Nowa monografia „International Business and Culture. Challenges in Cross-Cultural Marketing and Management" wydana przy udziale pracowników Katedry Zarządzania Międzynarodowego
Nakładem prestiżowego wydawnictwa Routledge ukazała się wysokopunktowana publikacja z zakresu biznesu międzynarodowego współredagowana przez nasze naukowczynie – prof. dr hab. Małgorzatę Bartosik-Purgat i mgr Monikę Guzek. Książka, w której autorami rozdziałów są wykładowcy z UEP i uczelni zagranicznych oraz praktycy biznesu, nosi tytuł „International Business and Culture. Challenges in Cross-Cultural Marketing and Management”.
Jest to jedna z niewielu publikacji naukowych, w której naukowcy spotykają się z praktykami biznesu jako współautorzy rozdziałów.
Autorzy pokazują, jak abstrakcyjne koncepcje teoretyczne znajdują zastosowanie w codziennej działalności firm na rynkach międzynarodowych i w warunkach kulturowej różnorodności. Przedstawiają konkretne przykłady strategii takich firm, jak Amica Group, Codorniu, Duracell, IKEA, McDonald, PepsiCo, Piel de Toro, Unilever, VELUX Group, Volkswagen Group czy Zanglory Investments.