Zarządzanie w oświacie

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Zarządzanie w oświacie

Uwarunkowania zarządzania w oświacie i gospodarki finansowej placówek oświatowych wynikają z jednej strony z ich formy organizacyjno-prawnej, jaką najczęściej jest jednostka budżetowa lub zakład budżetowy, oraz konieczności przestrzegania zasad finansów publicznych, a z drugiej strony – z obowiązujących w nich przepisów oświatowych i specyfiki realizowanych zadań. Okoliczności te przesądziły o sprofilowaniu problematyki zarządzania w tych właśnie placówkach i uwzględnieniu szczególnej roli, jaką w tym procesie odgrywa kadra zarządzająca.
Studia skierowane są do dyrektorów, wicedyrektorów i kierowników placówek oświatowych oraz osób przygotowujących się do objęcia takich stanowisk. Ich celem jest doskonalenie wiedzy i podniesienie kompetencji uczestników studiów w zakresie organizacji i zarządzania placówką oświatową, jej gospodarki finansowej, rachunkowości i sprawozdawczości, prowadzenia odpowiedzialnej polityki kadrowej i płacowej oraz budowania relacji z otoczeniem w sposób optymalny, przy zachowaniu dbałości o jakość procesu dydaktycznego i wychowawczego.

Studia adresowane są do osób zajmujących stanowiska kierownicze w placówkach oświatowych lub przygotowujących się do objęcia takich stanowisk. 

Aplikuj online

Moduł 1. Zarządzanie placówką oświatową, 56h
1. Prawo oświatowe i administracyjne (8 godz.)
2. Podstawy organizacji i zarządzania (4 godz.)
3. System Informacji Oświatowej (8 godz.)
4. Obsługa placówki oświatowej. Samorządowe centra usług wspólnych (8 godz.)
5. Narzędzia informatyczne w zarządzaniu placówką oświatową (8 godz.)
6. Nadzór pedagogiczny. Ewaluacja placówki oświatowej (8 godz.)
7. Zarządzanie zmianą i sytuacje konfliktowe (12 godz.)

Moduł 2. Źródła finansowania oraz zasady gospodarowania środkami placówki oświatowej, 52h
8. Zarządzanie środkami publicznymi (8 godz.)
9. Subwencja oświatowa, dotacje i inne źródła (16 godz.)
10. Plan finansowy, klasyfikacja budżetowa oraz sprawozdawczość finansowa i budżetowa (12 godz.)
11. Szacowanie i optymalizacja wydatków na oświatę. Zasady zaciągania zobowiązań (16 godz.)

Moduł 3. Polityka kadrowa i płace w oświacie, 28h
12. Polityka kadrowa i regulaminy płacowe (8 godz.)
13. Zasady ustalania wynagrodzenia oraz innych świadczeń pracownika placówki oświatowej (12 godz.)
14. Zarządzanie zespołem pracowniczym. Systemy motywacyjne (4 godz.)
15. Rozwój zawodowy dyrektora i nauczyciela (4 godz.)

Moduł 4. Odpowiedzialność dyrektora i organu prowadzącego, 24h
16. Zamówienia publiczne w oświacie (8 godz.)
17. RODO w placówkach oświatowych (8 godz.)
18. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (8 godz.)

Moduł 5. Komunikowanie placówki oświatowej, 16h
19. Komunikowanie wewnętrzne, kultura organizacyjna i compliance (8 godz.)
20. Narzędzia współczesnego marketingu (4 godz.)
21. Relacje z otoczeniem. Social media (4 godz.)

Egzamin z przedmiotu:
Zarządzanie środkami publicznymi

Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu, składającego się z części przeprowadzanych po pierwszym i drugim semestrze.

Aplikuj online

Pierwsza edycja studiów podyplomowych „Zarządzanie w oświacie” rozpocznie się w listopadzie 2023 roku. Studia trwają dwa semestry. 
Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2023/2024 jest następująca: ok. 80% on-line oraz ok. 20% w siedzibie Uczelni.

Opłata za studia: 3.600 zł *

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 2.880 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości 3.600 zł (lub 2.880 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– opłatę należy wnieść w terminie do dnia 20 listopada 2023 r.

2) w przypadku płatności w dwóch równych ratach po 1.800 zł (lub 1.440 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– I rata płatna do dnia 20 listopada 2023 r. 

– II rata płatna do dnia 15 lutego 2024 r. 

3) w przypadku płatności w czterech równych ratach po 900 zł (lub 720 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– I rata płatna do dnia 20 listopada 2023 r.

– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2023 r.

– III rata płatna do dnia 15 lutego 2024 r.

– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2024 r.

Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Zasady postępowania rekrutacyjnego
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności wypełnić formularz zgłoszeniowy online. Następnie należy dostarczyć komplet dokumentów zgłoszeniowych. Można tego dokonać osobiście bądź listownie. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, do wyczerpania limitu miejsc. Osoby przyjęte na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji zostaną poinformowane listownie lub e-mailowo o terminie rozpoczęcia zajęć.

Dokumenty aplikacyjne:

– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) do wniesienia opłaty za studia,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów w BSP dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast do BSP przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika BSP),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Wniosek, kwestionariusz, zobowiązanie finansowe oraz oświadczenie należy wydrukować z panelu użytkownika i podpisać niebieskim długopisem. Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty należy złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w terminie podanym podczas rejestracji w systemie.

Listownie: 

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia Podyplomowe „Zarządzanie w oświacie”

 
Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych
ul. Towarowa 55, III  piętro, p. 3.4 (przy Akademii Muzycznej)

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Mgr Ewa Kozłowska specjalista
Budynek D, pokój nr 3.5
DANE KONTAKTOWE

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.