Katedra Relacji Biznesowych i Marketingu Międzynarodowego

Arkadiusz Kawa, wraz z badaczami z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu i HHL Leipzig Graduate School of Management, opublikował artykuł w czasopiśmie „Technology in Society” (Impact Factor: 10,1)

Dr hab. Arkadiusz Kawa, prof. UEP, wraz z badaczami z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (prof. dr hab. Patrycją Klimas, dr Kariną Sachpazidu, dr hab. Sylwią Stańczyk, prof. UEW), HHL Leipzig Graduate School of Management (Kathariną Brenk, prof. Dominikiem K. Kanbachem), opublikował artykuł pt. „Decoding coopetition performance using impactful coopetition attributes: Evidence from manufacturing companies” w czasopiśmie „Technology in Society” (Impact Factor: 10,1; punkty ministerialne: 70).

Artykuł przedstawia wyniki badań nad wpływem strategicznych, relacyjnych i behawioralnych atrybutów koopetycji na wynki przedsiębiorstw produkcyjnych. Badanie oparte na zbiorze danych 1216 firm potwierdziło kluczowe znaczenie takich czynników jak paradoksalność strategii, siła relacji czy zaufanie, a także zidentyfikowało atrybuty negatywnie wpływające na wyniki koopetycji, jak asymetria i napięcia. Wyniki stanowią implikacje menedżerskie, wskazując, które elementy koopetycji należy rozwijać, aby zwiększać jej efektywność.

Artykuł jest dostępny w formule open access: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0160791X25000090

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.