Kompleksowy program podniesienia kwalifikacji i kompetencji kadry akademickiej i doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027

Nr projektu FERS.01.05-IP.08-0182/23

Celem projektu jest rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz rozwój kwalifikacji i kompetencji doktorantów UEP poprzez realizację szkoleń, staży, wizyt studyjnych i studiów podyplomowych z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia, cyfrowych, na rzecz zielonej transformacji, projektowania uniwersalnego oraz komercjalizacji wyników badań naukowych.

Wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: 4 320 798,40 zł, w tym wartość dofinansowania: 4 191 174,44 zł

#FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie

Projekt „Kompleksowy program podniesienia kwalifikacji i kompetencji kadry akademickiej i doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027

Nr projektu FERS.01.05-IP.08-0182/23

Celem projektu jest rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry prowadzącej dydaktykę na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz rozwój kwalifikacji i kompetencji doktorantów UEP poprzez realizację szkoleń, staży, wizyt studyjnych i studiów podyplomowych z zakresu wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia, cyfrowych, na rzecz zielonej transformacji, projektowania uniwersalnego oraz komercjalizacji wyników badań naukowych.

Całkowita wartość projektu: 4 320 798,40 zł, w tym wartość dofinansowania: 4 191 174,44 zł.

Projekt będzie realizowany w okresie od 01.03.2024r. do 31.12.2028r.

Projekt został złożony w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w Warszawie pn. „ROZWÓJ KWALIFIKACJI I KOMPETENCJI KADRY REALIZUJĄCEJ DYDAKTYKĘ”.

Zgodnie z założeniami konkursu działania realizowane w ramach projektu muszą obligatoryjnie prowadzić do uzyskania lub podniesienia przez kadrę prowadzącą dydaktykę lub doktorantów, wszystkich poniżej wskazanych kompetencji lub kwalifikacji:

  • dydaktycznych (w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia),
  • cyfrowych,
  • na rzecz zielonej transformacji,

oznacza to, że każdy nauczyciel akademicki lub doktorant, który zdecyduje się na udział w projekcie, zobowiązuje się do podniesienia ww. kompetencji.

Poza ww. obligatoryjnymi kompetencjami i kwalifikacjami, w ramach projektu zaplanowano również działania podnoszące kompetencje lub kwalifikacje w zakresie projektowania uniwersalnego, komercjalizacji efektów badań naukowych i innych kompetencji merytorycznych.

GRUPA DOCELOWA

Grupa docelowa projektu to 200 osób (min.110 Kobiet) nauczycieli i nauczycielek akademickich UEP w rozumieniu art. 114 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz inne osoby prowadzące dydaktykę bez względu na formę zatrudnienia w tym 25 doktorantów/ek UEP(w tym min. 14 Kobiet). Uczestnikami projektu mogą być osoby bezpośrednio związane

z aktualną lub przyszłą aktywnością dydaktyczną lub badawczo-dydaktyczną w UEP. GD to osoby posiadające tytuł profesora, doktora, adiunkci, lektorzy/rki, różniący się stażem pracy, a także zgłębianą problematyką badawcza dlatego wsparcie zostanie dostosowane bezpośrednio do potrzeb ww. grup oraz specyfiki prowadzonych przez nich zajęć.

Każdy uczestnik projektu zostanie objęty badaniem poziomu kompetencji dydaktycznych, cyfrowych i na rzecz zielonej transformacji i posiadanej wiedzy celem dopasowania zakresu oraz formy wsparcia do zdiagnozowanych potrzeb.

Każda osoba zainteresowana udziałem w projekcie  jest zobowiązana do udziału w rekrutacji.

W  ramach projektu w okresie od 01.03.2024 r. do 31.12.2028 r. przewidziano realizację następujących form wsparcia:

  • szkolenia, staże i wizyty studyjne podnoszące kwalifikacje i kompetencje dydaktyczne
  • szkolenia, staże, studia podyplomowe oraz wizyty studyjne podnoszących kwalifikacje i kompetencje cyfrowe.
  • szkolenia, staże, studia podyplomowe oraz wizyty studyjne podnoszące kwalifikacje i kompetencje na rzecz zielonej transformacji.
  • szkolenia podnoszące kwalifikacje i kompetencje w zakresie projektowania uniwersalnego i komercjalizacji wyników badań naukowych.

Powyższe formy wsparcia będą realizowane w ramach poniżej wymienionych zadań:

  1. Realizacja szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje dydaktyczne.
  2. Realizacja staży podnoszących kompetencje dydaktyczne.
  3. Realizacja wizyt studyjnych podnoszących kompetencje dydaktyczne.
  4. Realizacja szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje cyfrowe.
  5. Realizacja staży i studiów podyplomowych podnoszących kompetencje i kwalifikacje cyfrowe.
  6. Realizacja wizyt studyjnych podnoszących kompetencje cyfrowe.
  7. Realizacja szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje na rzecz zielonej transformacji.
  8. Realizacja staży i studiów podyplomowych podnoszących kompetencje i kwalifikacje na rzecz zielonej transformacji.
  9. Realizacja wizyt studyjnych podnoszących kompetencje na rzecz zielonej transformacji.
  10. Realizacja szkoleń podnoszących kwalifikacje i kompetencje w zakresie projektowaniu uniwersalnego i komercjalizacji efektów badań naukowych i inne kompetencje merytoryczne kadry akademickiej UEP.

 

Informacja o terminie rozpoczęcia poszczególnych form wsparcia będą umieszczane na bieżąco na stronie internetowej w  zakładce Harmonogram udzielanego wsparcia.

 

Biuro projektu:

Biuro Pozyskiwania Funduszy UEP

al. Niepodległości 10

61-875 Poznań

(budynek A, pokój nr 217)

e-mail: wyjazdy@projekty.ue.poznan.pl

 

ZESPÓŁ PROJEKTOWY: 

Kierowniczka Projektu: mgr Katarzyna Szuber-Przybył

Kierownik merytoryczny: Dr hab. Robert Romanowski, prof. UEP

Specjalista ds. rozliczeń: mgr Agnieszka Małłek

Organizacja szkoleń: Beata Wawrzyniak, Pamela Roszak

Studia podyplomowe LEAN SIGMA ACADEMY

Zajęcia odbywają się od 9.00- do 15.15 w LUQAM, ul Kamieńskiego 47; 4 piętro w Krakowie.

Terminy zjazdów:

26 i 27.10.2024 stacjonarnie; 16 i 17.11.2024 online; 07 i 08.12.2024 stacjonarnie; 11 i 12.01.2025 stacjonarnie; 01 i 02.02.2024 stacjonarnie

 

Praca z głosem:

Spotkania grupowe dla gr I: 15.11, 06.12, 10.01

Spotkania grupowe dla gr II: 22.11, 13.12, 17.01

Spotkania indywidualne: 18.10, 24.10, 25.10, 14.11, 21.11, 28.11, 29.11, 12.12, 19.12, 20.12, 09.01, 16.01

Wszystkie spotkania odbywać się będą w godzinach 9.00-14.00; w budynku B – Al. Niepodległości 10; sala 211.

Wstęp do tutoringu

Termin szkolenia: 13 grudnia 2024 roku; godziny szkolenia 9.30-12.30; UEP, al. Niepodległości 10; sala 115B

Budowa i modyfikacja programów studiów w świetle najnowszych uwarunkowań legislacyjnych: profil ogólnoakademicki

Termin szkolenia: 11 grudnia 2024 roku; godziny szkolenia 10.00-15.00; on-line (platforma clickmeeting)

Międzynarodowe Forum Innowacyjnej Edukacji EDU360

Termin: od 6.12. (godz. 16.00 – 18.30) do 7.12. (godz. 9.00 – 18.40) 2024 roku; on-line

Szkolenie z zakresu debaty oksfordzkiej

Termin szkolenia: 6 grudnia 2024 roku; godziny szkolenia 10.30-12.30; UEP, ul. Towarowa 53; sala 208C

Kurs certyfikujący FRIS; Magdalena Andrałojć; 3-4.06 i 1-2.07.2024r.; godziny 9.00-17.00; on-line

Szanowni Państwo,

Jeżeli zauważą Państwo nieprawidłowości lub podejrzewają Państwo niezgodność działań realizowanych w ramach projektu z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) informujemy, że istnieje możliwość zgłoszenia zaistniałych nieprawidłowości lub złożenia skargi dotyczącej niezgodności przy realizacji projektu FERS z postanowieniami ww. konwencji na poniżej wskazane adresy.

Zgłoszenia można kierować za pomocą:
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego

Centrum Badań i Rozwoju. Wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje).

Za przekazane zostaną uznane zgłoszenia w formie pisemnej.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.