Kompleksowy program podniesienia kwalifikacji i kompetencji kadry akademickiej i doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027

Nr projektu FERS.01.05-IP.08-0182/23

Celem projektu jest rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz rozwój kwalifikacji i kompetencji doktorantów UEP poprzez realizację szkoleń, staży, wizyt studyjnych i studiów podyplomowych z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia, cyfrowych, na rzecz zielonej transformacji, projektowania uniwersalnego oraz komercjalizacji wyników badań naukowych.

Wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: 4 320 798,40 zł, w tym wartość dofinansowania: 4 191 174,44 zł

#FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie

Projekt „Kompleksowy program podniesienia kwalifikacji i kompetencji kadry akademickiej i doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027

Nr projektu FERS.01.05-IP.08-0182/23

Celem projektu jest rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz rozwój kwalifikacji i kompetencji doktorantów UEP poprzez realizację szkoleń, staży, wizyt studyjnych i studiów podyplomowych z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia, cyfrowych, na rzecz zielonej transformacji, projektowania uniwersalnego oraz komercjalizacji wyników badań naukowych.

Całkowita wartość projektu: 4 320 798,40 zł, w tym wartość dofinansowania: 4 191 174,44 zł.

Projekt będzie realizowany w okresie od 01.03.2024r. do 31.12.2028r.

Projekt został złożony w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w Warszawie pn. „ROZWÓJ KWALIFIKACJI I KOMPETENCJI KADRY REALIZUJĄCEJ DYDAKTYKĘ”.

Zgodnie z założeniami konkursu działania realizowane w ramach projektu muszą obligatoryjnie prowadzić do uzyskania lub podniesienia przez kadrę prowadzącą dydaktykę lub doktorantów, wszystkich poniżej wskazanych kompetencji lub kwalifikacji:

  • dydaktycznych (w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia),
  • cyfrowych,
  • na rzecz zielonej transformacji,

oznacza to, że każdy nauczyciel akademicki lub doktorant, który zdecyduje się na udział w projekcie, zobowiązuje się do podniesienia ww. kompetencji.

GRUPA DOCELOWA Grupa docelowa projektu to200 osób (min.110 Kobiet) nauczycieli i nauczycielek akademickich UEP w rozumieniu art. 114 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz inne osoby prowadzące dydaktykę bez względu na formę zatrudnienia w tym 25 doktorantów/ek UEP(w tym min. 14 Kobiet). Uczestnikami projektu mogą być osoby bezpośrednio związane

z aktualną lub przyszłą aktywnością dydaktyczną lub badawczo-dydaktyczną w UEP. GD to osoby posiadające tytuł profesora, doktora, adiunkci, lektorzy/rki, różniący się stażem pracy, a także zgłębianą problematyką badawcza dlatego wsparcie zostanie dostosowane bezpośrednio do potrzeb ww. grup oraz specyfiki prowadzonych przez nich zajęć.

Każdy uczestnik projektu zostanie objęty badaniem poziomu kompetencji dydaktycznych, cyfrowych i na rzecz zielonej transformacji i posiadanej wiedzy celem dopasowania zakresu oraz formy wsparcia do zdiagnozowanych potrzeb.

Działania zaplanowane w ramach projektu to realizacja szkoleń, staży, wizyt studyjnych i studiów podyplomowych prowadzących do  uzyskania następujących kompetencji lub kwalifikacji:

  • dydaktycznych (w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia),
  • cyfrowych,
  • na rzecz zielonej transformacji.

Poza ww. obligatoryjnymi kompetencjami i kwalifikacjami, w ramach projektu zaplanowano również działania podnoszące kompetencje lub kwalifikacje w zakresie projektowania uniwersalnego, komercjalizacji efektów badań naukowych i innych kompetencji merytorycznych.

Działania te będą obejmować np. udział w szkoleniach, stażach lub wizytach studyjnych krajowych i międzynarodowych bezpośrednio związanych z aktualną lub przyszłą aktywnością dydaktyczną lub dydaktyczno-naukową.

Każda osoba zainteresowana udziałem w projekcie  jest zobowiązana do udziału w rekrutacji.

Rekrutacja będzie składała się z 2 etapów:

Etap 1. Spełnienie wymogów formalnych:

– status nauczyciela akademickiego UEP lub status doktoranta UEP – weryfikacja na podstawie potwierdzenia Działu Spraw Pracowniczych,

– czynna lub planowana aktywność dydaktyczna – weryfikacja na podstawie oświadczenia i potwierdzenia Działu Dydaktyki.

Etap 2. Spełnienie wymogów merytorycznych:

– diagnoza luk kompetencyjnych. Przed przystąpieniem do projektu każdy uczestnik zostanie objęty diagnozą potrzeb kompetencyjnych. Diagnoza w formie ankiety jest w trakcie przygotowywania przez zespół pracowników UEP, specjalistów w ww. dziedzinie.

Informacje wkrótce

Informacje wkrótce

Informacje wkrótce

Harmonogram udzielania wsparcia w miesiącu czerwcu i lipcu 2024r:

1. Kurs certyfikujący FRIS; Magdalena Andrałojć; 3-4.06 i 1-2.07.2024r.; godziny 9.00-17.00; on-line

Szanowni Państwo,

Jeżeli zauważą Państwo nieprawidłowości lub podejrzewają Państwo niezgodność działań realizowanych w ramach projektu z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) informujemy, że istnieje możliwość zgłoszenia zaistniałych nieprawidłowości lub złożenia skargi dotyczącej niezgodności przy realizacji projektu FERS z postanowieniami ww. konwencji na poniżej wskazane adresy.

Zgłoszenia można kierować za pomocą:
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego

Centrum Badań i Rozwoju. Wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje).

Za przekazane zostaną uznane zgłoszenia w formie pisemnej.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.