Cel prowadzonych zajęć 

Celem kształcenia na specjalności jest wyrobienie umiejętności marketingowego zarządzania przedsiębiorstwami w sferze wytwarzania, handlu i usług. Obok wiedzy z zakresu zarządzania, duży nacisk jest położony na umiejętności w komunikacji interpersonalnej, prowadzenia negocjacji, a także kreatywnego rozwiązywania problemów.



Obszary tematyczne z wybranymi przedmiotami

  • Zasady działania przedsiębiorstw handlowych z uwzględnieniem globalnie działających sieci handlowych 
    Wybrane przedmioty: Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Zarządzanie międzykulturowe, Merchandising, Handel elektroniczny.
  • Strategie marketingowe 
    Wybrane przedmioty:, Marketing w handlu. Marketing usług, Zarządzanie produktem, Marketingowe strategie cen, Zarządzanie dystrybucją i sprzedażą, Strategia promocji, Plan marketingowy.
  • Komunikowanie się w marketingu
    Wybrane przedmioty: Negocjacje i komunikacja w przedsiębiorstwach, Public Relations, Kreatywność w biznesie, Organizacja kampanii reklamowych, Obsługa klienta, Prezentacje i wystąpienia publiczne, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw.
  • Zarządzanie informacją i badania marketingowe
    Wybrane przedmioty: Badania rynkowe i marketingowe, Metody jakościowe w badaniach rynku, Zachowania nabywców, Badania skuteczności działań marketingowych, Zarządzanie wiedzą.


Metody nauczania i forma prowadzenia zajęć

  • Wykłady prowadzone przez wybitnych znawców danej dziedziny
  • Prezentacje multimedialne
  • Interaktywne ćwiczenia grupowe i indywidualne
  • Konwersatoria
  • Konsultacje z praktykami
  • Laboratoria komputerowe
  • Warsztaty
  • Gry strategiczne
  • Symulacje
  • Case studies


Absolwenci poznają

  • Zasady zarządzania przedsiębiorstwami handlowymi
  • Zasady działania agencji marketingowych i reklamowych
  • Umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz negocjacji


Profil absolwenta (perspektywy zawodowe)

  • Praca w działach marketingu i działach sprzedaży
  • Praca w agencjach marketingowych i reklamowych
  • Praca w handlu i usługach
  • Prowadzenie własnych przedsiębiorstw


Opinie studentów i absolwentów na temat specjalności

"Warto wybrać specjalność Handel i Marketing, bo są to priorytetowe obszary funkcjonowania każdej, rozwijającej się firmy w gospodarce rynkowej. Bez handlu i marketingu firma nie ma szansy osiągnięcia sukcesu rynkowego. W Jutrzence specjaliści w obszarze handlu i marketingu maja szansę ciągłego samorozwoju – a bez nich firma nie byłaby liderem rynkowym. Jeśli miałabym dzisiaj dokonać wyboru – Stawiam na handel i marketing i polecam tę specjalność wszystkim, którzy chcą się rozwijać i kreować potrzeby rynkowe.”

Joanna Kozakiewicz – Dyrektor Marketingu Międzynarodowego Jutrzenka S.A.