Specjalista HR

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Specjalista HR

Zajęcia w ramach Studiów Podyplomowych „Specjalista HR” mają bardzo praktyczny charakter i obejmują zagadnienia zarówno HR transakcyjnego, jak i transformacyjnego.
Celem studiów jest przygotowanie kompetencyjne osób zajmujących się operacyjnie sprawami personalnymi w przedsiębiorstwach, wspierających menadżerów w zarządzaniu pracownikami oraz zatrudnionych w sektorze usług HR (m.in. agencje rekrutacyjne, doradztwo personalne). Program studiów jest systematycznie aktualizowany, biorąc pod uwagę potrzeby słuchaczy oraz wymagania rynku pracy – w ramach ostatniej aktualizacji w maju 2023 r. wprowadzone zostały takie przedmioty jak Analityka kadrowa, Employer branding i HR business partner. Wśród prowadzących dominują praktycy z dużym doświadczeniem zawodowym w obszarze HR, ale mający także predyspozycje dydaktyczne.

Studia realizowane są pod patronatem PSZK – Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, https://pszk.pl/.

Studia przeznaczone są przede wszystkim dla osób które przygotowują się do pracy w zakresie HR i chcą doskonalić kompetencje w różnych jego obszarach. Poszczególne przedmioty dotyczą praktycznie wszystkich funkcji HR, pozwalają zatem na wszechstronny rozwój kompetencji typowych dla stanowiska specjalista HR, ale potrzebnych także w firmach świadczących usługi HR (np. centra usług wspólnych, agencje rekrutacyjne).  Druga grupa to menedżerowie (ale też właściciele) zarządzający mniejszymi podmiotami, którzy z racji wielkości podmiotu i bycia kierownikami zakładu pracy w rozumieniu kp realizują znaczą część zadań HR.

Aplikuj online

Program obejmuje 12 przedmiotów, z których 3 kończą się egzaminem z przedmiotu, a zajęcia z pozostałych są zaliczane przez prowadzących zgodnie z uch zasadami, ale też przedmioty te objęte są egzaminem końcowym – pisemnym,  z każdego przedmiotu jedno pytanie, szeroka lista zagadnień jest udostępniana wcześniej słuchaczom.

Kierowanie studiami i egzamin końcowy – dr Sebastian Narojczyk

Analityka kadrowa (20 godzin, egzamin pisemny z przedmiotu) – dr hab. Grzegorz Wojtkowiak, prof. UEP

Budowanie efektywnych systemów wynagrodzeń (24 godziny, egzamin pisemny z przedmiotu) – mgr Anna Ligarzewska

Dokumentacja pracownicza i dane osobowe w procesach HR (12 godzin, zaliczenie zajęć na zasadach określonych przez wykładowcę) – mgr Monika Smulewicz

Employer branding (8 godzin, zaliczenie zajęć na zasadach określonych przez wykładowcę) –  dr hab. Marcin Gołembski

HR business partner (8 godzin, zaliczenie zajęć na zasadach określonych przez wykładowcę) – mgr Karolina Walczak

Kształtowanie warunków pracy (12 godzin, zaliczenie zajęć na zasadach określonych przez wykładowcę) – mgr Michał Frąk

Ocena kompetencji wyników i potencjału pracowników (16 godzin, zaliczenie zajęć na zasadach określonych przez wykładowcę) – mgr Agnieszka Wołyńska

Prawo pracy (24 godziny, egzamin pisemny z przedmiotu) –  mec. Mikołaj Illukowicz

Projektowanie i ocena efektywności szkoleń (16 godzin, zaliczenie zajęć na zasadach określonych przez wykładowcę) – dr Julian Dąbrowski

Rekrutacja, selekcja i wdrażanie pracowników (20 godzin, zaliczenie zajęć na zasadach określonych przez wykładowcę) – mgr Anna Wiatr

Systemy kadrowo-płacowe (20 godzin, zaliczenie zajęć na zasadach określonych przez wykładowcę) – mgr Marta Bąk

Zarządzanie benefitami pracowniczymi (8 godzin, zaliczenie zajęć na zasadach określonych przez wykładowcę)- mgr Beata Wawrzyniak

Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na VI edycję studiów podyplomowych „Specjalista HR”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie 2024 roku.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w piątki i soboty, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).  Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2024/2025 jest następująca: ok. 30% on-line oraz ok. 70% w siedzibie Uczelni.

Opłata za studia: 5 500 zł *

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 4 400 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości 5 500 zł (lub 4 400 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– opłatę należy wnieść w terminie do dnia 05 listopada 2024 r.

2) w przypadku płatności w dwóch równych ratach po 2 750 zł (lub 2 200 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 05 listopada 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.

3) w przypadku płatności w czterech równych ratach po 1 375 zł (lub 1 100 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 05 listopada 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.

Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 6 października 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)

Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem Studia podyplomowe „Specjalista HR”

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Kierowanie studiami i egzamin końcowy – dr hab. Beata Skowron-Mielnik, prof. UEP

Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalista z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Koordynator specjalności Zarządzanie zasobami ludzkimi i modułów HR na studiach MBA. Konsultant profilowania zawodowego – certyfikat Thomas International w zakresie PPA (Personal Profile Analysis) i TST (Tests for Selection and Training). Przewodnicząca Rady Programowej Executive MBA i członek Rady Edukacji Menedżerskiej UEP. Inicjowała i koordynowała szereg projektów, w tym Diversity Business Meetings in Poznań, HR Academy UEP oraz „HR BP for HR mentees”.

https://www.linkedin.com/in/beata-skowron-mielnik-b0427914b/
https://www.researchgate.net/profile/Beata_Skowron-Mielnik

Wsparcie administracyjne – mgr Magdalena Chomska-Rychły, Biuro Studiów Podyplomowych UEP
Analityka kadrowa – Grzegorz Wojtkowiak
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, prof. UEP. Prowadzi aktywną działalność doradczą i ekspercką. W pracy zajmuje się obszarem zarządzania efektywnością pracy, kontrolingu i procesów podejmowania decyzji. Chętnie łączy zagadnienia kadrowe i organizacyjne z podejściem finansowym i parametrycznym.
https://www.linkedin.com/in/grzegorz-wojtkowiak-a59a91154/
www.decisionsupport.pl

 

Budowanie efektywnych systemów wynagrodzeń – Anna Ligarzewska
Manager HR, coach, wykładowca, trener, praktyk z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w międzynarodowym środowisku oraz operacyjnego zarządzania firmą.

Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu coachingu i mentoringu, a także psychologii zarządzania w biznesie, mgr ekonomii na kierunku handel międzynarodowy.
https://www.linkedin.com/in/anna-ligarzewska-65166b16/

Dokumentacja pracownicza i dane osobowe w procesach HR – Monika Smulewicz
Pasjonatka prawa pracy z dwudziestoletnim doświadczeniem zawodowym na stanowiskach menedżerskich i specjalistycznych. Dyrektor Zarządzająca outsourcingiem rachunkowości, kadr i płac w Grant Thornton. Założycielka i pomysłodawczyni Akademii Mistrzostwa Kadrowo-Płacowego Moniki Smulewicz „O kadrach i płacach z pasją”. Edukuje pracowników i menedżerów w obszarze prawa pracy i kalkulacji wynagrodzeń oraz tego, jak efektywnie i zgodnie z prawem zarządzać kapitałem ludzkim w organizacji.
https://monikasmulewicz.pl/

Employer branding – Marcin Gołembski
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych – pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, wykładowca Executive MBA właściciel firmy konsultingowej FitHr, ekspert ICAN Institute, współzałożyciel inicjatywy Wsparciedecyzji.pl, od 20 lat trener, ekspert w obszarze HR, Interim HRBP oraz konsultant w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, organizacji funkcji HR, metod organizacji i zarządzania oraz przywództwa. Przeprowadził ponad 2500 godzin szkoleń, warsztatów, sesji coachingowych oraz doradzał biznesowo kilkudziesięciu firmom z różnych branż. Praktyczne doświadczenia, na bazie których rozwiązuje problemy biznesowe klientów, zdobywał pełniąc funkcje kierownicze i zarządcze (m.in. jako prezes zarządu, członek zarządu, dyrektor zarządzający, członek rady nadzorczej) w przedsiębiorstwach działających zarówno w branży produkcyjnej jak i usługowej.
https://www.linkedin.com/in/marcin-go%C5%82embski-876066146/

HR business partner – Karolina Walczak

Absolwentka wydziału Zarządzania na kierunku zarządzanie zespołami oraz studiów podyplomowych na kierunkach: trener biznesu, HR business partner na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Magister psychologii biznesu na Uniwersytecie SWPS, HR business partnerka, pasjonatka HR, posiada 10 letnie doświadczenie w obszarze HR w międzynarodowych organizacjach. Od wielu lat prowadzi projekty związane z wdrożeniem i udoskonalaniem procesów i narzędzi HR, bierze udział w strategicznych projektach dla organizacji. Swoją pracę opiera na budowaniu relacji oraz nieustannym rozwoju kompetencji.

www.linkedin.com/in/karolina-walczak-hr/

Kształtowanie warunków pracy – Michał Frąk
Absolwent wydziału elektrycznego Politechniki Poznańskiej na kierunkach energetyka (tytuł inżynierki) oraz uzupełniająco elektrotechnika (mgr nauk technicznych), tam też ukończył studium podyplomowe w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy. Uzyskał tytuł inspektora ochrony przeciwpożarowej w Szkole Aspirantów PSP w Poznaniu. Od 8 lat zatrudniony w służbie BHP w kilku podmiotach gospodarczych z branż: rolnej i przetwórstwa spożywczego, budowlano-montażowej oraz w agencji pracy tymczasowej. Etatowo najbliżej związany ze spółką polsko-holenderską z branży przetwórstwa spożywczego (ok. 900 osób zatrudnionych na terenie Polski), gdzie realizuje zadania w dziedzinie BHP i ochrony ppoż. w roli kierującego wieloosobowej komórki BHP. Jako przedsiębiorca świadczy usługi doradcze i szkoleniowe w dziedzinie BHP oraz ochrony przeciwpożarowej głównie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Posiada kompetencje Instruktora praktycznej nauki zawodu, zwolennik „edukacyjnego” podejścia do tematyki BHP, nastawiony na identyfikację pierwotnych przyczyn powodujących powstawanie ryzyka. Zainteresowany psychologią i jej wpływem na dziedziny wykonywanego zawodu.
Dostępny pod adresem mailowym michal@behapomoc.pl

Ocena kompetencji wyników i potencjału pracowników – Agnieszka Wołyńska
Psycholog, Socjolog, Pedagog, Trener Biznesu, Psychoterapeuta systemowy oraz CFT (Compassion Focused Therapy), Trener biznesu od 2009 roku. HR Manager w międzynarodowej firmie. Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w HR: zewnętrznym (jako doradca HR dla wielu różnych organizacji) i wewnętrznym (jako HR BP) Prowadzi szkolenia i doradztwo systemowe dla organizacji. Projektuje procesy rozwojowe dla pracowników, analizując ich kompetencje, zasoby i talenty oraz przede wszystkim potrzeby. Buduje angażujące procesy personalne w organizacjach (ocen, modele kompetencyjne, zarządzanie przez cele, motywacyjne i inne). Słuchacze opanują umiejętności potrzebne do świadomego (psychologiczna natura zjawiska oceny i rozróżniania) i celowego projektowania procesu oceny pracowników w organizacjach (podejścia, narzędzia, krytyka). Zajęcia będą miały charakter typowo warsztatowy z udziałem i pracą własną studentów.
https://www.linkedin.com/in/agnieszka-wołyńska-92873517/

Prawo pracy – Mikołaj Illukowicz
Radca prawny, od blisko 30 lat zajmujący się problematyką prawa pracy. Partner i lider zespołu ds. prawa pracy w kancelarii M. Illukowicz i Partnerzy. Specjalizuje się w prawnych zagadnieniach związanych z mobbingiem i dyrskryminacją oraz tzw. zbiorowym prawie pracy. Od niemal 20 lat prowadzi warsztaty i wykłady zarówno na Uniwersytecie Ekonomicznym, jak i dla podmiotów gospodarczych w całym kraju. Pracę zawodową łączy z szeroko zakrojoną działalnością społeczną.
https://www.illukowicz.pl/

Projektowanie i ocena efektywności szkoleń – Julian Dąbrowski
Interim HRBP, doradca zarządów zakresie polityki personalnej (w szczególności zwiększania efektywności pracy i współpracy oraz rozwoju pracowników). Realizował ponad 50 strategicznych projektów zmian w firmach, przygotował ponad 3500 menedżerów – zarówno w małych firmach rodzinnych, jak i globalnych koncernach. Wykładowca Executive MBA, twórca podcastu HR Inspirator, od 15 lat trener i konsultant pracujący na wyłączność w Międzynarodowej Platformie Szkoleniowej.
https://www.linkedin.com/in/julian-dabrowski
www.MPS.net.pl

Rekrutacja, selekcja i wdrażanie pracowników – Anna Wiatr
Headhunterka, menedżerka, konsultantka. Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie personalnym, w szczególności realizuje projekty z zakresu Executive search oraz zarządzania kompetencjami. Ekspertka w obszarze zarządzania pracą hybrydową oraz wymaganego wsparcia i kompetencji menedżerskich. Wykładowczyni na studiach Executive MBA i studiach podyplomowych w obszarze zarządzania ludźmi. Absolwentka Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) w Londynie z zakresu HR Management. Od 2020 roku doktorantka w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
https://www.linkedin.com/in/annawiatr/
https://aboutalent.pl/

Systemy kadrowo-płacowe – Marta Bąk
Absolwentka UEP i Uniwersytet WSB Merito, Konsultant w IT.intero, specjalista w zakresie projektowania, wdrażania i integrowania technologii informatycznych wpierających HR.
https://www.linkedin.com/in/marta-b%C4%85k-452439103/?originalSubdomain=pl

Zarządzanie benefitami pracowniczymi – Beata Wawrzyniak
Certyfikowana trenerka biznesu, absolwentka studiów z zakresu Zarządzania zasobami ludzkimi oraz Psychologii w biznesie, praktyk z 20-letnim doświadczeniem managerskim w obszarze zarządzania sprzedażą i zespołami w dużych korporacjach branży FMCG. Specjalistka we wprowadzaniu oraz zarządzaniu systemów benefitowych oraz szkoleniowych.
https://www.linkedin.com/in/beatawawrzyniak/

Skontaktuj się z nami

Mgr Magdalena Chomska-Rychły specjalista
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, pokój nr 3.6
DANE KONTAKTOWE
Dr Sebastian Narojczyk adiunkt
Collegium Altum, pokój nr 1114
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Poniedziałek
11:20 - 12:20
Środa
12:00 - 13:00

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.