XXVII Warsztaty Metodologiczne im. Profesora Stefana Mynarskiego. Dzień 2
Zapraszamy na kolejne, XXVII Warsztaty Metodologiczne im. Profesora Stefana Mynarskiego. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Jakość oraz etyka badań rynkowych i marketingowych” i będzie dotyczyła kluczowych zagadnień związanych z rzetelnością i odpowiedzialnością w prowadzeniu tego typu badań.
Zakres tematyczny warsztatów obejmuje:
- jakość danych pozyskiwanych ze źródeł wtórnych,
- jakość pomiaru i analiz danych z badań jakościowych, ilościowych i mieszanych,
- dylematy etyczne w badaniach rynkowych i marketingowych.
W ramach powyższych obszarów chcielibyśmy poruszyć m.in. następujące kwestie:
- rzetelność i trafność pomiarów,
- jakość baz danych,
- metody kontroli uwagi respondentów,
- replikacja badań w naukach społecznych,
- wykrywanie botów,
- automatyzacja procesów badawczych (w tym wykorzystanie AI),
- personalizacja a anonimizacja w badaniach społecznych.
Warsztaty odbędą się w dniach 15 maja (sala 4.1 D) i 16 maja (sala 111 A) 2025 roku w Poznaniu. Ich organizatorami są tym razem dwie uczelnie: Uniwersytet Ekonomiczny oraz Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.