Tworzenie i modyfikacja kierunków studiów w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
FERS.01.05-IP.08-0360/23
Celem projektu jest dostosowanie oferty kształcenia UEP do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji. Cel zostanie osiągnięty przez opracowanie dwóch nowych oraz zmodyfikowanie czterech kierunków studiów i ich realizację we współpracy z praktykami. Pozwoli to na upraktycznienie kierunków i wzmocnienie ich interdyscyplinarnego charakteru, poprzez włączenie zagadnień dotyczących zrównoważonego rozwoju i rozwoju cyfrowej gospodarki.
Wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: 11 607 000,90 zł.
Wartość dofinansowania projektu: 11 258 750,90 zł, w tym 9 578 097,14 zł ze środków europejskich i 1 680 653,76 zł ze środków dotacji celowej.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Informacje wkrótce
Projekt „Tworzenie i modyfikacja kierunków studiów w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu” o numerze FERS.01.05-IP.08-0360/23 jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
Celem projektu jest dostosowanie oferty kształcenia UEP do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji. Cel zostanie osiągnięty przez opracowanie dwóch nowych oraz zmodyfikowanie czterech kierunków studiów i ich realizację we współpracy z praktykami. Pozwoli to na upraktycznienie kierunków i wzmocnienie ich interdyscyplinarnego charakteru, poprzez włączenie zagadnień dotyczących zrównoważonego rozwoju i rozwoju cyfrowej gospodarki.
Wartość wydatków kwalifikowalnych/ogółem w projekcie: 11 607 000,90 zł.
Wartość dofinansowania projektu: 11 258 750,90 zł, w tym 9 578 097,14 zł ze środków europejskich i 1 680 653,76 zł ze środków dotacji celowej.
Projekt jest realizowany w okresie od 01.06.2024 r. do 30.12.2028 r.
Projekt przewiduje przygotowanie i realizację dwóch nowych kierunków studiów magisterskich: Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim i Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw, a także modyfikację kierunku studiów licencjackich Informatyka i Analityka Danych, modyfikację kierunku studiów magisterskich poinżynierskich Jakość i Rozwój Produktu oraz modyfikację kierunków studiów magisterskich: Nadzór i Kontrola (o profilu praktycznym) i Marketing.
Działania w projekcie obejmują m.in. opracowanie lub modyfikację programów studiów we współpracy z biznesem, szkolenia dla kadry dydaktycznej m.in. w zakresie zielonej i cyfrowej transformacji (w tym zagraniczne), przeprowadzenie zajęć wyrównawczych, organizację staży (w tym zagranicznych), wizyt studyjnych i szkoleń dla studentów, zakup nowoczesnego oprogramowania i sprzętu wspomagającego dydaktykę (w tym wyposażenie multimedialnego laboratorium dydaktycznego dla kierunków Informatyka i Analityka Danych oraz Transformacja cyfrowa łańcucha dostaw).
Nowe i zmodyfikowane kierunki studiów zostaną uruchomione w roku akademickim 2025/2026.
Umowa o dofinansowanie projektu została podpisana 12 lipca 2024 r.
Grupa docelowa projektu to:
340 studentów studiów stacjonarnych UEP, w tym:
- 30 studentów poinżynierskich studiów II stopnia kierunku Jakość i Rozwój Produktu,
- 30 studentów studiów II stopnia kierunku o profilu praktycznym Nadzór i Kontrola,
- 180 studentów studiów I stopnia kierunku Informatyka i Analityka Danych,
- 40 studentów studiów II stopnia kierunku Marketing,
- 30 studentów studiów II stopnia kierunku Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim,
- 30 studentów studiów II stopnia kierunku Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw,
oraz 191 osób, w tym 15 praktyków – kadra prowadząca zajęcia na ww. kierunkach, w tym:
- 36 osób – kadra dydaktyczna kierunku Jakość i Rozwój Produktu,
- 40 osób, w tym 15 praktyków – kadra dydaktyczna kierunku Nadzór i Kontrola,
- 30 osób – kadra dydaktyczna kierunku Informatyka i Analityka Danych,
- 35 osób – kadra dydaktyczna kierunku Marketing,
- 30 osób – kadra dydaktyczna kierunku Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim,
- 20 osób – kadra dydaktyczna kierunku Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw.
Każdy uczestnik projektu zostanie objęty badaniem poziomu i posiadanej wiedzy celem dopasowania zakresu oraz formy wsparcia do zdiagnozowanych potrzeb.
Wymogiem projektu jest rozwój kompetencji cyfrowych oraz rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji każdego przedstawiciela kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia.
Rezultaty które zostaną osiągnięte w ramach projektu:
- dostosowanie oferty kształcenia UEP do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji,
- nabycie kompetencji dzięki wsparciu EFS+ 272 osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym,
- nabycie kompetencji przez 153 osoby z kadry dydaktycznej.
W ramach projektu będą realizowane następujące zadania i działania:
- Przygotowania do uruchomienia zmodyfikowanego kierunku studiów II stopnia Jakość i Rozwój Produktu
Działania w ramach zadania:
– modyfikacja programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
– szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, w zakresie projektowania uniwersalnego, podnoszące kompetencje dydaktyczne oraz merytoryczne, w tym szkolenia zagraniczne. - Realizacja kształcenia na zmodyfikowanym kierunku Jakość i Rozwój Produktu
Działania w ramach zadania:
– zajęcia wyrównawcze dla studentów,
– realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym zajęć z praktykami,
– zakup oprogramowania i sprzętu do realizacji kształcenia na zmodyfikowanym kierunku,
– wyposażenie sali do Design Thinking,
staże dla studentów,
wizyty studyjne dla studentów, w tym zagraniczna wizyta studyjna,
szkolenia dla studentów. - Przygotowania do uruchomienia zmodyfikowanego kierunku studiów II stopnia Nadzór i Kontrola
Działania w ramach zadania:
– modyfikacja programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
– szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, w zakresie projektowania uniwersalnego, podnoszące kompetencje dydaktyczne oraz merytoryczne. - Realizacja kształcenia na zmodyfikowanym kierunku Nadzór i Kontrola
Działania w ramach zadania:
– zajęcia wyrównawcze dla studentów, w tym indywidulane zajęcia wyrównawcze,
– realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym praktyk,
– staże dla studentów, w tym zagraniczne,
– wizyty studyjne dla studentów,
– szkolenia dla studentów,
– egzaminy dla studentów potwierdzające kwalifikacje biegłego rewidenta lub doradcy podatkowego. - Przygotowania do uruchomienia zmodyfikowanego kierunku studiów I stopnia Informatyka i Analityka Danych
Działania w ramach zadania:
– modyfikacja programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
– opracowanie materiałów do kursu online dla zajęć wyrównawczych dla studentów,
– nagranie filmów do kursu online dla zajęć wyrównawczych dla studentów,
– szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, w zakresie projektowania uniwersalnego, podnoszące kompetencje dydaktyczne. - Realizacja kształcenia na zmodyfikowanym kierunku Informatyka i Analityka Danych
Działania w ramach zadania:
– zajęcia wyrównawcze dla studentów,
– realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym zajęć z praktykami,
– zakup sprzętu i wyposażenia do Multimedialnego laboratorium dydaktycznego dla kierunków Informatyka i Analityka Danych oraz Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw,
– staże dla studentów,
– wizyty studyjne dla studentów,
– kursy online dla studentów. - Przygotowania do uruchomienia zmodyfikowanego kierunku studiów II stopnia Marketing
Działania w ramach zadania:
– modyfikacja programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
– szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, w zakresie projektowania uniwersalnego, podnoszące kompetencje dydaktyczne oraz merytoryczne, w tym szkolenia zagraniczne. - Realizacja kształcenia na zmodyfikowanym kierunku Marketing
Działania w ramach zadania:
– zajęcia wyrównawcze dla studentów,
– realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym zajęć z praktykami,
– zakup oprogramowania i sprzętu do realizacji kształcenia na zmodyfikowanym kierunku,
– wizyty studyjne dla studentów,
– badania terenowe dla studentów. - Przygotowania do uruchomienia nowego kierunku studiów II stopnia Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim
Działania w ramach zadania:
– opracowanie nowego programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
– szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, podnoszące kompetencje dydaktyczne, w tym tutoring i szkolenia zagraniczne. - Realizacja kształcenia na nowym kierunku Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim
Działania w ramach zadania:
– spotkania tutoringowe ze studentami,
– zajęcia wyrównawcze dla studentów,
– realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym zajęć z praktykami i realizacja praktyk,
– staże dla studentów,
– wizyty studyjne dla studentów,
– szkolenia dla studentów. - Przygotowania do uruchomienia nowego kierunku studiów II stopnia Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw
Działania w ramach zadania:
– opracowanie nowego programu studiów, przygotowanie sylabusów i materiałów dydaktycznych,
– szkolenia dla kadry dydaktycznej podnoszące kompetencje cyfrowe, rozwijające świadomość i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, podnoszące kompetencje dydaktyczne oraz w zakresie komercjalizacji efektów badań naukowych. - Realizacja kształcenia na nowym kierunku Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw
Działania w ramach zadania:
– zajęcia wyrównawcze dla studentów,
– spotkania tutoringowe ze studentami,
– realizacja kształcenia na I i II roku studiów, w tym zajęć z praktykami i realizacja praktyk,
– zakup oprogramowania i gier symulacyjnych do realizacji kształcenia na zmodyfikowanym kierunku,
– wizyty studyjne dla studentów,
– szkolenia dla studentów.
Szkolenie zagraniczne podnoszące kompetencje merytoryczne w zakresie zastosowania wysokoprzepustowych metod analitycznych w kontroli produktów
Miejsce szkolenia: University of Potsdam, Instutite of Nutritional Science, Rehbrücke: Arthur-Scheunert-Allee 114-116, 14558 Nuthetal, Niemcy
Termin szkolenia: 21.10.2024 – 25.10.2024
Liczba wykładowców biorących udział w szkoleniu: 5 osób
– dr hab. inż. Daniela Gwiazdowska
– dr hab. inż. Katarzyna Pawlak-Lemańska
– dr inż. Mariusz Tichoniuk
– dr inż. Katarzyna Marchwińska
– dr inż. Krzysztof Juś
Harmonogram:
21.10.2024 r., 10:00 – 16:00: Zapoznanie z teoretycznymi podstawami wybranych zaawansowanych technik analizy instrumentalnych, w tym spektrometrii mas i chromatografii cieczowej oraz ich zastosowaniem w ocenia jakości i bezpieczeństwa produktów ze szczególnym uwzględnieniem produktów żywnościowych.
22.10.2024 r., 09:00 – 16:00: Zapoznanie z obsługą urządzeń LC-MS/MS i HPLC z detektorami spektrofotometrycznymi, MALDI-TOF. Sposoby przygotowania próbek do badań. Wstępny wybór i przygotowanie próbek produktów do planowanych analiz – oznaczanie profilu związków polifenolowych i analizy proteonomiczne. Możliwość wykorzystania omawianych metod analitycznych na zajęciach dydaktycznych.
23.10.2024 r., 09:00 – 16:00: Analizy przygotowanych próbek z wykorzystaniem chromatografii cieczowej HPLC z detektorem
Konsultacje programów szkoleń / kursów oferowanych przez Instytut Nauk o Żywieniu (Uniwersytet w Poczdamie).
24.10.2024 r., 09:00 – 16:00: Analizy przygotowanych próbek z wykorzystaniem spektrometrii mas LC-MS/MS oraz MALDI-TOF.
Konsultacje programów szkoleń / kursów oferowanych przez Instytut Nauk o Żywieniu (Uniwersytet w Poczdamie).
25.10.2024 r., 09:00 – 16:00: Przetwarzanie surowych danych, sposoby identyfikacji metabolitów oraz metody ilościowej analizy danych. Analiza i wizualizacja danych narzędziami bioinformatycznymi dostępnymi online.
– mgr Marta Sprada: Koordynatorka Projektu,
– mgr Jolanta Adamowicz: Specjalistka ds. rozliczeń,
– mgr Beata Wawrzyniak: Koordynatorka ds. szkoleń.
Koordynatorzy merytoryczni:
– dr hab. inż. Daniela Gwiazdowska, prof. UEP: Koordynatorka merytoryczna kierunku Jakość i Rozwój Produktu,
– dr inż. Mariusz Tichoniuk: Koordynator merytoryczny kierunku Jakość i Rozwój Produktu,
– dr Tomasz Gabrusewicz: Koordynator merytoryczny kierunku Nadzór i Kontrola,
– dr Monika Naskręcka: Koordynatorka merytoryczna kierunku Informatyka i Analityka Danych,
– dr hab. Renata Nestorowicz, prof. UEP: Koordynatorka merytoryczna kierunku Marketing,
– dr Alicja Koperska: Koordynatorka merytoryczna kierunku Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim,
– dr Sebastian Narojczyk: Koordynator merytoryczny kierunku Zrównoważone Zarządzanie Kapitałem Ludzkim,
– dr Marcin Jurczak: Koordynator merytoryczny kierunku Transformacja Cyfrowa Łańcucha Dostaw.
Dane osoby do kontaktu w sprawie projektu:
Marta Sprada
Biuro Pozyskiwania Funduszy
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Budynek A, al. Niepodległości 10, pokój 217
tel. + 48 61 856 90 85
Szanowni Państwo,
Jeżeli zauważą Państwo nieprawidłowości lub podejrzewają Państwo niezgodność działań realizowanych w ramach projektu z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) informujemy, że istnieje możliwość zgłoszenia zaistniałych nieprawidłowości lub złożenia skargi dotyczącej niezgodności przy realizacji projektu FERS z postanowieniami ww. konwencji na poniżej wskazane adresy.
Zgłoszenia można kierować za pomocą:
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje).
Za przekazane zostaną uznane zgłoszenia w formie pisemnej.