XXVII Warsztaty Metodologiczne im. Profesora Stefana Mynarskiego. Dzień 2

Zapraszamy na kolejne, XXVII Warsztaty Metodologiczne im. Profesora Stefana Mynarskiego. Warsztaty odbędą się pod honorowym patronatem JM Rektor UEP prof. dr hab. Barbary Jankowskiej. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Jakość oraz etyka badań rynkowych i marketingowych” i będzie dotyczyła kluczowych zagadnień związanych z rzetelnością i odpowiedzialnością w prowadzeniu tego typu badań.
Zakres tematyczny warsztatów obejmuje:
- jakość danych pozyskiwanych ze źródeł wtórnych,
- jakość pomiaru i analiz danych z badań jakościowych, ilościowych i mieszanych,
- dylematy etyczne w badaniach rynkowych i marketingowych.
W ramach powyższych obszarów chcielibyśmy poruszyć m.in. następujące kwestie:
- rzetelność i trafność pomiarów,
- jakość baz danych,
- metody kontroli uwagi respondentów,
- replikacja badań w naukach społecznych,
- wykrywanie botów,
- automatyzacja procesów badawczych (w tym wykorzystanie AI),
- personalizacja a anonimizacja w badaniach społecznych.
Warsztaty odbędą się w dniach 15 maja (na terenie UAM) i 16 maja (sala 4.1 D) 2025 roku w Poznaniu. Ich organizatorami są tym razem dwie uczelnie: Uniwersytet Ekonomiczny oraz Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.