Seminarium interdyscyplinarne „Społeczny konformizm a irracjonalne wybory konsumentów: Perspektywa psychologiczna”
Zapraszamy na kolejne, 52-gie seminarium interdyscyplinarne, które odbędzie się w czwartek 12 grudnia, o godz. 18.00, na platformie Zoom.
Pani profesor UEK Katarzyna Sanak-Kosmowska przedstawi wykład p.t.
„Społeczny konformizm a irracjonalne wybory konsumentów: Perspektywa psychologiczna„.
Po wykładzie odbędzie się dyskusja.
Dołącz do spotkania Zoom:
https://ue-poznan-pl.zoom.us/j/99876245028?pwd=CgVZ4kpANoPzY7BrRniJYLA6xEwADv.1
Identyfikator spotkania: 998 7624 5028
Kod dostępu: 383833
Katarzyna Sanak-Kosmowska – dr hab. nauk społecznych, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Dyrektor Centrum Współpracy Międzynarodowej UEK. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół psychologii konsumenta, marketingu zrównoważonego rozwoju i innowacji w marketingu. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych w języku polskim i angielskim, w tym monografii oraz artykułów opublikowanych w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych. Prowadziła zajęcia gościnne na Uniwersytecie Jagiellońskim, Clark University (Worcester), WU Universitat (Wiedeń), Politecnica de Valencia i HAMK (Hameenlinna). Aktywnie uczestniczy w konferencjach naukowych i projektach badawczych, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem z otoczeniem akademickim i biznesowym. Jest laureatką nagrody „Naukowiec Przyszłości 2023” w kategorii „Kobieta Nauki, która zmienia świat” przyznaną przez Forum Inteligentnego Rozwoju.
Podczas wykładu zostanie przeanalizowane zjawisko społecznego konformizmu i jego wpływ na podejmowanie irracjonalnych decyzji zakupowych przez konsumentów. Omówione zostaną mechanizmy leżące u podstaw konformizmu, takie jak: heurystyki i błędy poznawcze, potrzeba akceptacji, lęk przed odrzuceniem i wpływ autorytetów oraz grup społecznych. Przedstawione zostaną przykłady badań i eksperymentów ukazujących, jak nacisk społeczny może prowadzić do podejmowania decyzji kompulsywnych lub niezgodnych z indywidualnymi preferencjami i racjonalną oceną. W referacie poruszona zostanie również kwestia roli reklamy i marketingu w wykorzystywaniu konformizmu do kształtowania zachowań konsumenckich.
Historię wcześniejszych seminariów można znaleźć pod linkiem:
https://ue.poznan.pl/seminarium-interdyscyplinarne-paradygmat-ewolucji-w-naukach-spolecznych/