Instytut Gospodarki Międzynarodowej - aktualności Katedra Konkurencyjności Międzynarodowej

Monografia Piotra Trąpczyńskiego pt. „International Business in Digital Transition. How Exporters Navigate Through Challenging International Environments”

18 sierpnia, 2025

Nakładem prestiżowego wydawnictwa Edward Elgar ukazała się monografia dr. hab. Piotra Trąpczyńskiego, prof. UEP. W monografii podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób eksporterzy mogą wykorzystać technologie cyfrowe, aby sprostać wyzwaniom rynków międzynarodowych, szczególnie w obliczu takich wyzwań, jak pandemia COVID-19 czy wojna w Ukrainie. Monografia integruje kilka perspektyw teoretycznych, w szczególności szkołę zasobową, teorię instytucjonalną, ekonomikę branży oraz nurt badań nad modelami biznesu, aby zidentyfikować warunki brzegowe dla skutecznego wykorzystania marketingu internetowego w różnych kontekstach technologicznych, konkurencyjnych i instytucjonalnych, uwzględniając przy tym różnorodność i specyfikę modeli biznesu eksporterów. Opierając się na ilościowych i jakościowych badaniach łącznie 796 eksporterów z Polski i Niemiec z lat 2018-2022, książka rzuca światło na to, jak eksporterzy mogą poprawić swoje wyniki ekonomiczne i zwiększyć odporność dzięki wykorzystaniu technologii internetowym. Zwraca również uwagę na różnorodność modeli biznesowych eksporterów i analizuje wzajemne oddziaływanie pomiędzy cyfrowymi i niecyfrowymi zdolnościami przedsiębiorstw w radzeniu sobie z wyzwaniami na międzynarodowych rynkach.

Więcej informacji można znaleźć na stronie wydawnictwa Edward Elgar:

https://www.e-elgar.com/shop/gbp/international-business-in-digital-transition-9781035330102.html

Monografia

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.