Monografia Piotra Trąpczyńskiego pt. „International Business in Digital Transition. How Exporters Navigate Through Challenging International Environments”
Nakładem prestiżowego wydawnictwa Edward Elgar ukazała się monografia dr. hab. Piotra Trąpczyńskiego, prof. UEP. W monografii podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób eksporterzy mogą wykorzystać technologie cyfrowe, aby sprostać wyzwaniom rynków międzynarodowych, szczególnie w obliczu takich wyzwań, jak pandemia COVID-19 czy wojna w Ukrainie. Monografia integruje kilka perspektyw teoretycznych, w szczególności szkołę zasobową, teorię instytucjonalną, ekonomikę branży oraz nurt badań nad modelami biznesu, aby zidentyfikować warunki brzegowe dla skutecznego wykorzystania marketingu internetowego w różnych kontekstach technologicznych, konkurencyjnych i instytucjonalnych, uwzględniając przy tym różnorodność i specyfikę modeli biznesu eksporterów. Opierając się na ilościowych i jakościowych badaniach łącznie 796 eksporterów z Polski i Niemiec z lat 2018-2022, książka rzuca światło na to, jak eksporterzy mogą poprawić swoje wyniki ekonomiczne i zwiększyć odporność dzięki wykorzystaniu technologii internetowym. Zwraca również uwagę na różnorodność modeli biznesowych eksporterów i analizuje wzajemne oddziaływanie pomiędzy cyfrowymi i niecyfrowymi zdolnościami przedsiębiorstw w radzeniu sobie z wyzwaniami na międzynarodowych rynkach.
Więcej informacji można znaleźć na stronie wydawnictwa Edward Elgar:
https://www.e-elgar.com/shop/gbp/international-business-in-digital-transition-9781035330102.html