Instytut Gospodarki Międzynarodowej - aktualności

Artykuł zespołu Katedry Marketingu Międzynarodowego w Central European Management Journal

13 stycznia, 2022

Prof. Krzysztof Fonfara, dr Aleksandra Hauke-Lopes oraz dr Marcin Soniewicki opublikowali w czasopiśmie Central European Management Journal artykuł pt. „Does Psychic Distance Still Matter? Empirical Evidence from Poland” (100 pkt. wg listy MNiE).
Artykuł – będący pierwszym badaniem na temat paradoksu dystansu psychicznego wśród polskich menedżerów ze zróżnicowanej grupy firm –
analizuje postrzeganie dystansu psychicznego jako istotnego czynnika w procesie podejmowania decyzji dotyczących nawiązywania relacji z partnerami zagranicznymi. Artykuł jest  oparty na badaniach ilościowych przeprowadzonych wśród menedżerów 201 polskich firm działających na rynkach zagranicznych. Wnioski z badań wskazują, że postrzegany dystans psychiczny ma znaczenie dla polskich menedżerów- działalność biznesowa prowadzona na rynkach z wysokim dystansem psychicznym jest oceniana przez menedżerów jako bardziej złożona niż na rynkach z niższym dystansie psychicznym. Działania te wiążą się z dodatkowym  ryzykiem, ale przynoszą firmom lepsze wyniki.
Artykuł jest dostępny pod adresem https://journals.kozminski.edu.pl/pub/6943
Zespołowi Katedry życzymy dalszych publikacyjnych sukcesów, a Czytelnikom przyjemnej lektury!

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.