Rada Biznesu UEP

Skład Rady Biznesu Wydziału Zarządzania

Przewodniczący:
– prof. dr hab. Marek Rekowski, prof. zw. UEP / 2014 – 2018 /
– dr hab. Zygmunt Waśkowski, prof. nadzw. UEP /od 2018 /

Członkowie:
–  Michał Adamczewski – Dyrektor Centrum Korporacyjnego Raiffeisen Polbank
–  Krzysztof Bronisz – Wiceprezes Franklin Templeton Investments Poland sp. z o.o  Oddział Poznań
–  Grzegorz Bykowski – Wiceprezes Zarządu Port Lotniczy Poznań – Ławica
–  Michał Czekalski – Członek Zarządu Currency One S.A.
–  Jakub Domański – Prezes Zarządu Data Garden sp. z o.o.
–  Marcin Drzycimski – Dyrektor Strategii i Rozwoju Port Lotniczy Poznań – Ławica
–  Andrzej Hoffman – General Manager Sunnyline Computer Products Poland sp. z o.o.
–  Janusz Jankowiak – Dyrektor Generalny Bertelsmann Media Sp. z o.o. Odział Arvato Services Polska
–  Stanisław Jarecki – Prezes Zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej – Konin sp. z o.o.
–  Tomasz Jerzy Kayser – Wiceprezes Zarządu Fundacji Rozwoju Miasta Poznania
–  Bernard Kimel – Naczelnik Pierwszego Oddziału Świadczeń Emerytalno-Rentownych, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
–  Katarzyna Kopaczewska – Członek Zarządu EUROCASH S.A
–  Łukasz Koszczoł – Dyrektor Operacyjny Adecco Poland sp. z o.o.
–  Krzysztof Leń – Prezes Zarządu Funduszu Rozwoju i Promocji Województwa Wielkopolskiego S.A.
–  Marian Nickel – Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Techniczno Budowlanego Nickel sp.z.o.o
–  Przemysław Socha – Dyrektor Makroregionu, BZ WBK
–  Mariusz Szeib – Prezes Zarządu Texwt poland sp. z o. o.
–  Maciej Wiśniewski – Dyrektor Naczelny BONA Polska sp. z o. o.

Rada Biznesu Wydziału Zarządzania UEP

Rada Wydziału Zarządzania na posiedzeniu w dniu 15 listopada 2013 r. uchwałą nr 111/2013/2014 RWZ UEP powołała Radę Biznesu Wydziału Zarządzania UEP.

Pierwszym Przewodniczącym Rady Biznesu Wydziału Zarządzania  został prof. dr hab. Marek Rekowski, prof. zw. UEP

Członkami Rady Biznesu są wybitni menedżerowie kierujący przedsiębiorstwami i instytucjami funkcjonującymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Jej rolą jest wspieranie władz Wydziału w procesie doskonalenia działalności dydaktycznej i naukowej Wydziału Zarządzania. Członkowie Rady Biznesu opiniują programy kształcenia, biorą czynny udział w procesie dydaktycznym, wspierają inicjatywy mające na celu doskonalenie umiejętności i kompetencji społecznych studentów Wydziału Zarządzania.

Zadania Rady Biznesu Wydziału Zarządzania:

1. Opiniowanie oferty edukacyjnej WZ UEP (kierunki, specjalności), w szczególności w odniesieniu do lokalnego rynku pracy.

2. Opiniowanie zbioru efektów kształcenia na WZ UEP.

3. Opiniowanie programów studiów pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia.

4. Opiniowanie regulaminu i programu praktyk i staży studenckich (zasady zaliczania, przydatność praktyczna).

5. Opiniowanie przez pracodawców procesu kształcenia z punktu widzenia  potrzeb lokalnego rynku pracy.

6. Udział przedstawicieli przedsiębiorstw w zajęciach dydaktycznych na WZ UEP.

7. Udział przedstawicieli przedsiębiorstw w procesie doskonalenia ofert dydaktycznej WZ UEP.

Lista członków Rady Biznesu (zaktualizowana w dniu 13 grudnia 2022 r.)

1. Paweł Adamów (Wiceprezydent, Urząd Miejski w Koninie)
2. Anna Bentkowska (BNP PARIBAS, starszy specjalista ds. rekrutacji)
3. Grzegorz Bykowski (Vice Prezes Zarządu, Port Lotniczy Poznań – Ławica)
4. Jakub Domański (Data Garden Sp. z o.o.)
5. Marcin Drzycimski (Port Lotniczy Poznań – Ławica)
6. Jarosława Ejsymont (Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej, Wielkopolskie Stowarzyszenie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami)
7. Patryk Feliczek (Dyrektor Personalny i EHS SKF Polska S.A.)
8. Krzysztof Gorecki (Prezes, Inmarketing Digital Agency)
9. Janusz Jankowiak (Właściciel, Janusz Jankowiak Doradztwo)
10. Stanisław Jarecki (Członek Rady Nadzorczej MPC Konin Sp. z o.o., Doradca ds. rozwoju gosp. Gm Stare Miasto)
11. Tomasz Jerzy Kayser (Zarząd Fundacji Rozwoju Miasta Poznania)
12. Łukasz Koszczoł (Prezes Zarządu, Job Impulse Polska)
13. Bernard Kimel (Naczelnik Wydziału, Zakład Ubezpieczeń Społecznych)
14. Joanna Kinastowska (HOV sp. z o.o.)
15. Krzysztof Leń (Prezes Zarządu, Fundusz Rozwoju i Promocji Województwa Wielkopolskiego S.A.)
16. Maciej Klimaszewski (Prezes Zarządu, Habitum Architekci)
17. Marek Libertowski (Prezes Zarządu, Miejskie TBS Sp. z o.o. w Koninie)
18. Anna Ligarzewska (Dyrektor HR, Girteka Logistic)
19. Sebastian Łukaszewski (Prezes Moje Bankowanie sp. z o.o. Przewodniczący Rady Uczelni ANS w Koninie)
20. Wioletta Maćkowska (BNP PARIBAS, Dyrektor Regionu)
21. Przemysław Niewiadomski
22. Paweł Norkiewicz (NORSON sp. z o.o.)
23. Aldona Poręba – Sokołowska (Dyrektor Funduszu Poręczeń Fundusz Rozwoju i Promocji Województwa Wielkopolskiego S.A.)
24. Marcin Rzetecki (Stowarzyszenie Blockchain Polska)
25. Przemysław Socha (Dyrektor Makroregionu BZ WBK)
26. Artur Sowa (Dyrektor Finansowy, Konveyor Polska Sp. z o.o.)
27. Violetta Panasiuk – Strzyżewska (Prezes Zarządu, AUDIT HR sp. z o.o.)
28. Grzegorz Szczurek (Członek Zarządu Stowarzyszenia Rzeczoznawców Majątkowych Województwa Wielkopolskiego)
29. Mariusz Szeib (Prezes Zarządu, TEXET POLAND Sp. z o.o.)
30. Maciej Wiśniewski (Country Manager, BONA POLSKA  Sp. z o.o.)
31. Artur Woziński (Dyrektor, Oddział Poznańskiego Totalizatora Sportowego)
32. Beata Żaczek (Vice Prezes Zarządu, PEKABEX S.A.)

Studencki konkurs ”Pomysł na biznes” VIII edycja Konkursu (aktualna)

Termin:

  • zgłoszenia do 16 marca 2025 r.

Rozstrzygnięcie konkursu oraz prezentacja wyników:

  • do 27.03.2025 r.

Więcej szczegółów na stronie w aktualnościach -> zobacz  

Poprzednie edycje konkursu

Badanie pt. „Strategiczne działania przedsiębiorstw w czasie globalnego kryzysu”

Metoda badawcza:

Indywidulane wywiady pogłębione

Uczestnicy badania:
Menedżerowie wyższego szczebla – Członkowie Rady Biznesu UEP

Cel badania:
1.Identyfikacja wyborów strategicznych: rozwój, defensywa, przetrwanie, w warunkach wysokiej niepewności otoczenia
2.Rozpoznanie i charakterystyka sposobów prowadzenia biznesu
3.Ocena zastosowania tradycyjnych i nowoczesnych narzędzi wspierających prowadzenie biznesu

Termin badania:
Pierwszy kwartał 2023 r.

Projekt „Szkiełko i oko”

Monitoring otoczenia, czyli stan gospodarki i makrotrendy w opinii menedżerów

Idea:
Cykliczne gromadzenie informacji na temat spraw gospodarczych.
Diagnozowanie i monitoring zmian w ocenie sytuacji rynkowej z perspektywy menedżerskiej

Narzędzie pomiaru:
Elektroniczny kwestionariusz zawierający kilka zagadnień ekonomicznych, mających wpływ na prowadzenie biznesu (ocena punktowa oraz opisowa)

Uczestnicy:
Członkowie Rady Biznesu UEP
Inni, zaproszeni do udziału w projekcie menedżerowie firm lub instytucji

Częstotliwość:
Raz w roku

Debata pt. „Nauka i biznes. Dwa światy, jeden cel”

Termin:
31 marca 2023 r.

Cel spotkania:
1.Wymiana doświadczeń we współpracy między praktykami biznesu a uczelnią
2.Identyfikacja największych barier utrudniających współpracę
3.Określenie wzajemnych oczekiwań w ramach współpracy praktyków z naukowcami

Uczestnicy spotkania:
1.Przedstawiciele Rady Biznesu UEP
2.Pracownicy naukowo-badawczy UEP
3.Zaproszeni goście

Formuła spotkania:
Sesja 1.  Prezentacja dobrych praktyk we współpracy biznesu z nauką
Sesja 2.  Dyskusja moderowana przedstawicieli biznesu z przedstawicielami nauki

Porządek spotkania:

1.Powitanie uczestników
2.Słowo od gospodarza spotkania
3.Przyjęcie nowych członków Rady Biznesu UEP
4.Kolejna edycja studenckiego konkursu „Pomysł na biznes”
5.Nowe inicjatywy Rady Biznesu UEP
1.Debata pt. „Nauka i biznes. Dwa światy, jeden cel”
2.Badanie „Strategiczne działania przedsiębiorstw w czasie globalnego kryzysu”
3. Projekt „Szkiełko i oko”. Monitoring otoczenia, czyli stan gospodarki i makrotrendy w opinii menedżerów
6.Nowe zasady i zakres działalności Rady Biznesu UEP
7.Dyskusja

Zakończenie spotkania

Działania:

  • Badanie nt. Strategiczne działania przedsiębiorstwach w czasie globalnego kryzysu (luty-kwiecień)
  • Monitoring otoczenia „Szkiełko i oko” (styczeń-luty)
  • Debata „Nauka i biznes. Dwa światy, jeden cel” (31 marca)
  • Studencki konkurs „Pomysł na biznes” (styczeń-czerwiec)
  • Monitoring otoczenia „Szkiełko i oko” (październik-listopad)

Kontakt:

Sprawy administracyjne Rady Biznesu – mgr  Małgorzata Szczygieł
 
Sekretarz – dr Adam Weinert 
Email:
1. Nabór członków do Rady Biznesu jest ciągły.
2. Kandydat musi być rekomendowany przez Przewodniczącego lub v-ce Przewodniczącego Rady Biznesu.
3. Kandydat musi reprezentować wysokie stanowisko menedżerskie w przedsiębiorstwie lub instytucji publicznej.
4. Kandydat musi legitymować się minimum pięcioletnim doświadczeniem na stanowisku menedżerskim.
5. Kandydat powoływany jest do Rady Biznesu na czteroletnią kadencję.
6. Kandydat deklaruje aktywny udział w pracach Rady Biznesu.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.