Rozliczenia kadrowo-płacowe

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Rozliczenia kadrowo-płacowe

Program studiów obejmuje całość zagadnień związanych z obsługą kadrowo-płacową, szczególnie w aspekcie podatkowo-składkowym. Studia adresowane są do osób pracujących lub przygotowujących się do pracy w działach kadrowo-płacowych oraz dla prowadzących własną działalność gospodarczą i zatrudniających pracowników. Słuchacze poznają aktualne przepisy w zakresie opodatkowania i objęcia obowiązkiem ubezpieczeniowym dochodów z pracy, osiąganych na podstawie różnych umów i w różnych formach. 
Przedstawione zostaną również zasady opodatkowania i oskładkowania w aspekcie międzynarodowym, w tym metody i zasady unikania podwójnego opodatkowania, rozliczanie delegacji zagranicznych oraz konsekwencje podatkowe i składkowe oddelegowania pracownika do pracy za granicę, a także zatrudnienia obcokrajowca. 
Słuchacze nabędą praktycznych umiejętności ustalania wynagrodzenia pracownika oraz świadczeń pochodnych (np. delegacji za podróże służbowe, świadczeń za godziny nadliczbowe, pracę w sobotę, niedzielę i święto, ekwiwalentu za niewykorzystany urlop czy odpraw), tworzenia listy płac, a także korzystania z programów użytkowych wykorzystywanych w działach kadr i płac (Płatnik oraz program kadrowo-płacowy Asseco). Poprawnie wdrożony i odsługiwany program kadrowo-płacowy ułatwia i przyspiesza pracę oraz zmniejsza ryzyko popełnienia błędu w rozliczeniach. Dodatkowo, znajomość programu Płatnik jest niezbędna w przypadku płatników zgłaszających więcej niż 5 osób ubezpieczonych, którzy są zobowiązani do dwustronnej wymiany dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych z ZUS za pośrednictwem tego programu (Art. 47a ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 300 ze zm.). 

Studia przeznaczone są dla osób posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych, w tym licencjackich.

Aplikuj online

Program studiów:

1. Opodatkowanie i oskładkowanie dochodów z pracy. Koszty pracy i klin podatkowy w Polsce i na świecie (4 godz.)
2. Prawo pracy i inne podstawy prawne zatrudnienia (24 godz.)
3. Rozliczanie czasu pracy (8 godz.)
4. Zasady ogólne i zryczałtowane formy opodatkowania dochodów osób fizycznych (12 godz.)
5. Opodatkowanie dochodów osiąganych z wolnych zawodów, kontraktów menedżerskich oraz umów sponsorskich (4 godz.)
6. Opodatkowanie dochodu osiągniętego za granicą (4 godz.)
7. Oddelegowanie pracownika za granicę oraz zatrudnienie obcokrajowca (6 godz.)
8. Aspekty podatkowe delegacji krajowych i zagranicznych (4 godz.)
9. Obowiązki pracodawcy jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych (8 godz.)
10.Ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i fundusze (12 godz.)
11.Zasady ustalania wynagrodzenia pracownika oraz innych świadczeń. Lista płac (24 godz.)
12.Dokumentacja pracownicza – akta osobowe (4 godz.)
13.RODO w działach kadrowo-płacowych (8 godz.)
14.ZFŚS (4 godz.)
15.Zatrudnienie i wynagrodzenie osób niepełnosprawnych. PFRON (4 godz.)
16.Pracownicze plany kapitałowe (4 godz.)
17.Ewidencja i rachunkowość płacowo-podatkowa (12 godz.)
18.Narzędzia informatyczno-kadrowe wspomagające pracę kadrowo-płacową (22 godz.)
19.Obowiązki pracownika kadr w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (4 godz.)
20.Uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy oraz obowiązki podmiotu kontrolowanego w zakresie dokumentów kadrowo-płacowych (4 godz.)

Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu, składającego się z części przeprowadzanych po pierwszym i drugim semestrze.

Aplikuj online

Najbliższa edycja studiów zostanie uruchomiona od listopada 2023 roku. Studia będą trwały dwa semestry.
Planowany termin rozpoczęcia zajęć dydaktycznych to 4-5.XI.2023 r.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).
Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2023/2024 jest następująca: ok.80% on-line oraz ok.20% w siedzibie Uczelni.

Opłata za studia: 4.800 zł *
*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 3.840 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości 4.800 zł (lub 3.840zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– opłatę należy wnieść w terminie do dnia 30 października 2023 r.

2) w przypadku płatności w dwóch równych ratach po 2.400 zł (lub 1.920 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– I rata płatna do dnia 30 października 2023 r.

– II rata płatna do dnia 15 lutego 2024 r.

3) w przypadku płatności w czterech równych ratach po 1.200 zł (lub 960 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– I rata płatna do dnia 30 października 2023 r.

– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2023 r.

– III rata płatna do dnia 15 lutego 2024 r.

– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2024 r.

Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów. W kolejnym kroku należy wydrukować z systemu dokumenty zgłoszeniowe, podpisać je i dostarczyć (wraz z odpisem dyplomu ukończenia studiów) do Biura Studiów Podyplomowych. Komplet dokumentów aplikacyjnych możne dostarczyć osobiście lub listownie. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, do wyczerpania limitu miejsc. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:

wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,

– kwestionariusz osobowy,

– zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) do wniesienia opłaty za studia,

– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,

– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów w BSP dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast do BSP przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika BSP),

– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Wniosek, kwestionariusz, zobowiązanie finansowe oraz oświadczenie należy wydrukować z panelu użytkownika i podpisać niebieskim długopisem. Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składnia dokumentów:
Dokumenty należy złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu  w terminie podanym podczas rejestracji w systemie.

Listownie:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia Podyplomowe „Rozliczenia kadrowo-płacowe”

Osobiście:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, ul. Towarowa 55, III  piętro, p. 3.4
(przy Akademii Muzycznej)

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Mgr Ewa Kozłowska specjalista
Budynek D, pokój nr 3.5
DANE KONTAKTOWE
Dr hab. Edyta Małecka-Ziembińska, prof. UEP Kierownik Katedry Finansów Publicznych
Budynek C, pokój nr 212a
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Poniedziałek
00:00 - 00:00

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.