Zrównoważony rozwój w strategii organizacji i raportowanie niefinansowe (ESG)

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Zrównoważony rozwój w strategii organizacji i raportowanie niefinansowe (ESG)

Celem studiów jest przygotowanie uczestników do innowacyjnego i efektywnego wykorzystania różnego rodzaju narzędzi i rozwiązań zrównoważonego rozwoju w procesie budowania nowoczesnej i dojrzałej organizacji. Uczestnicy nabędą umiejętności opracowywania, wdrażania i ewaluacji elementów ESG w strategii organizacji oraz raportowania niefinansowego dotyczącego podejmowanych działań, zgodnego z wymogami określonymi w dyrektywach unijnych.
Studia są odpowiedzią na lukę kompetencyjną w zakresie ESG na rynku pracy. Kompetencje w obszarze ESG są nie tylko pożądane na stanowiskach kierowniczych w różnego typu organizacjach, ale również ich posiadanie daje przewagę na rynku pracy przy ubieganiu się o pracę na takich stanowiskach jak: ekspert ds. ESG w firmach, organizacjach pozarządowych, instytucjach publicznych, instytucjach finansowych, specjalista ds. zrównoważonego rozwoju, specjalista ds. zgodności (compliance), ESG risk manager czy ESG czy analityk ESG.
Zajęcia na studiach mają charakter wykładów interaktywnych, dyskusji, warsztatów, prac w grupach.

Adresatami studiów są:

  • zarządy i kadra zarządzająca różnego typu organizacji – przedsiębiorstw, jednostek administracji rządowej i samorządowej, podmiotów z sektora non-profit,
  • osoby odpowiedzialne za budowanie strategii organizacji,
  • osoby zajmujące się wypełnianiem obowiązków informacyjnych, odpowiedzialne za przygotowywanie raportów,

wszystkie osoby zainteresowane obszarami ESG i raportowaniem niefinansowym.

Aplikuj online

Program:

1. Założenia zrównoważonego rozwoju – Od CSR do ESG (8 godz.)

2. Standardy i wytyczne raportowania zrównoważonego rozwoju (16 godz.)

3. ESG w strategii organizacji (8 godz.)

4. ESG w relacjach z interesariuszami (8 godz.)

5. Identyfikacja łańcucha wartości (8 godz.)

6. Obszar zarządzania środowiskowego (E) (32 godz.)

7. Kwestie społeczne (S) jako element ESG (24 godz.)

8. Ład korporacyjny (G) (32 godz.)

9. Raportowanie niefinansowe według Europejskich Standardów Raportowania Zrównoważonego Rozwoju (ESRS) (16 godz.)

10. Raportowanie niefinansowe zgodnie z artykułem 8 taksonomii (16 godz.)

11. Audyt danych niefinansowych (8 godz.)

 

Egzaminy:

1. Standardy i wytyczne raportowania zrównoważonego rozwoju,

2. Raportowanie niefinansowe według Europejskich Standardów Raportowania Zrównoważonego Rozwoju (ESRS).

3. Raportowanie niefinansowe zgodnie z artykułem 8 taksonomii.

Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego.

Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na 4 edycję studiów podyplomowych „Zrównoważony rozwój w strategii organizacji i raportowanie niefinansowe (ESG)”, która zostanie uruchomiona wiosną 2025 roku (od semestru letniego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w marcu lub kwietniu 2025 roku.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu. Zajęcia w całości zostaną przeprowadzone online – za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

Opłata za studia: 6.500 zł *

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 5.200 zł.

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach
i kwotach:

1) Płatność jednorazowa 6.500 zł (lub 5.200 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 25 marca 2025 r.

2) Płatność w dwóch równych ratach po 3.250 zł każda (lub 2.600 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 25 marca 2025 r.
– II rata płatna do dnia 15 września 2025 r.

3) Płatność w czterech równych ratach po 1.625 zł każda (lub 1.300 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 25 marca 2025 r.
– II rata płatna do dnia 15  maja 2025 r.
– III rata płatna do dnia 15 września 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 listopada 2025 r.

Uwaga!
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Zasady postępowania rekrutacyjnego

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 12 marca 2025 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17 marca br. (liczy się data wpływu dokumentów do Biura Studiów Podyplomowych)!. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej), ul. Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4

– od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00 lub

– w wybrane soboty tj.: 25.01, 8.02, 15.02, 22.02, 1.03, 15.03 w godzinach 9:00-13:00.

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem Studia podyplomowe „Zrównoważony rozwój w strategii organizacji i raportowanie niefinansowe (ESG) edycja 4″

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Mgr Maria Jankiewicz specjalista
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, pokój nr 3.5
DANE KONTAKTOWE
Dr Joanna Przybylska adiunkt
Budynek C, pokój nr 207a
Budynek D, pokój nr 3.9
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Czwartek
09:30 - 10:30

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.