Katedra Marketingu Międzynarodowego

Artykuł współautorstwa M. Ratajczak-Mrozek i A. Hauke-Lopes opublikowany w Industrial Marketing Management

Artykuł współautorstwa Mileny Ratajczak-Mrozek, Aleksandry Hauke-Lopes i Debbie Harrison (BI Norwegian Business School) został opublikowany w czasopiśmie „Industrial Marketing Management”” (Elsevier, 140 punktów, Impact Factor 7,8).

W artykule „The evolution of contractual and relational governance mechanisms when platforms are actors in networks” przeprowadzono porównawcze studium przypadku platform z Polski i Norwegii. Przeanalizowano jak platformy jako aktorzy sieciowi wpływają na mechanizmy zarządzania sieciami i jak zmienia się to w czasie. Zidentyfikowano, jak istotne czynniki kontekstowe wpływają na dynamiczną kombinację formalnych, nieformalnych i wirtualnych mechanizmów zarządzania siecią. Wśród czynników kontekstowych wyróżniono czynniki na poziomie makro (np. struktura rynku), sieci (np. zakres platformy) i relacji międzyorganizacyjnych (np. wcześniejsza historia współpracy). Pokazano, że nie ma jednego optymalnego zestawu mechanizmów zarządzania siecią, wskazując rozwiązania przydatne w zależności od kontekstu.

Artykuł można przeczytać tutaj: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0019850124001214?dgcid=author

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.