Prof. dr hab. Krzysztof Fonfara

Seminarium pt. "Marketing międzynarodowy".

Przykładowe tematy pracy magisterskiej dla studentów kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze:


1. Strategia wejścia firmy na rynek zagraniczny na przykładzie przedsiębiorstwa Selena.

2. Kreowanie marki międzynarodowej klubu piłkarskiego na przykładzie Arsenal Londyn.

3. Rola sponsoringu w procesie wejścia przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny na przykładzie firmy Oknoplast.

4. Rola PR w kreowaniu wizerunku firmy na rynkach zagranicznych na przykładzie przedsiębiorstwa Nestle.

5. Proces wprowadzania produktu na rynek zagraniczny na przykładzie firmy Unilever Food Solution.

6. Międzynarodowa strategiczna sieć biznesowa na przykładzie firmy Formula 1 Sauber Team.

7. Wpływ czynników kulturowych na strategię marketingową firmy na przykładzie przedsiębiorstwa C&C Partners .

8. System komunikacji jako element marketingu wewnętrznego na przykładzie międzynarodowej firmy L’oreal (aspekty kulturowe).

9. Wykorzystanie internetu w strategii marketingowej firmy na rynkach zagranicznych na przykładzie przedsiębiorstwa Audioteka.pl.

10. Proces internacjonalizacji przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Solaris Bus&Coach. 

Seminarium pt. "Marketing międzynarodowy w turystyce". 
Przykładowe tematy pracy magisterskiej dla studentów kierunku Gospodarka Turystyczna:

    1.Wejście firmy na międzynarodowy rynek turystyczny na przykładzie przedsiębiorstwa TUI.

    2. Proces kształtowania marki usług turystycznych na rynkach zagranicznych na przykładzie przedsiębiorstwa Rainbow Tours.

    3. Międzynarodowa promocja regionu turystycznego Balearów na przykładzie Majorki, Minorki i Ibizy.

    4. Porównanie promocji usług turystycznych na przykładzie Madery i Azorów.

    5. Rola międzynarodowej turystyki golfowej na przykładzie portugalskiego regionu Algarve.

    6. Specyfika promocji turystyki golfowej na przykładzie wybranych krajów (analiza porównawcza).

    7. Marketingowa strategia cen a sezonowość usług turystycznych na przykładzie międzynarodowych sieci hotelowych.

     Marketingowe strategie cen a sezonowość usług turystycznych na przykładzie hiszpańskich regionów: Andaluzji i Wysp Kanaryjskich.