Compliance w organizacji

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Compliance w organizacji

Studia organizowane we współpracy z Polskim Instytutem Kontroli Wewnętrznej.

Celem studiów podyplomowych jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu tematyki compliance z różnych perspektyw, przy jednoczesnym wykorzystaniu praktycznych przykładów. W trakcie studiów przedstawimy jak, w ramach istniejących struktur i rozwiązań, zastosować różnorodne instrumenty do rozbudowy efektywnego systemu zarządzania compliance na miarę każdego przedsiębiorstwa.

Compliance jest bardzo ważnym elementem odpowiedzialnego zarządzania organizacją.

W kontekście zmieniających się przepisów międzynarodowych oraz polskich, wymogi jakie są stawiane specjalistom zajmującym się wdrażaniem i rozbudową funkcji compliance w przedsiębiorstwach wciąż rosną.

Zespół Compliance wspiera kierownictwo wyższego szczebla organizacji w realizacji jej celów biznesowych poprzez działania zmierzające do zapewnienia przez organizację zachowania zgodności z przepisami prawa oraz zasadami etyki.

Zadania te przebiegać mają dwutorowo:
– wewnątrz organizacji – poprzez zarządzanie zasadami i procedurami korporacyjnymi opartymi na kodeksie postępowania mającymi zastosowanie do każdego pracownika bądź do zdefiniowanych grup pracowniczych oraz jasno określającymi wytyczne i konsekwencje niestosowania się do nich. Elementem zarządzania zasadami i procedurami korporacyjnymi jest właściwa edukacja, czyli promowanie wiedzy na temat decyzji biznesowych uznawanych przez przedsiębiorstwo za właściwe i nie właściwe, podkreślania wagi i znaczenia udziału każdego pracownika w procesie realizacji celów biznesowych niezależnie od szczebla na jakim się znajduje oraz otwartość i swoboda wypowiedzi zmierzająca do wykluczania, wykrywania bądź niwelowania nadużyć przy jednoczesnym budowaniu zaangażowania i lojalności pracowników;
-na zewnątrz organizacji – poprzez transparentność stosowanych praktyk biznesowych oraz budowanie i utrzymywanie właściwych relacji z organami prawnymi jak i kontrahentami. Osiąganie jest to m.in. poprzez ochronę danych osobowych, ochronę tajemnicy handlowej oraz zapobieganiem manipulacjom finansowym.

Po ukończeniu studiów z wynikiem pozytywnym absolwenci otrzymują:

1. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
2. Certyfikat Compliance Officer
3. Prawo wpisu na Krajową Listę Audytorów, Kontrolerów i Specjalizacji Powiązanych prowadzoną przez PIKW Sp. z o.o. https://www.pikw.pl/krajowa-lista,163.html
2. Bezterminowe, bezpłatne, kierunkowe wsparcie merytoryczne ze strony Rady Programowej PIKW w zakresie czynności wykonywanych na stanowisku pracy związanym z ukończonym kierunkiem ( patrz § 9 Regulaminu Krajowej Listy https://www.pikw.pl/regulamin,165.html )

Szczegółowe informacje w powyższym zakresie, w tym również merytorycznym, udzielają:

Ireneusz Jabłoński, Dyrektor Operacyjny, Członek Zarządu PIKW
office: +48 22 654 10 44, mobile: +48 695 761 711, e-mail: i.jablonski@pikw.pl

Leszek Adamski, Dyrektor ds. Rozwoju, Koordynator Studiów Podyplomowych
office: +48 22 654 10 44, mobile: +48 601 363 809, e-mail: l.adamski@pikw.pl

Adresatami studiów są osoby, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu tematyki compliance z różnych perspektyw, przy jednoczesnym wykorzystaniu praktycznych przykładów.

Aplikuj online

Program:

1. Otoczenie prawne organizacji. (16 godz.)
2. Etyka biznesu i ład korporacyjny. (8 godz.)
3. System kontroli wewnętrznej i audyt wewnętrzny. (8 godz.)
4. Rola zespołu compliance we wspomaganiu osiągania celów biznesowych. (8 godz.)
5. Polityka i metody zgłaszania niezgodności i ochrona sygnalistów. (8 godz.)
6. Zarządzanie ryzykiem braku zgodności. (16 godz.)
7. Zarządzanie ryzykiem korupcji i konfliktu interesów. (8 godz.)
8. Programy działania monitoringu compliance oraz rodzaje przestępstw finansowych. (16 godz.)
9. Compliance w bankowości. Rekomendacja H, UOKiK. (16 godz.)
10. Działania prewencyjne funkcji compliance. (8 godz.)
11. Zapewnienie ładu i przejrzystości funkcjonowania organizacji. (16 godz.)
12. IT i compliance – przeciwdziałanie przestępczości informatycznej oraz rola w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa danych. (32 godz.)
13. Skuteczne raportowanie funkcji compliance oraz ustanowienie mierników jakości. (8 godz.)

14. Przeciwdziałanie praniu pieniędzy (AML) i finansowaniu terroryzmu (CFT) oraz reżim sankcyjny w sektorze finansowym. (16 godz.)

Egzaminy z przedmiotów:
1. Otoczenie prawne organizacji.
2. Programy działania monitoringu compliance oraz rodzaje przestępstw finansowych.
3. Compliance w Bankowości, Rekomendacja H, UOKIK.
4. IT i compliance – przeciwdziałanie przestępczości informatycznej oraz rola w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa danych.

Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego.

Studia podyplomowe organizowane we współpracy z Polskim Instytutem Kontroli Wewnętrznej.

Aplikuj online

Najbliższa edycja studiów zostanie uruchomiona od marca 2024 roku. Studia będą trwały dwa semestry.

Zajęcia w całości zostaną przeprowadzone online – za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

Opłata za studia: 4.900 zł *
*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 3.920 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości 4.900 zł (lub 3.920 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– opłatę należy wnieść w terminie do dnia 8 kwietnia 2024 r.

2) w przypadku płatności w dwóch równych ratach po 2.450 zł (lub 1.960 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 8 kwietnia 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 września 2024 r.

3) w przypadku płatności w czterech równych ratach po 1.125 zł (lub 900 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 8 kwietnia 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 maja 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 września 2024 r.
– IV rata płatna do dnia 15 listopada 2024 r.

Uwaga!

Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów. W kolejnym kroku należy wydrukować z systemu dokumenty zgłoszeniowe, podpisać je i dostarczyć (wraz z odpisem dyplomu ukończenia studiów) do Biura Studiów Podyplomowych. Komplet dokumentów aplikacyjnych możne dostarczyć osobiście lub listownie. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, do wyczerpania limitu miejsc. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– zobowiązanie (zakładu pracy bądź osobiste) do wniesienia opłaty za studia,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów w BSP dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast do BSP przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika BSP),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Wniosek, kwestionariusz, zobowiązanie finansowe oraz oświadczenie należy wydrukować z panelu użytkownika i podpisać niebieskim długopisem. Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych

Dokumenty należy złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w terminie podanym podczas rejestracji w systemie.

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych, budynek D
ul. Towarowa 55 , III piętro, p. 3.4
(przy Akademii Muzycznej)

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem Studia Podyplomowe „Compliance w organizacji”

Aplikuj online

Zostań liderem.
Kształtuj z nami świat współczesnego biznesu.
Zdobywaj nowe kwalifikacje na jednej z wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce.

Dołącz do nas!

Aplikuj online

Adam Chwalisz – posiada certyfikat audytora wewnętrznego wydany przez Ministra Finansów, CGAP, CFE, CICA oraz Certyfikat IIA Internal Audit Quality Assessment /Ocena jakości audytu wewnętrznego / – Wiceprzewodniczący Rady Programowej PIKW, Prezes PIKW w latach 2010 – 2011; obecnie Dyrektor Biura ds. Compliance i Systemów Antykorupcyjnych w Spółce Skarbu Państwa, wieloletni Dyrektor Biura Kontroli w Spółkach Skarbu Państwa. Zdał egzamin z metodyki Prince 2 – poziom Foundation. Prawnik, ukończył studia podyplomowe na kierunkach rachunkowość oraz bankowości i finansów. Doświadczony trener i wykładowca zagadnień związanych z systemami kontroli wewnętrznej oraz audytu wewnętrznego. Posiada ponad 15 letnie doświadczenie w realizacji audytów zleconych w instytucjach zewnętrznych – m.in. w zakresie oceny zewnętrznej audytu, oceny postępowań o zamówienia publiczne, wykorzystania funduszy UE, struktury organizacyjnej w organizacjach zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym.

 

Ewa Gąsiorowska – mgr prawa, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Prawa i Administracji, ukończone Studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Kolegium Ekonomiczno-Społeczne.

Zainteresowania zawodowe: Compliance, przepisy antykorupcyjne i ich aplikacja w biznesie; zagadnienia publiczne i regulacyjne; wpływ otoczenia prawnego i regulacyjnego na działanie i strategie przedsiębiorstw; rozwój strategii firm, skuteczne wdrażanie strategii w przedsiębiorstwach; etyka biznesu i CSR; wprowadzanie i rozwijanie rozwiązań dot. zapewnienia zgodności z prawem w przedsiębiorstwach. Doświadczenie zawodowe:

Menedżer ds. compliance w dużej grupie kapitałowej w branży energetycznej, gdzie zrealizowała m.in. przygotowania koncepcję zarządzania compliance (zgodnością z prawem) w grupie oraz Kapitałowej PGE, następnie doprowadzenie do wdrożenia tego systemu w kilkudziesięciu spółkach grupy, jak i na poziomie całej organizacji, w trzech filarach: (-) przeciwdziałanie niezgodności, nadużyciom: identyfikacja obowiązujących norm prawnych i regulacji wewnętrznych, identyfikacja ryzyk, przeglądy zgodności, edukacja pracowników i komunikacja, (-) identyfikacja zgłoszeń nieprawidłowości, w tym whistleblowing, (-) postępowania wyjaśniające. Wcześniej doświadczenie w grupie Vattenfall: m.in. Szef Pionu Środowiska w Regionie
VF Continental/UK; wcześniej w Vattenfall SF Strategy & Sustainability, Environmental Strategic Development (piony działające na poziomie centrali koncernu); Vattenfall Poland – centrala firmy
w Polsce, oraz w Vattenfall Heat Poland S.A.); udział w projektach Banku Światowego w dot. zamówień publicznych – PPOW oraz doświadczenie w firmie konsultingowej.

 

Rafał Hryniewicz – prezes zarządu E-nform Sp. z o.o. oraz dyrektor operacyjny w Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego (firmy działające w obszarach ściśle związanych z compliance). Były funkcjonariusz Policji oraz służb specjalnych z dwudziestoletnim doświadczeniem zawodowym. Jako oficer pionu kryminalnego Policji (m.in. naczelnik wydziału kryminalnego) przez lata zajmował się zwalczaniem różnego rodzaju przestępstw, w tym gospodarczych. W Centralnym Biurze Antykorupcyjnym przez kilka lat zarządzał jako zastępca naczelnika, a następnie naczelnik wydziału profesjonalną komórką analityczną (analiza strategiczna i kryminalna), odpowiedzialną m.in. za identyfikowanie i monitorowanie systemowych zagrożeń państwa o charakterze korupcyjnym i ekonomicznym. Od czasu odejścia ze służby zajmuje się zagadnieniami związanymi m.in. z whistleblowingiem, przeciwdziałaniem korupcji, kontrolą wewnętrzną, bezpieczeństwem organizacji. W jednej ze spółek Skarbu Państwa odpowiadał za pion kontroli wewnętrznej, a następnie bezpieczeństwa wewnętrznego. Certyfikowany analityk kryminalny, kontroler wewnętrzny, audytor wewnętrzny w zakresie norm ISO 9001 i 27001. Prelegent na wielu konferencjach poświęconych problematyce compliance, kontroli i audytu oraz autor publikacji poświęconych tematyce whistleblowingu oraz przeciwdziałania korupcji.

 

Piotr Chmiel – Kierownik Działu Zarządzania Zgodnością. Zajmuje się utrzymaniem i doskonaleniem Systemu Zarządzania Zgodnością, obejmującym wprowadzanie regulacji wewnętrznych, udzielanie konsultacji i interpretacji przepisów wewnętrznych oraz prowadzenie postępowań wyjaśniających w przypadkach nadużyć. Poprzednio pracował jako audytor zajmując się analizą i projektowaniem mechanizmów kontrolnych w procesach biznesowych i procesach IT. Doświadczenie i umiejętności potwierdzają zdobyte certyfikaty CFE (Certified FraudExaminer) oraz CISA (Certified Information Systems Auditor). Ukończył Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie, na wydziale Fizyki i Techniki Jądrowej.

 

Artur Gębicz – CFE, CFDA, biegły sądowy, zastępca dyrektora ds. Audytu IT w IPS-SGB, gdzie nadzoruje przeprowadzanie audytów IT w blisko 200 bankach spółdzielczych. Wcześniej Zastępca Dyrektora Audytu w banku komercyjnym. Menadżer z ponad 20 letnim doświadczeniem w przeprowadzaniu audytów informatycznych w tak sektorze finansowym oraz telekomunikacyjnym. Z wykształcenia matematyk, a z zamiłowania informatyk, który lubi poszukiwać w danych anomalii i ukrytych prawd. Wykładowca na studniach podyplomowych zagadnień związanych z audytem informatycznym oraz prelegent na konferencjach i seminariach poświęconych audytowi oraz bezpieczeństwu informatycznemu. Posiada międzynarodowe certyfikaty w zakresie wykrywania oszustw i nadużyć (CFE), prowadzenia spraw związanych z informatyką śledczą (CDFE) jak i uprawnienia biegłego sądowego (m.in. w dziedzinie analiz kryminalistycznych, bezpieczeństwa informatycznego) oraz licencje detektywa (finanse).

Skontaktuj się z nami

Mgr Maria Jankiewicz specjalista
Budynek D, pokój nr 3.5
DANE KONTAKTOWE
Dr Joanna Przybylska adiunkt
Budynek C, pokój nr 207a
Budynek D, pokój nr 3.9
DANE KONTAKTOWE

godziny dyżurów:

Czwartek
09:30 - 10:30

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Biuro Studiów Podyplomowych
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

Strefa słuchacza

Niezbędne informacje dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Strefa słuchacza

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.