Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (studia w latach 1983-87) na kierunku: Ekonomika i Organizacja Obrotu Towarowego i Usług, temat pracy magisterskiej: „Hierarchizacja czynników wpływających na zróżnicowanie spożycia żywności w Polsce”.

Od 1 lutego 1987 roku jest pracownikiem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. W dniu 13 grudnia 1996 roku uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia (rozprawa doktorska pt. „Interwencjonizm państwowy w rolnictwie i obrocie rolnym – instrumenty i bariery”.

W dniu 13 maja 2011 roku nadano mu stopień doktora habilitowanego nauk ekonomicznych, w dyscyplinie nauki o zarządzaniu (praca habilitacyjna pt. „Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych ”).

Jest autorem i współautorem ponad 150 publikacji naukowych, w tym 4 monografii. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach handlu i marketingu. Ważnym obszarem badawczym są strategie rozwoju handlu, innowacje w handlu detalicznym oraz zarządzanie dystrybucją i promocją oferty towarowej przedsiębiorstw.


Pełnione funkcje
    • członek Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej w kadencji VI (2020–2023), Przewodniczący Zespołu Nauk Społecznych;
    • członek Polskiej Komisji Akredytacyjnej od 2012 roku (kadencje IV, V, VI);
    • członek Rady Wydziału Zarządzania UEP w latach 2007-2019;
    • członek Komisji Rewizyjnej Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu (od 2017 roku);
    • członek Rady Gospodarczej Miasta Luboń (kadencja 2015–2017 oraz 2018-2020);
    • Przewodniczący Wydziałowej Komisji Wyborczej na Wydziale Zarządzania UEP (2016-2019) oraz członek Uczelnianej Komisji Wyborczej (od 2020 roku);
    • Członek Zespołu ds. Oceny Parametrycznej Wydziału Zarządzania (od 2014 roku);
    • Promotor w 3 zakończonych i 3 otwartych przewodach doktorskich;
    • Recenzent 6 prac habilitacyjnych i doktorskich;
    • Sekretarz 3 Komisji Habilitacyjnych oraz członek 2 Komisji Habilitacyjnych;
    • Przewodniczący 7 Komisji Doktorskich.
Problematyka badawcza
    • Strategie marketingowe firm;
    • Zarządzanie cenami i kanałami dystrybucji;
    • Badania marketingowe zachowań konsumentów;
    • Neuromarketing i marketing sensoryczny;
    • Zarządzanie marką;
    • Merchandising;
    • Koncentracja handlu detalicznego;
    • Modele biznesu w handlu detalicznym;
    • Handel elektroniczny;
    • Marketing terytorialny;
Dydaktyka
    • Marketing w handlu;
    • Modele biznesu w handlu detalicznym;
    • Strategie cen i marż;
    • Zarządzanie dystrybucją;
    • Seminarium doktorskie i magisterskie.