Cele kształcenia
Stanowią one mapę drogową dla programu kształcenia i są fundamentem, na którym zbudowana jest ocena programu.
Cele Kształcenia w UEP na studiach pierwszego stopnia
Absolwent potrafi zastosować wiedzę i umiejętności charakterystyczne dla swojego kierunku studiów do rozwiązywania problemów gospodarczych.
Na ten punkt składają się dwa cele szczegółowe:
CS1_1.1: rozumie strukturę i elementy problemu gospodarczego
CS1_1.2: właściwie wykorzystuje techniki, metody i modele analityczne
CG1_2: Komunikacja i praca zespołowa
Absolwent skutecznie komunikuje się w środowisku biznesowym i potrafi działać w zespole.
Na ten punkt składają się dwa cele szczegółowe:
CS1_2.1: rozumie i stosuje zasady pracy grupowej
CS1_ 2.2: skutecznie komunikuje się w formie ustnej i pisemnej
CG1_3: Etyka i społeczna odpowiedzialność
Absolwent postępuje etycznie i odpowiedzialnie wobec szerokiego grona interesariuszy.
Na ten punkt składają się dwa cele szczegółowe:
CS1_3.1: rozumie społeczną odpowiedzialność biznesu
CS1_3.2: stosuje etyczne standardy akademickie i biznesowe
Cele Kształcenia w UEP na studiach drugiego stopnia
Absolwent potrafi w sposób krytyczny zastosować wiedzę i umiejętności charakterystyczne dla swojego kierunku studiów do rozwiązywania teoretycznych i praktycznych problemów gospodarczych i podejmowania decyzji menedżerskich.
Na ten punkt składają się trzy cele szczegółowe:
CS2_1.1: krytycznie rozważa kwestie praktyczne i teoretyczne
CS2_1.2: krytycznie ocenia alternatywy w celu wypracowania optymalnego rozwiązania
CS2_1.3: rozumie najważniejsze aspekty wpływu makro- i mikrootoczenia na decyzje biznesowe
CG2_2: Przywództwo i komunikacja
Absolwent skutecznie komunikuje się w środowisku biznesowym jako członek lub lider zespołu.
Na ten punkt składają się trzy cele szczegółowe:
CS2_2.1: wykorzystuje umiejętność budowania zespołu do realizacji zadań grupowych
CS2_2.2: wykazuje umiejętności przywódcze i efektywnie pracuje w zespole
CS2_2.3: przygotowuje prace pisemne i prezentacje ustne zgodnie ze standardami akademickimi
CG2_3: Etyka i społeczna odpowiedzialność
Absolwent postępuje etycznie i bierze odpowiedzialność za swoje decyzje.
Na ten punkt składają się trzy cele szczegółowe:
CS2_3.1: rozumie i docenia, jak względy etyczne wpływają na decyzje biznesowe
CS2_3.2: rozumie społeczną odpowiedzialność biznesu i istotę zrównoważonego rozwoju
CS2_3.3: rozumie i docenia inne kultury oraz międzynarodową i społeczną różnorodność
Cele Kształcenia w UEP na Szkole Doktorskiej
Absolwent Szkoły Doktorskiej potrafi w sposób krytyczny identyfikować, formułować i rozwiązywać problemy naukowe, gospodarcze i zarządcze.
Na ten punkt składają się dwa cele szczegółowe:
CS3_1.1: krytycznie analizuje i ocenia cele badawcze, zastosowane metody i rezultaty badań naukowych oraz ich znaczenie dla rozwoju nauki i praktyki gospodarczej
CS3_1.2: identyfikuje i formułuje problem badawczy oraz krytycznie analizuje swój wkład w rozwój badań naukowych
CG3_2: Znajomość metod badawczych w danej dyscyplinie
Absolwent Szkoły Doktorskiej potrafi formułować oryginalne problemy badawcze i przedstawiać ich innowacyjne rozwiązania.
Na ten punkt składają się trzy cele szczegółowe:
CS3_2.1: zna i rozumie metodykę prowadzenia badań naukowych w stopniu pozwalającym na identyfikowanie problemów badawczych oraz rozbieżności, jakie powodują w osiąganych rezultatach
CS3_2.2: rozumie i potrafi zastosować nowe, ulepszone narzędzia metodyczne w celu innowacyjnego rozwiązania problemów badawczych
CS3_2.3: prezentuje zagadnienia specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywny udział w międzynarodowym środowisku naukowym i upowszechnianie wyników badań
CG3_3: Etyka i społeczna odpowiedzialność nauki Absolwent Szkoły Doktorskiej postępuje etycznie, identyfikuje problemy i podejmuje działania związane ze społeczną odpowiedzialnością nauki oraz jest przygotowany do odgrywania wiodącej roli w nauce.
Na ten punkt składają się trzy cele szczegółowe:
CS3_3.1: rozumie i szanuje etos środowiska naukowego, w tym zasady samodzielnego prowadzenia badań oraz zasady publicznej własności wyników badań w odniesieniu do ochrony własności intelektualnej
CS3_3.2: wykazuje uczciwość akademicką
CS3_3.3: rozumie społeczną odpowiedzialność nauki
Kompetencje studentów UEP
Wydarzenia
-
Horyzonty Dydaktyki 2024
W dniu 16 kwietnia 2024 r. w Auli UEP odbył się kolejny Studencki Dzień Jakości Kształcenia w UEP pod nazwą „Horyzonty Dydaktyki 2024”, zorganizowany przez Parlament Studencki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu we współpracy z Rektorską Komisją ds. Jakości Edukacji.
-
„Horyzonty Dydaktyki 2023” na UEP
Tematem przewodnim wydarzenia były cele kształcenia i kompetencje studentów. W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele władz Uczelni, pracownicy dydaktyczni, studenci i praktycy biznesu.