Koordynator dostępności

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Koordynator dostępności

Studia podyplomowe „Koordynator dostępności” mają przygotowywać słuchaczy do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności w organizacjach. Zgodnie z art 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami „każdy organ władzy publicznej, w tym organ administracji rządowej i samorządowej, organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sądy i trybunały, wyznacza co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję koordynatora do spraw dostępności.” Zgodnie z art 59 przywołanej ustawy „koordynatorzy do spraw dostępności, o których mowa w art. 14, zostaną wyznaczeni w terminie do dnia 30 września 2020 r.”

Celem studiów jest przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej i przygotowanie do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności.
Absolwenci będą wyposażeni w wiedzę i umiejętności umożliwiające realizację wymagań przywołanej wyżej Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami stawiane podmiotom publicznym.
Słuchacze po zaliczeniu i zdaniu egzaminu przedmiotów: Kultura Głuchych, Komunikacja z osobami niesłyszącymi, Podstawy polskiego języka migowego otrzymają certyfikat PJM na poziomie A1.
Słuchacze po zdaniu egzaminu z przedmiotu Pierwsza pomoc mogą otrzymać zaświadczenie ukończenia kursu pierwszej pomocy.

Adresatami studiów są osoby, które chcą przygotować się do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności w organizacjach.

Aplikuj online

Program:

Prawne aspekty dotyczące osób z niepełnosprawnościami 4 godz.
Orzecznictwo o niepełnosprawności 8 godz.
Dostępność cyfrowa – technologie asystujące dla osób z niepełnosprawnością wzroku 12 godz.
Uniwersalne projektowanie 4 godz.
Dostępność architektoniczna 4 godz.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna 4 godz.
Ocena funkcjonowania podmiotu/instytucji pod kątem dostępności 4 godz.
Organizacja dostępnych wydarzeń i spotkań 4 godz.
Obsługa klienta z niepełnosprawnością 4 godz.
Design Thinking – potrzeby i możliwości użytkowników/klientów 6 godz.
Zamówienia publiczne 4 godz.
Dostępność w zatrudnieniu 4 godz.
Dostępność w edukacji 4 godz.
Dostępność w sporcie 4 godz.
Podstawy polskiego języka migowego 30 godz.
Komunikacja z osobami niesłyszącymi 30 godz.
Kultura Głuchych 15 godz.
Ewakuacja osób z niepełnosprawnościami 8 godz.
Pierwsza pomoc 16 godz.
Pisemny egzamin końcowy 1 godz.

Egzaminy :

Design Thinking – potrzeby i możliwości użytkowników/klientów
Podstawy polskiego języka migowego
Pierwsza pomoc
Pisemny egzamin końcowy

Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym.

Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na IV edycję studiów podyplomowych „Koordynator dostępności”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie 2024 roku.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

Opłata za studia: 5 000 zł*

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 4 000 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) Płatność jednorazowa 5 000 zł (lub 4 000 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 15 października 2024 r.

2) Płatność w dwóch równych ratach po 2 500 zł każda (lub 2 000 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.

3) Płatność w czterech równych ratach po 1 250 zł każda (lub 1 000 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.

Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 6 października 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Budynek D, (przy Akademii Muzycznej),
ul. Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem Studia Podyplomowe „Koordynator dostępności”

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Dr Katarzyna Lis starszy specjalista
Budynek A, pokój nr 113
DANE KONTAKTOWE
Mgr Romana Dziubalska Zastępca dyrektora CEM
Budynek D, pokój nr 3.6
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, pokój nr 3.6
DANE KONTAKTOWE

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.