Instytut Gospodarki Międzynarodowej

Instytut Gospodarki Międzynarodowej współtworzy siedem katedr, zatrudniających łącznie 70 osób, wśród których jest 8 profesorów tytularnych oraz 24 doktorów habilitowanych. Jesteśmy największym zespołem w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, skupiającym badaczy dla których wspólnym mianownikiem dociekań naukowych jest gospodarka światowa.

O Instytucie

Bieżące problemy gospodarki międzynarodowej identyfikujemy i analizujemy na różnych poziomach – mikro (przedsiębiorstw i konsumentów), mezo (branż, sektorów, regionów), makro (gospodarek narodowych) oraz mega – całej globalnej społeczności. Prowadzimy projekty naukowe finansowane z krajowych i międzynarodowych programów (m.in. NCN, NCBiR czy Komisji Europejskiej). Uczestniczymy w pracach różnych prestiżowych stowarzyszeń naukowych (m.in. PTE, EIBA, AIB-CEE Chapter, IT&FA, TRC, IMP Group), a wielu z nas zostało docenionych wyborem do zarządów wymienionych organizacji.

W ramach prowadzonych badań blisko współpracujemy z innymi ośrodkami akademickimi w kraju i zagranicą. Z wyników naszych prac naukowych korzysta przede wszystkim świat biznesu, w tym przedsiębiorstwa wkraczające na ścieżkę umiędzynarodowienia. Formułujemy także rekomendacje możliwe do wdrożenia na różnych szczeblach polityki gospodarczej, oferujemy aktywne doradztwo, opracowujemy ekspertyzy dla podmiotów krajowych i międzynarodowych.

International Conference "Resilient and transforming Europe"

Przejdź do strony

SEMIGMARIUM / SEMIIBENAR

Przejdź do strony
Dr hab. Piotr Trąpczyński, prof. UEP

Dr hab. Piotr Trąpczyński, prof. UEP

  • Dyrektor Instytutu Gospodarki Międzynarodowej
  • Katedra Konkurencyjności Międzynarodowej Profesor UEP
Dyrektor Instytutu Gospodarki Międzynarodowej
Dyrektor Instytutu Gospodarki Międzynarodowej, Komitet Organizacyjny do spraw Obchodów 100-lecia Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Koordynator, Kolegium Elektorów UEP - Członek, Pełnomocnik Rektora ds. Współpracy z Biznesem - Pełnomocnik.
Collegium Altum, pokój nr 619
dane kontaktowe

Seminarium interdyscyplinarne

Paradygmat ewolucji w naukach społecznych
Zobacz więcej

Ważniejsze publikacje pracowników i doktorantów IGM

Monografia „Droga do zrównoważonej gospodarki światowej” – redakcja: Judyta Cabańska, Dorota Czyżewska-Misztal, Grzegorz Mazur

Monografia "Droga do zrównoważonej gospodarki światowej" pod redakcją: dr Judyty Cabańskiej, dr Doroty Czyżewskiej-Misztal i dr. Grzegorza Mazura została opublikowana przez Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (2024),: https://doi.org/10.18559/978-83-8211-245-0
czytaj więcej

Artykuł „Network Embeddedness and Company Competitiveness” – Marcin Soniewicki oraz dr Aleksandra Hauke-Lopes

Artykuł pt. „Network Embeddedness and Company Competitiveness” został opublikowany przez Marcina Soniewickiego i dr Aleksandrę Hauke-Lopes (Katedra Relacji Biznesowych i Marketngu Międzynarodowego) w „Journal of Computer Information Systems” (Taylor & Francis, Impact Factor: 2,5).
czytaj więcej

Artykuł „The evolution of contractual and relational governance mechanisms when platforms are actors in networks” – dr hab. Milena Ratajczak-Mrozek, prof. UEP oraz dr Aleksandra Hauke-Lopes

Artykuł „The evolution of contractual and relational governance mechanisms when platforms are actors in networks” współautorstwa Mileny Ratajczak-Mrozek, Aleksandry Hauke-Lopes (Katedra Relacji Biznesowych i Marketngu Międzynarodowego) i Debbie Harrison (BI Norwegian Business School) został opublikowany w czasopiśmie „Industrial Marketing Management”” (Elsevier, 140 punktów, Impact Factor 7,8).
czytaj więcej

Artykuł „Ethical Consumption: A Review and Research Agenda” – Saleh Md Arman

Artykuł „Ethical Consumption: A Review and Research Agenda” został opublikowany przez Saleha Md Arman (doktorant w Katedrze Relacji Biznesowych i Marketingu Międzynarodowego) oraz dr Cecilię Mark-Herbert (Swedish University of Agricultural Science) w czasopiśmie „International Journal of Consumer Studies” (John Wiley & Sons, 100 punktów, Impact Factor 8.6).
czytaj więcej

Artykuł „Entrepreneurial alertness, international performance, and the role of effectuation in SME internationalization” – dr hab. Milena Ratajczak-Mrozek, prof. UEP

Artykuł „Entrepreneurial alertness, international performance, and the role of effectuation in SME internationalization” został opublikowany przez dr hab. Milenę Ratajczak-Mrozek, prof. UEP w „Journal of Small Business Management” (Taylor & Francis, 5,3 Impact Factor). Współautorami są Wensong Bai, Barbara Francioni, Martin Johanson oraz Luis Oliveira.
czytaj więcej

„Market and Technical Knowledge Integration in R&D-Intensive Companies” – dr Marcin Soniewicki

Monografia autorstwa dra Marcina Soniewickiego (Katedra Relacji Biznesowych i Marketngu Międzynarodowego) pt. „Market and Technical Knowledge Integration in R&D-Intensive Companies” została opublikowana w wydawnictwie Routledge z grupy Taylor & Francis (300 pkt. MNiSW).
czytaj więcej

„Value-in-context: co-creation across different context levels in the service ecosystem” – dr Marcin Wieczerzycki, dr hab. Milena Ratajczak-Mrozek, dr Aleksandra Hauke-Lopes

Artykuł „Value-in-context: co-creation across different context levels in the service ecosystem” dr. Marcina Wieczerzyckiego, dr hab. Mileny Ratajczak-Mrozek oraz dr Aleksandra Hauke-Lopes (Katedra Relacji Biznesowych i Marketngu Międzynarodowego) napisany we współautorstwie z prof. Marią Colurcio (University Magna Graecia of Catanzaro (Włochy)) został opublikowany w czasopiśmie „Journal of Business & Industrial Marketing” (Emerald, Impact Factor 3.60).
czytaj więcej

Sekretariat Instytutu

Mgr Anna Dybiona-Jaroni Koordynator sekretariatu
Collegium Altum, pokój nr 1322
DANE KONTAKTOWE
Mgr Agnieszka Chomska starszy specjalista
Collegium Altum, pokój nr 1322a
DANE KONTAKTOWE

Adres do korespondencji:

Instytut Gospodarki Międzynarodowej
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

sekretariat.igm@ue.poznan.pl

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.