Tworzenie i modyfikacja kierunków studiów w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu

Grafika zawiera trzy logotypy: Po lewej stronie znajduje się logotyp Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego, przedstawiający niebieską, żółtą i czerwoną gwiazdkę na granatowym tle z białym napisem. Na środku widnieje flaga Rzeczpospolitej Polskiej z napisem "Rzeczpospolita Polska". Po prawej stronie znajduje się flaga Unii Europejskiej z napisem "Dofinansowane przez Unię Europejską".

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027

FERS.01.05-IP.08-0360/23

Celem projektu jest dostosowanie oferty kształcenia UEP do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji. Cel zostanie osiągnięty przez opracowanie dwóch nowych oraz zmodyfikowanie czterech kierunków studiów i ich realizację we współpracy z praktykami. Pozwoli to na upraktycznienie kierunków i wzmocnienie ich interdyscyplinarnego charakteru, poprzez włączenie zagadnień dotyczących zrównoważonego rozwoju i rozwoju cyfrowej gospodarki.

Wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: 11 607 000,90 zł.

Wartość dofinansowania projektu: 11 258 750,90 zł, w tym 9 578 097,14 zł ze środków europejskich i 1 680 653,76 zł ze środków dotacji celowej.

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

Informacje wkrótce

Projekt „Tworzenie i modyfikacja kierunków studiów w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu” o numerze FERS.01.05-IP.08-0360/23 jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.

Celem projektu jest dostosowanie oferty kształcenia UEP do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji. Cel zostanie osiągnięty przez opracowanie dwóch nowych oraz zmodyfikowanie czterech kierunków studiów i ich realizację we współpracy z praktykami. Pozwoli to na upraktycznienie kierunków i wzmocnienie ich interdyscyplinarnego charakteru, poprzez włączenie zagadnień dotyczących zrównoważonego rozwoju i rozwoju cyfrowej gospodarki.

Wartość wydatków kwalifikowalnych/ogółem w projekcie: 11 607 000,90 zł.

Wartość dofinansowania projektu: 11 258 750,90 zł, w tym 9 578 097,14 zł ze środków europejskich i 1 680 653,76 zł ze środków dotacji celowej.

Projekt jest realizowany w okresie od 01.06.2024 r. do 30.12.2028 r.

Projekt przewiduje przygotowanie i realizację dwóch nowych kierunków studiów magisterskich: Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim i Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw, a także modyfikację  kierunku studiów licencjackich Informatyka i Analityka Danych, modyfikację  kierunku studiów magisterskich poinżynierskich Jakość i Rozwój Produktu oraz modyfikację  kierunków studiów magisterskich: Nadzór i Kontrola (o profilu praktycznym) i Marketing.

Działania w projekcie obejmują m.in. opracowanie lub modyfikację programów studiów we współpracy z biznesem, szkolenia dla kadry dydaktycznej m.in. w zakresie zielonej i cyfrowej transformacji (w tym zagraniczne), przeprowadzenie zajęć wyrównawczych, organizację staży (w tym zagranicznych), wizyt studyjnych i szkoleń dla studentów, zakup nowoczesnego oprogramowania i sprzętu wspomagającego dydaktykę (w tym wyposażenie multimedialnego laboratorium dydaktycznego dla kierunków Informatyka i Analityka Danych oraz Transformacja cyfrowa łańcucha dostaw).

Nowe i zmodyfikowane kierunki studiów zostaną uruchomione w roku akademickim 2025/2026.

Umowa o dofinansowanie projektu została podpisana 12 lipca 2024 r.

Grupa docelowa projektu to:

340 studentów studiów stacjonarnych UEP, w tym:

  • 30 studentów poinżynierskich studiów II stopnia kierunku Jakość i Rozwój Produktu,
  • 30 studentów studiów II stopnia kierunku o profilu praktycznym Nadzór i Kontrola,
  • 180 studentów studiów I stopnia kierunku Informatyka i Analityka Danych,
  • 40 studentów studiów II stopnia kierunku Marketing,
  • 30 studentów studiów II stopnia kierunku Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim,
  • 30 studentów studiów II stopnia kierunku Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw,

oraz 191 osób,  w tym 15 praktykówkadra prowadząca zajęcia na ww. kierunkach, w tym:

  • 36 osób – kadra dydaktyczna kierunku Jakość i Rozwój Produktu,
  • 40 osób, w tym 15 praktyków – kadra dydaktyczna kierunku Nadzór i Kontrola,
  • 30 osób – kadra dydaktyczna kierunku Informatyka i Analityka Danych,
  • 35 osób – kadra dydaktyczna kierunku Marketing,
  • 30 osób – kadra dydaktyczna kierunku Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim,
  • 20 osób – kadra dydaktyczna kierunku Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw.

Każdy uczestnik projektu zostanie objęty badaniem poziomu i posiadanej wiedzy celem dopasowania zakresu oraz formy wsparcia do zdiagnozowanych potrzeb.

Wymogiem projektu jest rozwój kompetencji cyfrowych oraz rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji każdego przedstawiciela kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia.

Rezultaty które zostaną osiągnięte w ramach projektu:

  • dostosowanie oferty kształcenia UEP do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji,
  • nabycie kompetencji dzięki wsparciu EFS+ 272 osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym,
  • nabycie kompetencji przez 153 osoby z kadry dydaktycznej.

W ramach projektu będą realizowane następujące zadania i działania:

  1. Przygotowania do uruchomienia zmodyfikowanego kierunku studiów II stopnia Jakość i Rozwój Produktu
    Działania w ramach zadania:
    – modyfikacja programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
    – szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, w zakresie projektowania uniwersalnego, podnoszące kompetencje dydaktyczne oraz merytoryczne, w tym szkolenia zagraniczne.
  2. Realizacja kształcenia na zmodyfikowanym kierunku Jakość i Rozwój Produktu
    Działania w ramach zadania:
    – zajęcia wyrównawcze dla studentów,
    – realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym zajęć z praktykami,
    – zakup oprogramowania i sprzętu do realizacji kształcenia na zmodyfikowanym kierunku,
    – wyposażenie sali do Design Thinking,
    staże dla studentów,
    wizyty studyjne dla studentów, w tym zagraniczna wizyta studyjna,
    szkolenia dla studentów.
  3. Przygotowania do uruchomienia zmodyfikowanego kierunku studiów II stopnia Nadzór i Kontrola
    Działania w ramach zadania:
    – modyfikacja programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
    – szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, w zakresie projektowania uniwersalnego, podnoszące kompetencje dydaktyczne oraz merytoryczne.
  4. Realizacja kształcenia na zmodyfikowanym kierunku Nadzór i Kontrola
    Działania w ramach zadania:
    – zajęcia wyrównawcze dla studentów, w tym indywidulane zajęcia wyrównawcze,
    – realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym praktyk,
    – staże dla studentów, w tym zagraniczne,
    – wizyty studyjne dla studentów,
    – szkolenia dla studentów,
    – egzaminy dla studentów potwierdzające kwalifikacje biegłego rewidenta lub doradcy podatkowego.
  5. Przygotowania do uruchomienia zmodyfikowanego kierunku studiów I stopnia Informatyka i Analityka Danych
    Działania w ramach zadania:
    – modyfikacja programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
    – opracowanie materiałów do kursu online dla zajęć wyrównawczych dla studentów,
    – nagranie filmów do kursu online dla zajęć wyrównawczych dla studentów,
    – szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, w zakresie projektowania uniwersalnego, podnoszące kompetencje dydaktyczne.
  6. Realizacja kształcenia na zmodyfikowanym kierunku Informatyka i Analityka Danych
    Działania w ramach zadania:
    – zajęcia wyrównawcze dla studentów,
    – realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym zajęć z praktykami,
    – zakup sprzętu i wyposażenia do Multimedialnego laboratorium dydaktycznego dla kierunków Informatyka i Analityka Danych oraz Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw,
    – staże dla studentów,
    – wizyty studyjne dla studentów,
    – kursy online dla studentów.
  7. Przygotowania do uruchomienia zmodyfikowanego kierunku studiów II stopnia Marketing
    Działania w ramach zadania:
    – modyfikacja programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
    – szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, w zakresie projektowania uniwersalnego, podnoszące kompetencje dydaktyczne oraz merytoryczne, w tym szkolenia zagraniczne.
  8. Realizacja kształcenia na zmodyfikowanym kierunku Marketing
    Działania w ramach zadania:
    – zajęcia wyrównawcze dla studentów,
    – realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym zajęć z praktykami,
    – zakup oprogramowania i sprzętu do realizacji kształcenia na zmodyfikowanym kierunku,
    – wizyty studyjne dla studentów,
    – badania terenowe dla studentów.
  9. Przygotowania do uruchomienia nowego kierunku studiów II stopnia Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim
    Działania w ramach zadania:
    – opracowanie nowego programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
    – szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, podnoszące kompetencje dydaktyczne, w tym tutoring i szkolenia zagraniczne.
  10. Realizacja kształcenia na nowym kierunku Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim
    Działania w ramach zadania:
    – spotkania tutoringowe ze studentami,
    – zajęcia wyrównawcze dla studentów,
    – realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym zajęć z praktykami i realizacja praktyk,
    – staże dla studentów,
    – wizyty studyjne dla studentów,
    – szkolenia dla studentów.
  11. Przygotowania do uruchomienia nowego kierunku studiów II stopnia Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw
    Działania w ramach zadania:
    – opracowanie nowego programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
    – szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, podnoszące kompetencje dydaktyczne oraz w zakresie komercjalizacji efektów badań naukowych.
  12. Realizacja kształcenia na nowym kierunku Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw
    Działania w ramach zadania:
    – zajęcia wyrównawcze dla studentów,
    – spotkania tutoringowe ze studentami,
    – realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym zajęć z praktykami i realizacja praktyk,
    – zakup oprogramowania i gier symulacyjnych do realizacji kształcenia na zmodyfikowanym kierunku,
    – wizyty studyjne dla studentów,
    – szkolenia dla studentów.

Informacje wkrótce

Informacje wkrótce

Szanowni Państwo,

Jeżeli zauważą Państwo nieprawidłowości lub podejrzewają Państwo niezgodność działań realizowanych w ramach projektu z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) informujemy, że istnieje możliwość zgłoszenia zaistniałych nieprawidłowości lub złożenia skargi dotyczącej niezgodności przy realizacji projektu FERS z postanowieniami ww. konwencji na poniżej wskazane adresy.

Zgłoszenia można kierować za pomocą:

1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje).

Za przekazane zostaną uznane zgłoszenia w formie pisemnej.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.