The Master of Science in “Transition, Innovation and Sustainability Environments” (TISE)

Program Transition, Innovation and Sustainability Environments (TISE) zapewnia holistyczne podejście do procesów transformacji oraz strategii innowacji, kształcąc studentów w zakresie technologii procesu „przejścia” w złożonych systemach i relacjach człowiek-środowisko (w wymiarach społeczno-kulturowym/technicznym/ekonomicznym). Pod płaszczem nauki o systemach, program integruje różne wymiary nauk społecznych i technicznych obejmując w szczególności wpływ technologii na współczesne społeczeństwa, co powinno prowadzić do głębszego zrozumienia skomplikowanych środowisk i problemów w nich występujących. Jednocześnie program oferuje zestaw narzędzi i metodyki umożliwiających właściwe podejście i procedowanie szans i zagrożeń, które wyłaniają się z tych przejściowych procesów.

Cel 1

Kształcenie agentów zmian dla instytucji i organizacji, którzy są zdolni do wykorzystywania różnorodnych zestawów narzędzi i kompetencji pochodzących z wielu dyscyplin (nauki społeczno-kulturowe, nauki techniczne). Nauka o systemach pełni rolę parasola umożliwiającego interdyscyplinarny dyskurs jako podstawę dla podejść transdyscyplinarnych w zakresie rozwiązywania złożonych problemów, będących efektem procesów transformacji, co powinno zwiększać odporność i trwałość tychże systemów oraz samych organizacji i instytucji.

Cel 2

Wspieranie umiejętności oceny wpływu procesów społeczno-technologicznych i procesów transformacji na kulturę i społeczeństwo, poprzez głębsze zrozumienie tychże systemów (w kontekście środowisk i elementów połączonych skomplikowanymi zależnościami), w szczególności w odniesieniu do odporności systemów, a ponadto rozpoznanie korelacji / wzajemnych powiązań w różnych sferach ludzkiego działania.

Cel 3

Poprawa umiejętności inicjowania oraz zarządzania interdyscyplinarnymi inicjatywami dla złożonych obszarów problemowych poprzez wyposażenie absolwentów w kompetencje menedżerskie i decyzyjne pozwalające na sprawne i skuteczne opracowywanie koncepcji, dostosowywanie instrumentów innowacji i przywództwa dla różnych instytucji i organizacji.

Cel 4

Wspieranie współpracy transgranicznej poprzez zapewnienie absolwentom transdycyplinarnego podejścia, narzędzi i kompetencji umożliwiających zainicjowanie wielowymiarowej integracji wiedzy na potrzeby opracowywania i wdrażania innowacyjnych strategii zorientowanych na problemy i rozwiązania.

Cel 5

Promowanie innowacji wspierających sposób myślenia i wzmacnianie relacji między nauką a społeczeństwem poprzez wyposażanie absolwentów w kompetencje w zakresie przedsiębiorczości i umiejętność ułatwiania transferu wiedzy naukowej oraz wspieranie relacji nauka – społeczeństwo osadzonych w zrównoważonym środowisku.

Kay Mühlmann

Danube University Krems

Kay Muehlmann odgrywał wiodącą rolę w ustanowieniu Europejskiego Instytutu Komunikacji ECI (2018) w Atenach w Grecji, Synergy of Athena Research and Innovation Centres in Information and Communication Technologies, National Technical University of Athens i Dunube University w celu: wdrażanie nowych transdyscyplinarnych podejść do nauczania i badań dla rozwiązywania złożonych problemów w kontekstach społecznych. Jest inicjatorem Transition Innovation and Sustainability Network europejskich uczelni wyższych i koordynatorem programu Erasmus Mundus Joint Master of Excellence „Transition, Innovation and Sustainability Environments”. Jest ekspertem w zakresie rozwoju programów uczenia się przez całe życie, a od 2015 roku zasiada w Komisji Programowej Uniwersytetu w Krems. Na Wydziale Wiedzy i Zarządzania Komunikacją pełni funkcję Dyrektora ds. Stosunków Zagranicznych oraz Wiceprezesa Laboratorium Transdiciplinarity Lab for Sustainable Digital Environments. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu projektami naukowymi oraz w realizacji projektów międzynarodowych. Ponadto jest wiceprzewodniczącym Senatu Uniwersytetu w Krems. Jego zainteresowania badawcze dotyczą złożonej dynamiki i powstawania systemów społecznych oraz dalszego rozwoju transdyscyplinarności jako metody radzenia sobie ze złożonymi wyzwaniami społecznymi.

Marguerite Barry

University College Dublin

Adiunkt w School of Information and Communication Studies, UCD – zainteresowania badawcze obejmują etykę w projektowaniu technologicznym, technologii i dobrostanie oraz dyskursy o technologii w nauce, technologii i społeczeństwie (STS). Moduły nauczania obejmują etykę informacyjną, cyfrowe storytelling. Główny badacz w Innovative Training Network TEAM H2020 MSCA [http://www.team-itn.eu]. Dr Barry prowadzi jedyny moduł „Etyka informacyjna” dostępny na poziomie magisterskim w Irlandii, kluczowy element programu TISE na UCD.

Maciej Pietrzykowski

Poznan University of Economics and Business, PUEB Polska

Badacz, konsultant biznesowy i trener, wykładowca akademicki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, w Katedrze Konkurencyjności Międzynarodowej. Wykładowca w obszarach zarządzania projektami, ekonomii międzynarodowej, polityki gospodarczej, gospodarki UE. Certyfikowany kierownik projektu w metodyce Prince 2 (poziom Practitioner). Wykładowca University of Lethbridge (Kanada) oraz University of Pula (Chorwacja). Stypendysta programu rządowego TOP 500 Innovators i absolwent programu Executive Education na University of California Berkeley. Były ekspert Biura Projektów Programowych w Kancelarii Prezydenta RP. Koordynator wielu projektów międzynarodowych. Jako badacz wniósł znaczący wkład w rozwój regionalny i lokalny w Polsce w kontekście integracji europejskiej i ekonomii międzynarodowej, biorąc udział w szeregu badań naukowych dotyczących lokalnej przedsiębiorczości, rozwoju lokalnego i regionalnego.

Jorge Martins Rosa

Universidade NOVA de Lisboa

Jorge Martins Rosa jest profesorem nadzwyczajnym na Wydziale Nauk o Komunikacji w NOVA FCSH, gdzie na poziomie podyplomowym prowadzi kursy „Cyberkultura” i „Popkultura” (magister) oraz „Historia i trendy w mediach cyfrowych” (Doktorat). Jest badaczem w projekcie ICNOVA i głównym badaczem projektów badawczych „PINBook PT: Political Interest Networks in Facebook Portugal” (w trakcie) oraz „Fiction and the Roots of Cyberculture” (2010-2012).

Korzyści ze studiowania:
  1. Dyplom ukończenia studiów prowadzonych wspólnie przez cztery uczelnie: Donau-Universität Krems (Austria), Universidade Nova de Lisboa (Portugalia), University College Dublin (Irlandia) oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
  2. Prestiżowy, międzynarodowy Program Studiów, realizowany w 4 europejskich krajach o wysokim stopniu innowacyjności i aktualności zagdnień.
  3. Uznani wykładowcy z różnych uczelni, duża liczba wykładów gościnnych, nowoczesna infrastruktura dydaktyczna.
  4. Stypendium przyznawane na studia pokrywające czesne, koszty korzystania z biblioteki i laboratoriów, pełne zakres ubezpieczenia, koszty przejazdu i zakwaterowania oraz inne koszty utrzymania.
  5. Międzynarodowe grupy studentów – aplikować mogą kandydaci z całego świata.
  6. Możliwość nauczenia się języków, zawarcia nowych przyjaźni z ludźmi z całego świata.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.