Zarządzanie Bezpieczeństwem i Higieną Pracy

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Zarządzanie Bezpieczeństwem i Higieną Pracy

Celem studiów jest przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
Otrzymane świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych upoważnia absolwentów, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2.11.2004 r. „W sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy” (Dz. Nr 246, poz. 2468) do pełnienia funkcji: starszego inspektora do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, specjalisty do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy po co najmniej 1 roku stażu pracy w służbie bhp, starszego specjalisty do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy po co najmniej 3-letnim stażu pracy w służbie bhp, głównego specjalisty do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy po co najmniej 5-letnim staż pracy w służbie bhp w przedsiębiorstwach i innych jednostkach.

Studia przeznaczone są dla absolwentów wyższych studiów magisterskich (lub równorzędnych), jak i wyższych studiów zawodowych (po uzyskaniu dyplomu licencjata lub równorzędnego).

Aplikuj online

Program:

1. Prawo pracy. (12 godz.)
2. Kwalifikacje zawodowe operatorów maszyn. (4 godz.)
3. Ergonomia i fizjologia pracy.  (8 godz.)
4. Ekonomiczne i organizacyjne uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi.  (4 godz.)
5. Ocena ryzyka zawodowego. (12 godz.)
6. Zarządzanie ochroną środowiska. (8 godz.)
7. Bezpieczeństwo maszyn. (8 godz.)
8. Środki ochrony zbiorowej i indywidualnej. (4 godz.)
9. Zabezpieczenie społeczne w Polsce: ubezpieczenie wypadkowe. (4 godz.)
10. Psychologia pracy. (8 godz.)
11. Chemiczne i pyłowe czynniki szkodliwe i niebezpieczne dla zdrowia. (8 godz.)
12. Rola i zadania oraz formy i metody pracy służby bhp. (8 godz.)
13. Kontrola i nadzór warunków pracy i wypadkoznawstwo. (16 godz.)
14. Pierwsza pomoc. (16 godz.)
15. Organizacja i metodyka szkoleń bhp. (8 godz.)
16. Organizacja stanowiska pracy. (4 godz.)
17. Bezpieczeństwo obiektów budowlanych i organizacja bezpieczeństwa na budowie. (12 godz.)
18. Ochrona przeciwpożarowa. (8 godz.)
19. Oprogramowanie komputerowe dla służb bhp. (4 godz.)
20. Zarządzanie bhp. (16 godz.)
21. Programy ochrony zdrowia w firmie. 8 godz.)

Egzaminy z przedmiotów:

– Ergonomii i fizjologii pracy.
– Oceny ryzyka zawodowego.
– Bezpieczeństwo maszyn.
– Pierwszej pomocy.
– Zarządzania BHP.

Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego.

Aplikuj online

Obecnie trwa rekrutacja na 24 edycję studiów podyplomowych „Zarządzanie bezpieczeństwem i higiena pracy”, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 roku (od semestru zimowego w roku akademickim 2024/2025). Zajęcia dydaktyczne rozpoczną się w październiku lub listopadzie

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej – część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną). 

Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2024/2025 jest następująca: ok. 90% on-line oraz ok. 10% w siedzibie Uczelni.

Opłata za studia: 4. 000 zł

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) Płatność jednorazowa 4.000 zł (lub 3.200 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– płatna do dnia 15 października 2024 r.

2) Płatność w dwóch równych ratach po 2.000 zł każda (lub 1.600 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.

3) Płatność w czterech równych ratach po 1.000 zł każda (lub 800 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):

– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.

Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 6 października 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:

– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) do wniesienia opłaty za studia,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów w BSP dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast do BSP przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika BSP),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Wniosek, kwestionariusz, zobowiązanie finansowe oraz oświadczenie należy wydrukować z panelu użytkownika i podpisać niebieskim długopisem. Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Dokumenty należy złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w terminie podanym podczas rejestracji w systemie.

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
Centrum Edukacyjnych Usług Elektronicznych (CEUE)
ul. Towarowa 55 , III  piętro , p. 3.4
(przy Akademii Muzycznej)

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem Studia Podyplomowe „Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy”

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Skontaktuj się z nami

Mgr Romana Dziubalska Zastępca dyrektora CEM
Budynek D, pokój nr 3.6
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, pokój nr 3.6
DANE KONTAKTOWE
Dr Katarzyna Lis Pełnomocnik Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami
Budynek A, pokój nr 113
DANE KONTAKTOWE

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.