STRATEGIA 2021-2024 Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
MISJA, WARTOŚCI I WIZJA
MISJA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W POZNANIU:
W poczuciu społecznej odpowiedzialności prowadzimy innowacyjne badania oraz kształcimy liderki i liderów przyszłości.
Nasza misja oznacza, że:
- kultywujemy tradycję Uczelni stworzonej przez przedsiębiorców i czerpiemy z doświadczenia dynamicznie rozwijającego się regionu,
- wyznaczamy trendy w badaniach naukowych,
- kształcimy liderki i liderów budujących lepszą rzeczywistość społeczno-gospodarczą,
- stanowimy źródło rozwiązań eksperckich oraz innowacji dla podmiotów z sektora prywatnego i publicznego,
- szanujemy otoczenie, działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Realizując misję, opieramy się na następujących WARTOŚCIACH, czyli zasadach, które są dla nas ważne każdego dnia:
- jesteśmy OTWARCI na drugiego człowieka i zmieniający się świat,
- jesteśmy ODPOWIEDZIALNI za jakość edukacji i badań naukowych oraz naszego otoczenia,
- jesteśmy ODWAŻNI w myśleniu i ROZSĄDNI w działaniu,
- jesteśmy KOMPETENTNI oraz WIARYGODNI jako partner biznesu, administracji publicznej i organizacji pozarządowych.
Dążymy do ciągłego rozwoju, dlatego WIZJA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W POZNANIU to:
W 2030 roku UEP to Uczelnia skupiająca międzynarodową społeczność akademicką, wnosząca wkład do światowej wiedzy ekonomicznej, wspierająca rozwój nowoczesnego biznesu i przyczyniająca się do postępu społecznego zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju.
Strategia Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (UEP) definiuje politykę rozwoju Uczelni na lata 2021–2024
Dokument powstał na podstawie przeprowadzonej analizy SWOT, diagnozy najważniejszych trendów oraz zaleceń organizacji odpowiedzialnych za przyznanie międzynarodowych akredytacji, a także doświadczeń osób współtworzących prezentowaną strategię. Wszyscy stanowimy o sile naszej Uczelni, dlatego strategia jest efektem intensywnej współpracy ze specjalnie powołanym Zespołem, a także konsultacji z pracownicami i pracownikami, doktorantkami i doktorantami, studentkami i studentami oraz Radą Uczelni. Praca obejmowała nie tylko spotkania strategiczne ze społecznością Uczelni, ale także jakościowe wywiady grupowe z: pracownicami i pracownikami administracyjnymi, pracownicami i pracownikami badawczo-dydaktycznymi, studentkami i studentami polskojęzycznymi, studentkami i studentami anglojęzycznymi oraz doktorantkami i doktorantami.