowanym terminem rozpoczęcia badania na adres mailowy krzysztof.szwarc@ue.poznan.pl
Do końca roku akademickiego 2022/2023 posiedzenia Komisji odbywać się będą zgodnie z następującym harmonogramem: 21 lipca; 21 sierpnia; 1 września; 25 września. W szczególnych przypadkach terminy posiedzeń mogą ulec zmianie.
- Regulamin pracy Komisji ds. Etyki Badań Naukowych prowadzonych z udziałem ludzi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu PDF 744.7 KiB
- Wniosek w sprawie wyrażenia opinii o projekcie badawczym/badaniu naukowym DOC 27.5 KiB
- Zalecenia etyczne Komisji ds. Etyki PDF 125.2 KiB
- Załącznik nr 2 do Regulaminu - INFORMACJA DLA UCZESTNIKÓW BADANIA DOC 19.6 KiB
- Załącznik nr 3 do Regulaminu - OŚWIADCZENIE OSOBY BADANEJ DOC 16.5 KiB
- Załącznik nr 4 do Regulaminu - OŚWIADCZENIE OPIEKUNA PRAWNEGO OSOBY BADANEJ DOC 16.6 KiB
- Harmonogram posiedzeń Komisji 2023-2024 DOC 19.6 KiB
-
Wsparcie ze strony DBN przy pozyskiwaniu dofinansowania do prowadzenia projektów
Rola DBN w procesie wnioskowania o projekty badawcze:- Kompleksowy przegląd wniosków z wyłączeniem opisów badań (merytoryka)
- Wsparcie w kwestiach formalnych – sprawdzanie wniosku pomoc w uzyskaniu podpisów, zgód, itp.
- Konsultacje dotyczące budżetów – katalog kosztów kwalifikowanych, dobre praktyki w konstruowaniu budżetu
- Konsultacje dotyczące Data Management Plan – udostępniamy „ściągę”
- Wsparcie w procedurze składania wniosków do NCN (funkcja redaktora pomocniczego: login DBN128uep)
- Pomoc w znajdowaniu ofert konkursowych, sieciowanie naukowców na UEP
- Wsparcie finansowe dla korekt językowych wniosków projektowych wysłanych do instytucji zewnętrznych do 700zł
- Spotkania „Kawa z projektem” – przedstawienie ofert konkursowych, średnio 2 razy w roku
-
Wsparcie Działu Technologii Informacyjnych dla badaczy UEP
1. Udostępnienie oprogramowania kupowanego dla Uczelni (licencje typu site licence)
a) oprogramowanie statystyczneb) inne
- Lex (baza aktów prawnych)
Uwaga – oprogramowanie standardowo dostępne w laboratoriach komputerowych Uczelni nie zawsze może być udostępnione do indywidulanego użytku ze względu na ograniczenia licencyjne.
2. Udostępnienie infrastruktury serwerowej do prowadzenia badań
- DTI może przygotować do wykorzystania w celach naukowo-badawczych serwery wg przekazanych parametrów lub określonych potrzeb. Mogą być one wykorzystane przykładowo do prowadzenia obliczeń lub zbierania danych. Serwery są udostępniane jako przygotowana platforma do samodzielnego zarządzania. Pracownicy DTI mogą w razie potrzeby udzielić pomocy w instalacji lub konfiguracji oprogramowania. DTI jednak nie może podjąć się bieżącej obsługi takich serwerów, w tym zarządzania zainstalowanym oprogramowaniem, konfiguracji obliczeń czy zbierania danych.
- w wypadku badań, w których przetwarzane są duże zbiory danych, istnieje możliwość wykorzystania infrastruktury superkomputerowej w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym (PCSS). Dział Technologii Informacyjnych może pomóc w nawiązaniu kontaktu z tą instytucją. Trzeba pamiętać, że platformy obliczeniowe PCSS różnią się od zwykle wykorzystywanych na komputerach osobistych, więc w planowaniu badań należy uwzględnić dodatkową pracę związaną z poznaniem możliwości i obsługi tej infrastruktury.
- dyski sieciowe do przechowywania danych badawczych, szczególnie gdy zawierają one dane osobowe lub inne chronione
- konta pocztowe dla projektów z możliwością dostępu dla wielu osób (np. związanych z prowadzeniem badań)
3. Opiniowanie oraz pomoc w wyborze sprzętu i oprogramowania przeznaczonego do prowadzenia badań – zwłaszcza w kontekście przygotowywania wniosków projektowych.
Więcej informacji: Centrum Informatyki https://ue.poznan.pl/uniwersytet/dti/
Kontakt: helpdesk.ue.poznan.pl - Lex (baza aktów prawnych)
-
Wsparcie kwestury w realizacji projektów
-
Wytyczne Komisji ds. Etyki Badań Naukowych UEP do wypełniania wniosków o dofinansowanie projektów badawczych NCN w części dotyczącej kwestii etycznych
Plik do pobrania
-
Sugestie dotyczące publikowania przez pracowników UEP
Sugestie dotyczące publikowania przez pracowników UEP
-
Ewaluacja jakości działalności naukowej
-
Karta Projektu
Na podstawie Zarządzenia Rektora nr 48/2024 osoby starające się o dofinansowanie projektów badawczych i badawczo-rozwojowych na UEP finansowanych ze źródeł zewnętrznych zobowiązane są do:
1. Zgłoszenia projektu do Działu Badań Naukowych:
Osoba lub jednostka zgłaszająca wybrany projekt (odpowiedzialna merytorycznie) przygotowuje Kartę Projektu, która jest zatwierdzana przez DBN, Kwestora UEP oraz Prorektora ds. Nauki.
Formularz Karty jest dostępny na stronie internetowej UEP w zakładce Uniwersytet/ Współpraca/Pozyskiwanie Funduszy.
Osoba zgłaszająca projekt zamieszcza Kartę Projektu w systemie Xprimer, w zakładce UEP > Korespondencja wewnętrzna, wskazując DBN oraz Kwestora jako komórki opiniujące, natomiast prorektora ds. Nauki jako decydenta/zatwierdzającego Kartę. Dokument należy zawrzeć jako załącznik w piśmie.
2. Przygotowania wniosku o dofinansowanie:
Po zatwierdzeniu Karty Projektu osoba zgłaszająca projekt przygotowuje wniosek
o dofinansowanie.Jeśli jest to wymagane zasadami konkursu, osoba zgłaszająca wybrany projekt otrzymuje pełnomocnictwo do złożenia wniosku, a następnie jest odpowiedzialna za bieżące monitorowanie statusu wniosku.
Wniosek o finansowanie powinien być zgłoszony do Prorektora ds. Nauki najpóźniej 5 dni roboczych przed terminem składania wniosku w instytucji finansującej.