Opis szkolenia

Które media społecznościowe sprawdzą się w Twoim biznesie?

Czym charakteryzuje się komunikacja na Facebooku, Twitterze czy Instagramie?

Jak pisać posty o szerokim zasięgu organicznym?

Co robić, aby angażować fanów?

Jakie błędy często popełniają administratorzy profili?

 

Między innymi na te pytania odpowie szkolenie. Jego główny cel to prezentacja potencjału różnych mediów społecznościowych, a także uświadomienie uczestników, jak wiele elementów składa się na skuteczne zarządzanie profilami. Podstawą spotkań jest analityczna praca z treściami publikowanymi w social mediach.


Cele:

-        prezentacja różnorodności oraz potencjału najpopularniejszych kanałów komunikacji z fanami,

-        uświadomienie uczestników, jak wiele elementów składa się na skuteczne zarządzanie profilami,

-        narzędziowa, analityczna praca z treściami w social mediach,

-        nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności tworzenia ciekawych postów,

-        przedstawienie elementów strategii komunikacji w mediach społecznościowych,

-        prezentacja dobrych praktyk w zakresie social media.



Grupa docelowa:

-        pracownicy działów komunikacji, promocji, marketingu oraz PR pracujący zarówno po stronie klienta, jak i w agencjach,

-        administratorzy kont w mediach społecznościowych, którzy chcą świadomie zarządzać profilami swojej marki,

-        osoby chcące udoskonalić swój warsztat językowy w kontekście tworzenia postów do mediów społecznościowych.


Korzyści dla uczestników:

-        zapoznanie się z różnorodnością i możliwościami najpopularniejszych serwisów społecznościowych,

-        nabycie praktycznych umiejętności dotyczących tworzenia postów,

-        ulokowanie aktywności w social mediach w strategii komunikacji marki,

-        prezentacja dobrych praktyk i najczęściej popełnianych błędów,

-        praktyczny wymiar szkolenia.



Forma zajęć: online

 

Realizacja szkolenia nastąpi za pomocą metod i technik kształcenia na odległość. Zajęcia dydaktyczne będą realizowane w formie wideokonferencji, prowadzonej z wykorzystaniem programu Zoom.  Do wzięcia udziału w zajęciach online potrzebny będzie komputer podłączony do Internetu, wyposażony w mikrofon i głośnik. Rekomenduje się podłączenie słuchawek wyposażonych w mikrofon. Konieczne jest również posiadanie kamery (wbudowanej w laptop bądź podłączonej odrębnie).


Funkcjonalności programu ZOOM umożliwiają przeprowadzenie zajęć analogicznych do zajęć odbywających się w sali wykładowej. Zajęcia online realizowane będą w formule wideokonferencji - nadawania "na żywo" (live streaming) z interakcją synchroniczną. Podobnie jak w sali wykładowej, w toku realizacji zajęć prowadzący zajęcia będzie miał możliwość wyświetlania plików, włączania prezentacji, używania tablicy, zapraszania uczestników do pokazywania efektów własnej pracy, dzielenia uczestników na zespoły (praca w grupach) - o ile będzie to potrzebne dla realizacji danego szkolenia. Podczas zajęć uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań, zabierania głosu w czasie przeznaczonym na dyskusję, dzielenia się własnymi przemyśleniami itp. Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zapewniają zbliżone funkcjonalności do zajęć w formule face-to-face. 







Program

Moduł I – SOCIAL MEDIA W ZINTEGROWANEJ KOMUNIKACJI

-        przegląd mediów społecznościowych,

-        cele obecności marki w social mediach,

-        cechy komunikacji w mediach społecznościowych,

-        social media a strategia komunikacji,

-        korzyści i zagrożenia z wykorzystania mediów społecznościowych.

Czas trwania: 2h


Moduł II – FACEBOOK, LINKEDIN

-        Facebook - charakterystyka komunikacji,

-        LinkedIn - charakterystyka komunikacji,

-        przegląd dobrych praktyk oraz typów wpisów,

-        warsztat z pisania postów.

Czas trwania: 2h 



Moduł III – TWITTER, INSTAGRAM

-        Twitter - charakterystyka komunikacji,

-        Instagram - charakterystyka komunikacji,

-        rola hashtagów w promocji postów,

-        przegląd dobrych praktyk oraz typów wpisów,

-        warsztat z pisania postów.

Czas trwania: 2h 



Moduł IV – SOCIAL MEDIA W UJĘCIU STRATEGICZNYM

-        warsztat z tworzenia strategii komunikacji w mediach społecznościowych,

-        kluczowe zagadnienia modułu: nadawca, grupa docelowa, cele, kalendarz publikacji, rodzaje postów, język komunikacji, wspierane hashtagi, mierniki, monitoring,

-        zestawienie porównawcze omówionych kanałów,

-        narzędzia pomocne w prowadzeniu profili.

Czas trwania: 2h



Plan dnia szkoleniowego:

8.30-10.00

10.10-11.40

11.50-13.20

13.20-13.50 – przerwa

13.50-15.20




Trenerzy




 
Magdalena Gajek - 
Ekspert w zakresie komunikacji, konsultant PR, wykładowca uniwersytecki
Specjalizuje się w działaniach dotyczących komunikacji oraz budowania wizerunku marki. Kluczowe dla niej obszary to public relations oraz zintegrowana komunikacja marketingowa. Specyfikę pracy PR-owca zna zarówno od strony agencji, jak i Klienta. Posiada także doświadczenie dziennikarskie. W mediach i przy promocji pracuje od 10 lat. Jest założycielką i właścicielką agencji Blend PR. Z wykształcenia polonistka oraz doktorantka w Instytucie Filologii Polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Odbywała stypendia na niemieckich uniwersytetach w Lipsku i Kilonii.


 



Koszt szkolenia


Koszt szkolenia: 699 zł brutto (usługa zwolniona z VAT) 


Cena szkolenia obejmuje:

  • uczestnictwo w zajęciach online
  • materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej
  • opiekę merytoryczną trenera,
    certyfikat ukończenia szkolenia UEP


Certyfikat ukończenia szkolenia wystawiany będzie w terminie 14 dni od dnia zakończenia szkolenia. Certyfikat zostanie wysłany drogą pocztową na wskazany adres.



Terminy i zapisy na szkolenia


Informacji udziela:
Grażyna Świtała
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
ul. Powstańców Wlkp. 16 (Collegium Altum), p. 522
tel. 61 854 30 80
e-mail: szkolenia@ue.poznan.pl