Kompleksowy program podniesienia kwalifikacji i kompetencji kadry akademickiej i doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Nr projektu FERS.01.05-IP.08-0182/23
Celem projektu jest rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz rozwój kwalifikacji i kompetencji doktorantów UEP poprzez realizację szkoleń, staży, wizyt studyjnych i studiów podyplomowych z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia, cyfrowych, na rzecz zielonej transformacji, projektowania uniwersalnego oraz komercjalizacji wyników badań naukowych.
Wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: 4 320 798,40 zł, w tym wartość dofinansowania: 4 191 174,44 zł
#FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie
Projekt „Kompleksowy program podniesienia kwalifikacji i kompetencji kadry akademickiej i doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Nr projektu FERS.01.05-IP.08-0182/23
Celem projektu jest rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz rozwój kwalifikacji i kompetencji doktorantów UEP poprzez realizację szkoleń, staży, wizyt studyjnych i studiów podyplomowych z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia, cyfrowych, na rzecz zielonej transformacji, projektowania uniwersalnego oraz komercjalizacji wyników badań naukowych.
Całkowita wartość projektu: 4 320 798,40 zł, w tym wartość dofinansowania: 4 191 174,44 zł.
Projekt będzie realizowany w okresie od 01.03.2024r. do 31.12.2028r.
Projekt został złożony w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w Warszawie pn. „ROZWÓJ KWALIFIKACJI I KOMPETENCJI KADRY REALIZUJĄCEJ DYDAKTYKĘ”.
Zgodnie z założeniami konkursu działania realizowane w ramach projektu muszą obligatoryjnie prowadzić do uzyskania lub podniesienia przez kadrę prowadzącą dydaktykę lub doktorantów, wszystkich poniżej wskazanych kompetencji lub kwalifikacji:
- dydaktycznych (w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia),
- cyfrowych,
- na rzecz zielonej transformacji,
oznacza to, że każdy nauczyciel akademicki lub doktorant, który zdecyduje się na udział w projekcie, zobowiązuje się do podniesienia ww. kompetencji.
Poza ww. obligatoryjnymi kompetencjami i kwalifikacjami, w ramach projektu zaplanowano również działania podnoszące kompetencje lub kwalifikacje w zakresie projektowania uniwersalnego, komercjalizacji efektów badań naukowych i innych kompetencji merytorycznych.
GRUPA DOCELOWA
Grupa docelowa projektu to 200 osób (min.110 Kobiet) nauczycieli i nauczycielek akademickich UEP w rozumieniu art. 114 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz inne osoby prowadzące dydaktykę bez względu na formę zatrudnienia w tym 25 doktorantów/ek UEP(w tym min. 14 Kobiet). Uczestnikami projektu mogą być osoby bezpośrednio związane
z aktualną lub przyszłą aktywnością dydaktyczną lub badawczo-dydaktyczną w UEP. GD to osoby posiadające tytuł profesora, doktora, adiunkci, lektorzy/rki, różniący się stażem pracy, a także zgłębianą problematyką badawcza dlatego wsparcie zostanie dostosowane bezpośrednio do potrzeb ww. grup oraz specyfiki prowadzonych przez nich zajęć.
Każdy uczestnik projektu zostanie objęty badaniem poziomu kompetencji dydaktycznych, cyfrowych i na rzecz zielonej transformacji i posiadanej wiedzy celem dopasowania zakresu oraz formy wsparcia do zdiagnozowanych potrzeb.
Każda osoba zainteresowana udziałem w projekcie jest zobowiązana do udziału w rekrutacji.
W ramach projektu w okresie od 01.03.2024 r. do 31.12.2028 r. przewidziano realizację następujących form wsparcia:
- szkolenia, staże i wizyty studyjne podnoszące kwalifikacje i kompetencje dydaktyczne
- szkolenia, staże, studia podyplomowe oraz wizyty studyjne podnoszących kwalifikacje i kompetencje cyfrowe.
- szkolenia, staże, studia podyplomowe oraz wizyty studyjne podnoszące kwalifikacje i kompetencje na rzecz zielonej transformacji.
- szkolenia podnoszące kwalifikacje i kompetencje w zakresie projektowania uniwersalnego i komercjalizacji wyników badań naukowych.
Powyższe formy wsparcia będą realizowane w ramach poniżej wymienionych zadań:
- Realizacja szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje dydaktyczne.
- Realizacja staży podnoszących kompetencje dydaktyczne.
- Realizacja wizyt studyjnych podnoszących kompetencje dydaktyczne.
- Realizacja szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje cyfrowe.
- Realizacja staży i studiów podyplomowych podnoszących kompetencje i kwalifikacje cyfrowe.
- Realizacja wizyt studyjnych podnoszących kompetencje cyfrowe.
- Realizacja szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje na rzecz zielonej transformacji.
- Realizacja staży i studiów podyplomowych podnoszących kompetencje i kwalifikacje na rzecz zielonej transformacji.
- Realizacja wizyt studyjnych podnoszących kompetencje na rzecz zielonej transformacji.
- Realizacja szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje w zakresie projektowaniu uniwersalnego i komercjalizacji efektów badań naukowych i inne kompetencje merytoryczne kadry akademickiej UEP.
Informacja o terminie rozpoczęcia poszczególnych form wsparcia będą umieszczane na bieżąco na stronie internetowej w zakładce Harmonogram udzielanego wsparcia.
Formularz zgłoszeniowy bez kol
Oświadczenie uczestnika projektu bez kol
Oświadczenie uczestnika projektu kol
Zakres powierzonych do przetwarzania danych osobowych bez kol
Zakres powierzonych do przetwarzania danych osobowych kol
Zał. nr 8 do umowy Klauzula informacyjna bez kol
Zał. nr 8 do umowy Klauzula informacyjna kol
Zał. nr 9 do umowy Klauzula informacyjna bez kol
Zał. nr 9 do umowy Klauzula informacyjna kol
Biuro projektu:
Biuro Pozyskiwania Funduszy UEP
al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
(budynek A, pokój nr 217)
e-mail: wyjazdy@projekty.ue.poznan.pl
ZESPÓŁ PROJEKTOWY:
Kierowniczka Projektu: mgr Katarzyna Szuber-Przybył
Kierownik merytoryczny: Dr hab. Robert Romanowski, prof. UEP
Specjalista ds. rozliczeń: mgr Agnieszka Małłek
Organizacja szkoleń: Beata Wawrzyniak, Pamela Roszak
Budowa i modyfikacja programów studiów w świetle najnowszych uwarunkowań legislacyjnych: profil ogólnoakademicki
Termin szkolenia: 11 grudnia 2024 roku; godziny szkolenia 10.00-15.00; on-line (platforma clickmeeting)
Studia podyplomowe LEAN SIGMA ACADEMY
Zajęcia odbywają się od 9.00- do 15.15 w LUQAM, ul Kamieńskiego 47; 4 piętro w Krakowie.
Terminy zjazdów:
26 i 27.10.2024 stacjonarnie; 16 i 17.11.2024 online; 07 i 08.12.2024 stacjonarnie; 11 i 12.01.2025 stacjonarnie; 01 i 02.02.2024 stacjonarnie
Praca z głosem:
Spotkania grupowe dla gr I: 15.11, 06.12, 10.01
Spotkania grupowe dla gr II: 22.11, 13.12, 17.01
Spotkania indywidualne: 18.10, 24.10, 25.10, 14.11, 21.11, 28.11, 29.11, 12.12, 19.12, 20.12, 09.01, 16.01
Wszystkie spotkania odbywać się będą w godzinach 9.00-14.00; w budynku B – Al. Niepodległości 10; sala 211.
Kurs certyfikujący FRIS; Magdalena Andrałojć; 3-4.06 i 1-2.07.2024r.; godziny 9.00-17.00; on-line
Szanowni Państwo,
Jeżeli zauważą Państwo nieprawidłowości lub podejrzewają Państwo niezgodność działań realizowanych w ramach projektu z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) informujemy, że istnieje możliwość zgłoszenia zaistniałych nieprawidłowości lub złożenia skargi dotyczącej niezgodności przy realizacji projektu FERS z postanowieniami ww. konwencji na poniżej wskazane adresy.
Zgłoszenia można kierować za pomocą:
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego
Centrum Badań i Rozwoju. Wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje).
Za przekazane zostaną uznane zgłoszenia w formie pisemnej.