Zrównoważony rozwój w strategii organizacji i raportowanie niefinansowe (ESG)

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Zrównoważony rozwój w strategii organizacji i raportowanie niefinansowe (ESG)

Celem studiów jest przygotowanie uczestników do innowacyjnego i efektywnego wykorzystania różnego rodzaju narzędzi i rozwiązań zrównoważonego rozwoju w procesie budowania nowoczesnej i dojrzałej organizacji. Uczestnicy nabędą umiejętności opracowywania, wdrażania i ewaluacji elementów ESG w strategii organizacji oraz raportowania niefinansowego dotyczącego podejmowanych działań, zgodnego z wymogami określonymi w dyrektywach unijnych.
Studia są odpowiedzią na lukę kompetencyjną w zakresie ESG na rynku pracy. Kompetencje w obszarze ESG są nie tylko pożądane na stanowiskach kierowniczych w różnego typu organizacjach, ale również ich posiadanie daje przewagę na rynku pracy przy ubieganiu się o pracę na takich stanowiskach jak: ekspert ds. ESG w firmach, organizacjach pozarządowych, instytucjach publicznych, instytucjach finansowych, specjalista ds. zrównoważonego rozwoju, specjalista ds. zgodności (compliance), ESG risk manager czy ESG czy analityk ESG.
Zajęcia na studiach mają charakter wykładów interaktywnych, dyskusji, warsztatów, prac w grupach.

Adresatami studiów są:

  • zarządy i kadra zarządzająca różnego typu organizacji – przedsiębiorstw, jednostek administracji rządowej i samorządowej, podmiotów z sektora non-profit,
  • osoby odpowiedzialne za budowanie strategii organizacji,
  • osoby zajmujące się wypełnianiem obowiązków informacyjnych, odpowiedzialne za przygotowywanie raportów,

wszystkie osoby zainteresowane obszarami ESG i raportowaniem niefinansowym.

Aplikuj online

Program:

1. Założenia zrównoważonego rozwoju – Od CSR do ESG. (8 godz.)

2. Standardy i wytyczne raportowania zrównoważonego rozwoju. (16 godz.)

3. ESG w strategii organizacji. (8 godz.)

4. ESG w relacjach z interesariuszami. (8 godz.)

5. Identyfikacja łańcucha wartości. (8 godz.)

6. Obszar zarządzania środowiskowego (E). (32 godz.)

7. Kwestie społeczne (S) jako element ESG. (24 godz.)

8. Ład korporacyjny (G). (32 godz.)

9. Raportowanie niefinansowe według Europejskich Standardów Raportowania Zrównoważonego Rozwoju (ESRS). (16 godz.)

10. Raportowanie niefinansowe zgodnie z artykułem 8 taksonomii. (16 godz.)

11. Audyt danych niefinansowych. (8 godz.)

 

Egzaminy:

1. Standardy i wytyczne raportowania zrównoważonego rozwoju,

2. Raportowanie niefinansowe według Europejskich Standardów Raportowania Zrównoważonego Rozwoju (ESRS).

3. Raportowanie niefinansowe zgodnie z artykułem 8 taksonomii.

Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego.

Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na 3 edycję studiów podyplomowych „Zrównoważony rozwój w strategii organizacji i raportowanie niefinansowe (ESG)”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie 2024 roku.

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w trybie online.

Opłata za studia: 6.300 zł *

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 5.040 zł.

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach
i kwotach:

1) Płatność jednorazowa 6.300 zł (lub 5.040 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 15 października 2024 r.

2) Płatność w dwóch równych ratach po 3.150 zł każda (lub 2.520 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.

3) Płatność w czterech równych ratach po 1.575 zł każda (lub 1.260 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15  grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.

Uwaga!
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Zasady postępowania rekrutacyjnego

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów. W kolejnym kroku należy wydrukować z systemu dokumenty zgłoszeniowe, podpisać je i dostarczyć (wraz z odpisem dyplomu ukończenia studiów) do Biura Studiów Podyplomowych. Komplet dokumentów aplikacyjnych możne dostarczyć osobiście lub listownie. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, do wyczerpania limitu miejsc. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Studia zostaną uruchomione pod warunkiem zebrania odpowiedniej liczby kandydatów.

Informacja o uruchomieniu studiów oraz terminie rozpoczęcia zajęć zostanie przekazana kandydatom mailowo.

Dokumenty aplikacyjne:

  • wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
  • kwestionariusz osobowy,
  • zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) do wniesienia opłaty za studia,
  •  oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
  •  oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia
  • (w przypadku osobistego składania dokumentów w BSP dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania pracownikowi Biura Studiów Podyplomowych, nie można przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż wymagają one potwierdzenia zgodności
  • z oryginałem przez pracownika BSP),
  • dokumenty potwierdzające zmianę danych osobowych — jedynie w przypadku osób, których dane osobowe uległy zmianie (nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych), należy przedłożyć kserokopię dokumentu potwierdzającego zmianę (np. akt małżeństwa, decyzja administracyjna czy orzeczenie sądu).

Wskazane wyżej dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w terminie 14 dni od daty dokonania zgłoszenia on-line.

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Budynek D, III piętro, pok. 3.4
Poznań, ul. Towarowa 55 (przy Akademii Muzycznej)
Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj

 

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
al. Niepodległość 10
61-875 Poznań

 

z dopiskiem: Zrównoważony rozwój w strategii organizacji i raportowanie niefinansowe (ESG)

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Mgr Maria Jankiewicz specjalista
Budynek D, pokój nr 3.5
DANE KONTAKTOWE
Dr Joanna Przybylska zastępca dyrektora
Budynek D, pokój nr 3.9
Budynek C, pokój nr 207a
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Czwartek
09:30 - 10:30

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.