Seminarium interdyscyplinarne „Homo consumens w dobie globalizacji i internetu”
Zapraszam na kolejne, 47-me seminarium interdyscyplinarne, które odbędzie się w czwartek, 21 marca, o godz.18.00, na platformie Zoom.
Pan prof.dr hab. Bogdan Mróz z SGH przedstawi wykład na temat: „Homo consumens w dobie globalizacji i internetu”.
Po wykładzie odbędzie się dyskusja.
Dołącz do spotkania Zoom:
https://ue-poznan-pl.zoom.us/j/97400679847?pwd=cDd6SUhVcjRVc1YzNG1CYjkyWm1GZz09
Identyfikator spotkania: 974 0067 9847
Kod dostępu: 214949
Pan Bogdan Mróz jest profesorem zwyczajnym w SGH, autorem ponad 300 publikacji naukowych. Ukończył roczne podyplomowe studia menedżerskie w Mediolanie oraz 9-miesięczny program kształcenia menedżerskiego w School of Business-Carleton University w Ottawie. Przebywał również na stażach naukowych w ośrodkach naukowych we Włoszech, Niemczech, Japonii i Kanadzie, gdzie prowadził badania i wykłady. Ma w swoim dorobku naukowym publikacje w renomowanych wydawnictwach zagranicznych (Cambridge University Press, Routledge, Edward Elgar, Emerald) jak również referaty prezentowane na licznych konferencjach i kongresach naukowych.
Współpracował jako konsultant i menedżer projektów z polskimi i zagranicznymi firmami konsultingowymi. Uczestniczył jako wykładowca i trener w licznych szkoleniach dla kadry menedżerskiej. Był uczestnikiem wspólnych projektów badawczych realizowanych we współpracy z partnerami z Niemiec i Japonii. Brał udział jako ekspert z Polski w realizacji unijnego projektu DOLCETA poświęconego edukacji konsumenckiej online. Prowadzi wykłady w języku angielskim dla studentów zagranicznych, jest również wykładowcą na studiach podyplomowych i doktoranckich w SGH.
Zainteresowania prof.B.Mroza dotyczą zachowań konsumentów, trendów konsumenckich, szarej strefy, lobbingu, globalizacji, a także rynku mody i dóbr luksusowych.
Pan profesor B.Mróz przedstawił krótkie wprowadzenie do swojego wykładu:
Konsumenci epoki globalizacji i internetu żyją w warunkach niesłychanie szybko zachodzących zmian w otoczeniu społecznym, gospodarczym i politycznym oraz w okresie spektakularnego rozwoju nowoczesnych technologii teleinformatycznych, co pociąga za sobą wielorakie implikacje, m.in. w sferze wyznawanych systemów wartości, stylów życia i zachowań konsumpcyjnych. Mario Vargas Llosa określił współczesne społeczeństwo konsumpcyjne zdominowane przez materialistyczne systemy wartości jako „cywilizację spektaklu”. Zachowania współczesnych konsumentów stanowią wielobarwny kolaż zapożyczeń kulturowych i rezultat inspiracji pochodzących z różnych kręgów kulturowych, epok i okresów historycznych, odpowiednio wystylizowanych, przetworzonych i dopasowanych do potrzeb konsumentów XXI w. Melanż różnych trendów, wątków i tradycji kulturowych jest przetwarzany przez sprawnych marketerów na gotowe do nabycia, lekkostrawne pakiety doświadczeń konsumpcyjnych.
Historię wcześniejszych seminariów można znaleźć pod linkiem:
https://ue.poznan.pl/seminarium-interdyscyplinarne-paradygmat-ewolucji-w-naukach-spolecznych/