Do kompetencji Dyrektora w zakresie organizacji i realizacji dydaktyki należą:
1) opracowanie projektu programu kształcenia w Szkole Doktorskiej i projektów obsady zajęć,
2) organizacja zajęć zgodnie z programem kształcenia, w tym współpraca z administracją Uczelni w celu zapewnienia odpowiednich warunków do prowadzenia zajęć,
3) nadzór nad realizacją zajęć,
4) semestralna ocena realizacji programu kształcenia i indywidualnego planu badawczego przez poszczególnych doktorantów na podstawie okresowych sprawozdań składanych przez doktorantów oraz opinii promotora,
5) wykonywanie innych zadań określonych w niniejszym regulaminie.
Do podstawowych zadań Biura Szkoły Doktorskiej należy:
1) obsługa organizacyjno-techniczna dyrektora Szkoły Doktorskiej oraz Rady Szkoły Doktorskiej;
2) obsługa komisji przeprowadzających ocenę śródokresową realizacji indywidualnych planów badawczych przez doktorantów;
3) prowadzenie dokumentacji dotyczącej kształcenia doktorantów;
4) obsługa procesu rekrutacji do Szkoły Doktorskiej;
5) prowadzenie dokumentacji dotyczącej kształcenia doktorantów do czasu zakończenia procesu kształcenia;
6) bieżąca obsługa doktorantów, w szczególności poprzez udzielanie im niezbędnych informacji i wspieranie ich w toku kształcenia, przygotowywanie projektów rozstrzygnięć i opinii w indywidualnych sprawach doktorantów do dalszego procedowania przez właściwe organy Uczelni;
7) prowadzenie ewidencji doktorantów w systemie informatycznym Uczelni;
8) wystawianie i wydawanie zaświadczeń dotyczących kształcenia doktorantów;
9) wystawianie duplikatów dokumentów dla doktorantów;
10) obsługa w ramach współpracy międzynarodowej Uczelni, w tym w zakresie przyznanych doktorantom świadczeń i rozliczania okresów pobytu doktorantów w uczelni goszczącej;
11) przygotowywanie na posiedzenie Senatu spraw dotyczących doktorantów, w tym przyjmowanie i opracowywanie wniosków wymagających wydania opinii albo podjęcia innej uchwały przez Senat;
12) prowadzenie spraw związanych z obsadą zajęć dydaktycznych, w tym sporządzanie projektów obsady zajęć i przygotowywanie rozkładów zajęć na dany rok akademicki;
13) gospodarowanie majątkiem Biura;
14) współpraca z Radą Awansów Naukowych i innymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni;
15) sporządzanie wymaganej sprawozdawczości;
16) składanie zapotrzebowań dotyczących wyposażenia Biura w środki trwałe, aparaturę, sprzęt, materiały biurowe, środki czystości i inne – zgodnie z procedurami obowiązującymi w ramach zamówień publicznych.