Problematyka badawcza
  • Teoria usług
  • Zarządzanie organizacjami usługowymi
  • Relacyjny marketing usług

Dydaktyka
  • Zarządzanie wartością z klientem
  • Zarządzanie usługami
  • Usługi jako przedmiot poznania
  • Seminarium magisterskie
  • Seminarium doktorskie

Najważniejsze publikacje
  • Usługi rynkowe. I wyd. Wyd. AE, Poznań, 1993, ss. 152
  • Usługi rynkowe, II wyd.  Wydawnictwo AE, Poznań, 2000, ss. 267; II wydanie
  • Nowy marketing usług, I wyd. Wydawnictwo AE, Poznań, 1998; II wydanie 2000, ss. 259
  • Cywilizacja usługowa – samorealizujące się niespełnienie. Szkice z pogranicza epok, Poznań, 2003, ss. 187
  • Zarządzanie profesjonalną praktyką medyczną, Wolters-Kluwer Polska, Warszawa, 2009, ss. 311
  • Zarządzanie wartością z klientem, Wolters Kluwer Polska, 2012, ss. 440
  • Zarządzanie organizacją usługową. Szkoła innego poznania, Difin, 2016, ss. 396