Zarządzanie relacjami z klientami (CRM)
Studia podyplomowe Zarządzanie relacjami z klientami (CRM): szkolenie i certyfikat AgileBA® + indeks prestiżowego Uniwersytetu jednocześnie! Trwa X edycja 2024/2025. Kolejna edycja rozpocznie się w październiku 2025r. (rekrutacja od maja 2025r.). Chcesz dowiedzieć się o rekrutacji zanim zrobią to inni? Napisz do kierownika studiów: bartosz.deszczynski@ue.poznan.pl
ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLIENTAMI (CRM)
– start PAŹDZIERNIK 2025r.; zajęcia w piątki 17:00 – 20:10 Zoom, w soboty 9:00 – 19:10 face-to-face,
– pełny tryb HYBRYDOWY = wszystkie zajęcia stacjonarne transmitowane w aplikacji Zoom,
– możliwość płynnego przechodzenia pomiędzy trybem online a stacjonarnym również w przypadku szkoleń certyfikacyjnych i egzaminów (gdy np. dopadnie Cię choroba, musisz wyjechać lub na stałe mieszkasz zagranicą),
– certyfikat AgileBA® Foundation wydany przez APMG International™ oraz indeks prestiżowego Uniwersytetu wyróżniający Cię wśród absolwentów szkół prywatnych,
MASZ już ten certyfikat? To nie problem, zapytaj o dodatkową zniżkę lub o możliwość uzyskania innego certyfikatu Agile.
– wykładowcy, którzy zbudowali swoją karierę na współpracy z biznesem, praktycy i trenerzy zawodowi,
– zajęcia prowadzone z perspektywy biznesowej (ekonomicznej) i technicznej (informatycznej),
– możliwość jednoczesnego studiowania drugiego kierunku przy minimalnym nakładzie czasu i środków finansowych (patrz Rekrutacja i opłaty),
– unikalny kierunek (jedyny w Polsce + cena zawiera nie tylko szkolenie certyfikacyjne, ale opłatę egzaminacyjną AgileBA® Foundation); zbliżone tematycznie studia w Warszawie bez certyfikatu kosztują o 2.550 zł więcej, studia w Poznaniu bez certyfikatu na dodatek ukierunkowane tylko na system Salesforce kosztują o 200 zł więcej,
– GWARANCJA SATYSFAKCJI; Możesz w każdej chwili zrezygnować ze studiowania, a my zwrócimy Ci pieniądze za niewykorzystane zajęcia i usługi dodatkowe oferowane w ramach studiów (licząc od kolejnego miesiąca w stosunku do daty złożenia deklaracji zakończenia studiów).
– szybka komunikacja z wykładowcami i z uczestnikami – grupa na linkedin,
– dla osób spoza Poznania: dogodny dojazd samochodem z autostrady A2 i dróg S5, S11 – parking na terenie UEP (osobno płatny); możliwość dojścia pieszo z Dworca Głównego PKP.
POZNAJ NASZYCH WYKŁADOWCÓW – SZCZEGÓŁY PONIŻEJ
Dzięki tym studiom:
– wzbogacisz swoje CV o certyfikat AgileBA® Foundation wydany przez APMG International™ oraz indeks prestiżowego Uniwersytetu wyróżniający Cię wśród absolwentów szkół prywatnych,
– nawiążesz wartościowe znajomości,
– poznasz mapę drogową wdrożenia obejmującą koordynację strategii marketingowej, systemu IT i działań z zakresu zarządzania zmianą w organizacji,
– dowiesz się jak dokonać wyboru procesów podlegających digitalizacji i ich usprawnienia przed wdrożeniem systemu klasy CRM,
– będziesz umiejętnie nadawać priorytet wybranych zadań w projekcie wdrożeniowym, tak aby osiągnąć jak najszybsze konkretne wyniki uzasadniające kontynuowanie projektu,
– dokonasz świadomego wyboru partnera technologicznego wdrożenia i będziesz potrafić ustrzec się przed przerzuceniem odpowiedzialności za niepowodzenia implementacji technicznej na Ciebie (lub, gdy pracujesz w firmie vendorskiej: będziesz umiejętnie uświadamiać klientów przed niebezpieczeństwami ukrytymi w niedoszacowanych ofertach konkurencji),
– zaplanujesz szkolenia i system motywacyjny dla pracowników na co dzień korzystających z systemu,
– wykorzystasz dane rejestrowane w systemie CRM dla celów sprzedaży i marketingu,
– zdobędziesz umiejętność koordynowania zarządzanie relacjami z klientami w mediach społecznościowych – SCRM (CRM w social media),
– będziesz mieć świadomość ograniczeń, jakie nakłada na projekt ochrona danych osobowych.
OBSZARY, NA KTÓRYCH SIĘ KONCENTRUJEMY
Strategia i procesy CRM
– na ile CRM zależy od misji i wizji przedsiębiorstwa oraz jego kultury organizacyjnej,
– jak ustrzec się przed zakonserwowaniem „starego układu” w trójkącie ludzie – strategia – procesy,
– dlaczego i jak dokonać przeglądu i optymalizacji procesów.
Klient
– w jaki sposób mierzyć wartość relacji (wykorzystanie wskaźników RFM, CLV, NPS)
– jak wykorzystać dane zawarte w systemie CRM (analityka danych),
– jak planować kampanie marketingowe z wykorzystaniem danych (marketing automation),
– w jaki sposób współtworzyć dodatkową wartość z klientami na bazie istniejącej infrastruktury (service-dominant logic),
– dlaczego zarządzanie relacjami w mediach społecznościowych (SCRM) udaje się niewielu i co zrobić żeby nam się udało.
Projekt biznesowy i techniczny CRM
– kogo wciągnąć do projektu i jak go zorganizować,
– jak napisać biznesplan i określić szczegółowe wymogi techniczne,
– dlaczego i jak angażować pracowników spoza działu IT w aktywne tworzenie założeń do systemu CRM.
Metodyka zarządzania projektami
– specyfika projektów z udziałem IT (perspektywa klienta i dostawcy oprogramowania),
– dobór metodyki zarządzania projektami (SCRUM / Agile, PMI / PMBOK, PRINCE2 / waterfall),
– zarządzanie ryzykiem projektu,
Praca z ludźmi i rozwój osobisty
– poznanie procesów psychologicznych zachodzących w grupie,
– planowanie i zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie,
– jak przygotować szkolenia i program motywacji użytkowników systemu CRM,
– rozwijanie umiejętności coachingowych w zarządzaniu projektami,
– praca nad autoprezentacją i emisją głosu (warsztaty aktorskie).
Wybór partnera wdrożenia, umowa wdrożeniowa i ochrona danych osobowych
– ustalanie kryteriów wyboru dostawcy oprogramowania,
– wykorzystanie szczególnych klauzul umowy wdrożeniowej i umowy hostingowej,
– organizacyjne i systemowe zabezpieczenie wymogów ochrony danych osobowych.
CRM to nie cudowne narzędzie na firmowe zło. CRM wymaga zaplanowania własnego sukcesu w zakresie:
– strategii (pomysłu na obsługę klientów),
– systemu (narzędzia wspierającego strategię),
– zarządzania zmianą (przygotowania firmy do realizowania tej strategii).
Jeśli chcesz uniknąć błędów i osiągnąć sukces wdrożenia, lub wyprowadzić Twój projekt CRM na prostą te studia są dla Ciebie! To propozycja dla praktyków, którzy stają przed wyzwaniem (re)definicją celów i zakresu projektu CRM, przyjęcia odpowiedniej metodologii, wyboru partnerów, pogodzenia celów marketingowych, handlowych i ograniczeń technologicznych. To również propozycja dla osób zarządzających działami, dla których relacje z klientami lub pracownikami mają kluczowe znaczenie.
Studia podyplomowe są dedykowane:
– członkom i menedżerom zespołów CRM, Customer Experience, obsługi klienta,
– menedżerom kierującym działami firmy, w których ważne jest zrozumienie potrzeb klientów i własnych pracowników,
– kierownikom projektów IT dedykowanych zarządzaniu danymi klientów,
– osobom, które odpowiadają za wdrażanie projektów, których celem jest poprawa relacji z klientami i pracownikami (satysfakcja, zaangażowanie, lojalność, rentowność),
Program został podzielony na cztery bloki budujące kompetencje uczestników studiów podyplomowych w czterech obszarach: strategia, system, procesy CRM; marketingowe wykorzystanie danych klientów; zarządzanie projektami, zarządzanie zespołem.
Grupa przedmiotów A: strategia, system, procesy CRM – 40 godzin
– Case study wdrożeń systemów CRM,
– Procesy CRM i ich modelowanie,
– Projekt biznesowy i techniczny CRM,
– Strategia, system, zarządzanie zmianą – trzy wymiary CRM,
– Wybór partnera wdrożenia, umowa wdrożeniowa i ochrona danych osobowych,
– Warsztaty wdrożeniowe programów biznesowych wspieranych systemami CRM.
Grupa przedmiotów B: marketingowe wykorzystanie danych klientów – 16 godzin
– Analityka biznesowa,
– Marketing automation,
– Wykorzystanie mediów społecznościowych w zarządzaniu relacjami z klientami.
Grupa przedmiotów C: Zarządzanie projektami – 84 godziny
– Akredytowane szkolenie certyfikacyjne AgileBA® (Business Analyst) rozszerzone o metodykę projektową AgilePM® (Project Manager) – łącznie 24 godziny + egzamin AgileBA®,
– Komunikacja w zespole projektowym IT,
– Podstawy organizacji i zarządzania projektem,
– Posługiwanie się oprogramowaniem wspierającym zarządzanie projektami (MS Project – laboratorium),
– Wdrażanie zintegrowanych systemów informatycznych,
– Zarządzanie ryzykiem w projekcie,
– Zarządzanie zmianą,
– Zastosowanie systemów informatycznych w organizacji.
Grupa przedmiotów D: Zarządzanie zespołem – 40 godzin
– Coaching w zarządzaniu projektami,
– Psychologia w zarządzaniu,
– Rozwój osobisty kierownika projektu – warsztaty aktorskie,
– Szkolenia i motywacja użytkowników systemu.
Wolisz zajęcia online czy w trybie stacjonarnym? Teraz nie musisz wybierać.
Większość zajęć na tych studiach podyplomowych odbywa się w trybie hybrydowym. Mieszkasz daleko czy blisko; możesz planować swoje weekendy z wyprzedzeniem czy nie; a może planujesz ciążę lub unikasz skupisk ludzi w okresie grypowym…? Cokolwiek jest dla Ciebie ważne, docenisz elastyczność zajęć w trybie hybrydowym. Zresztą, to nie tylko zajęcia. Również wszystkie egzaminy odbywają się w tym trybie hybrydowym.
Zajęcia w piątki zawsze odbywają się od godziny 17:00 online na platformie Zoom.
W soboty zajęcia odbywają się stacjonarnie. Daje to możliwość osobistego kontaktu z trenerem i uczestnikami studiów. Jednocześnie jednak, zajęcia są transmitowane na platformie Zoom z wykorzystaniem szerokokątnej kamery Polycom. Stale śledzi ona trenera, a w czasie grupowej dyskusji, innych uczestników znajdujących się na sali.
Uczestnicząc w zajęciach online możesz aktywnie brać w nich udział: zadawać pytania, uczestniczyć w szerszej dyskusji i zobaczyć efekty prac w grupach wykonanych na sali. Zamieniliśmy bowiem papierowe flipcharty na tablety graficzne Wacom Bamboo A4.
Załącznik przedstawia średni rozkład uczestników wg wybieranego przez nich trybu uczestniczenia w zajęciach sobotnich.
X edycja studiów podyplomowych Zarządzanie relacjami z klientami CRM
Studia trwają dwa semestry.
Rozpoczęcie zajęć: 18 października 2024 roku.
Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w piątki i soboty (z wyjątkiem szkolenia certyfikacyjnego, które trwa od piątku do niedzieli):
Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:
Zniżki:
MASZ już certyfikat Agile BA® Foundation? To nie problem, zapytaj o dodatkową zniżkę lub o możliwość uzyskania innego certyfikatu Agile.
- I rata płatna do dnia 15 października 2024r.
- II rata płatna do dnia 15 lutego 2025r.
- I rata płatna do dnia 15 października 2024r.
- II rata płatna do dnia 15 grudnia 2024r.
- III rata płatna do dnia 15 lutego 2025r.
- IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025r.
Studiowanie na dwóch kierunkach jednocześnie
Słuchacze SP Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) mają prawo podjąć równolegle SP Zarządzanie projektami IT w specjalnej cenie 5.990 zł (online lub hybryda). Płatność może zostać rozłożona na dwie lub cztery raty. W ten sposób można w jeden rok uzyskać trzy międzynarodowe certyfikaty: AgileBA® Foundation, AgilePM® i SCRUM® Master PSM I oraz dwa świadectwa studiów podyplomowych. Plan zajęć obu SP jest komplementarny Część zajęć (130 godzin) i egzaminów się pokrywa. Większość uczestników wybiera studiowanie dwóch kierunków. Zapytaj o szczegóły w Centrum Edukacji Menedżerskiej (sekcja kontakt).
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.
Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.
Miejsce składania dokumentów:Dokumenty należy złożyć listownie, ewentualnie osobiście, w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w terminie podanym podczas rejestracji w systemie. W razie potrzeby osobistego złożenia dokumentów, prosimy o wcześniejsze sprawdzenie godzin przyjmowania dokumentów w sekcji Biuro Studiów Podyplomowych.
Listownie:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia Podyplomowe Zarządzanie relacjami z klientami CRM
Osobiście:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Budynek D
ul. Towarowa 55 , III piętro, p. 3.4
Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.
Reaktywacja studiów:
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.
W przypadku wystąpienia różnic programowych student zobowiązany jest do uzupełnienia odpowiednich zaliczeń i uiszczenia dodatkowej opłaty.
> Dlaczego studiować dwa kierunki jednocześnie?
Studia podyplomowe Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) i Zarządzanie projektami IT proponujemy w jednym pakiecie. W ciągu tych samych dwóch semestrów możesz uzyskać trzy międzynarodowe certyfikaty AgileBA®, AgilePM®, SCRUM® Master PSM I oraz dwa indeksy prestiżowego Uniwersytetu wyróżniające Cię wśród absolwentów szkół prywatnych. Zyskujesz nie tylko zdobywając wiedzę i praktyczne umiejętności oraz w znaczący sposób wzbogacając CV, ale oszczędzasz czas i pieniądze.
Czas, ponieważ:
– większość zajęć jest wspólnych (130 godzin),
– oba kierunki studiów kończysz w ciągu 8 miesięcy.
Pieniądze, ponieważ:
– otrzymasz rabat 3.000zł za czesne na drugi kierunek
> Jak studiować dwa kierunki jednocześnie?
– aplikuj na oba kierunki tak, jakbyś miał(a) studiować osobno (Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę uwzględniającą Twój rabat),
– o nic więcej się nie martw, ponieważ plan zajęć jest tak ułożony, aby zajęcia się nie pokrywały i aby ich tematyka wzajemnie się uzupełniała.
Wykładowcy
Film promujący studia podyplomowe
Skontaktuj się z nami
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań