Katedra Ekonometrii

SKN Pracownia Systemów IT

Celem SKN Pracowania Systemów IT jest gromadzenie i wymiana wiedzy na temat tworzenia i rozwijania systemów IT – w bliskim kontakcie z praktyką rynkową i rzeczywistymi problemami biznesowymi.

Nasze motto: Systemy informatyczne... nie tylko dla programistów!

O nas

Czym się zajmujemy?

Jesteśmy studentami Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, na kierunku Informatyka i ekonometria. Koło działa bardzo aktywnie już ponad 2 lata i obecnie ma 40 członków. Naszym celem jest pogłębianie wiedzy na temat systemów informatycznych.

Współpracujemy z takimi firmami jak: Capgemini, PSI, Just Join IT, Egnyte, z których rozwiązań korzystają rynkowi liderzy. Będziemy mieli przyjemność podzielić się z Wami wiedzą ich specjalistów podczas wykładów i zajęć praktycznych. Oprócz tego prowadzimy regularne warsztaty z Pythona, które cieszą się dużym zainteresowaniem.

Dlaczego warto?
SKN PSIT to m.in.:

  • spotkania z praktykami i dostęp do wiedzy z branży IT
  • wymiana wiedzy i poglądów;
  • niebanalne problemy biznesowe do rozwiązania;
  • stworzenie własnego projektu z doświadczonym zespołem (praca z IT w praktyce);
  • możliwość poznania zasad pracy projektowo;
  • wdrożeniowej w branży IT.

Jak do nas dołączyć?

  1. Wyślij wiadomość o treści „REKRUTACJA” w wiadomości na facebooku lub napisz do nas na Instagramie. Odpiszemy najszybciej jak to możliwe. Możesz zadać nam również pytania, chętnie na nie odpowiemy.
  2. Oczekuj na odpowiedź. Zadamy Ci kilka pytań, by poznać Cię bliżej.
  3. Rozwijaj się z nami! Razem będziemy brać udział w warsztatach i wykładach.

Przede wszystkim miło spędzaj z nami czas!

Zrealizowane projekty

  • 18 marca 2021 r. 17:30

    Wykład 1. Zarządzanie projektami IT od A do Z

    • Na wykładzie prelegenci przybliżyli nam strukturę organizacyjną PSI Polska i powiedzieli kilka słów o firmie.
    • Dowiedzieliśmy się jak zarządzać projektami na podstawie przykładów zrealizowanych projektów przez firmę PSI Polska.
    • Podczas wykładu dowiedzieliśmy się również jakie istnieją metodyki zarządzania projektami i dlaczego podejście Agile jest takie dobre.
    • Posłuchaliśmy o tym, jak powstał system DMS do zarządzania zajezdnią tramwajową w Poznaniu na Franowie oraz jakie korzyści przynosi jego zastosowanie.
  • 8 kwietnia 2021 r. 17:30

    Wykład 2. Zarządzanie projektami AD2021 

    – koncepcje i metody, wady i zalety
    • Przybliżono nam różne dojrzałości software’u
    • Dowiedzieliśmy się więcej o metodykach Waterfall  i Agile (m.in. Scrum, Kanban, XP)
    • Wykład pozwolił nam odpowiedzieć na pytanie: Jak dobrać odpowiednią metodykę pracy?
    • Dodatkowo szczegółowo omówiliśmy SCRUM i Chaos report
    • Dowiedzieliśmy się kim jest Product Owner i Scrum Master i jaką ścieżkę kariery obrać, by znaleźć się na jednym z tych stanowisk.
  • 27 maja 2021 r. 17:00

    Wykład 3. Wymagania w projektach IT cz.1.
    • Czym jest wymaganie, jak je definiować?
    • Wymagania funkcjonalne i pozafunkcjonalne, które system musi spełniać.
    • Analiza wymagań użytkownika.
    • Sposoby zarządzania.
    • Co to są Wireframe i Mockup.
    • CASE STUDY: Uber – specyfikacja wymagań.
  • 1 czerwca 2021 r. 17:00

    Wykład 4. Prowadzenie projektów w metodyce waterfall vs agile.

    Scrum i LeSS na przykładzie wdrożeń i PSI Polska.
    • Podczas wykładu przedstawione były sposoby organizacji i zarządzania projektami za pomocą metodyk Waterfall i Agile z naciskiem na te ostatnie.
    • Przybliżono m.in. jak wygląda komunikacja pomiędzy zespołem projektowym a klientem.
    • Przedstawiono obowiązki ciążące na osobie zarządzającej projektem oraz ryzyka występujące w trakcie realizacji inwestycji.
    • Skupiono się również na różnicach jakie zaszły w ostatnich latach w stosowaniu metodyk w zależności od zadania postawionego przed zespołem oraz z czym muszą liczyć się jego członkowie podczas realizacji projektu.
  • 10 czerwca 2021 r. 17:00

    Wykład 5. Wymagania w projektach IT cz.2.
    • Jak pracować z klientem, aby móc wybrać dobre wymagania do projektu IT.
    • Jak dopasować wymagania do typu projektu w którym się pracuje.
    • Dowiedzieliśmy się, że DFD służy do sformalizowania Use Case, w szczególności w sytuacjach gdy mamy do czynienia z procesem który przetwarza dane i tworzy dokumenty​.
    • Jakie informacje przydadzą nam się na rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko Analityka Procesów Biznesowych.
    • CASE STUDY dotyczące tworzenia diagramu DFD dla systemu dziennika elektronicznego „OSOS”.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.