Aktualności

Rusza Uniwersytet Deloitte w Europie



Firma Deloitte inwestuje w edukację i wspiera najbardziej utalentowanych pracowników.


Warszawa, 19 grudnia 2013 r. – Firma doradcza Deloitte otworzyła w Brukseli Deloitte University. Jest to drugie po amerykańskim tego typu centrum, które będzie kształcić menedżerów Deloitte z Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu. Głównym jego celem jest wszechstronny rozwój i przygotowanie młodego pokolenia utalentowanych liderów do skutecznego funkcjonowania w nowej rzeczywistości gospodarczej. W przyszłym roku w programach Uniwersytetu Deloitte ma wziąć udział ponad 4 tys. menedżerów z niemal 100 krajów, w tym 69 z Polski.

 

Pierwszą swoją placówkę kształcącą przyszłych liderów firma Deloitte otworzyła dwa lata temu w Westlake w Teksasie. Z jej oferty edukacyjnej skorzystało do tej pory około 50 tys. słuchaczy z 70 krajów. „Teraz takie możliwości będą mieli także menedżerowie z Europy Środkowej. Na uniwersytecie wykładają uznani eksperci Deloitte, którzy posiadają unikalne doświadczenie i wiedzę. W ten sposób mogą oni zainspirować i kształcić swych następców. Projekt jest unikatowy w skali światowej, bo łączy wiedzę prestiżowych placówek naukowych z doświadczeniem, praktyką i pasją najlepszych międzynarodowych ekspertów. Tym bardziej jesteśmy dumni, że także polski oddział Deloitte ma swój wkład w powstanie brukselskiej placówki i będzie z niej korzystał” – mówi Marek Metrycki, Partner Zarządzający Deloitte w Polsce.

 

O tym jak ważny dla Deloitte jest rozwój pracowników najlepiej świadczy fakt, że w tym roku obrotowym inwestycje w programy nauczania i rozwoju w Westlake wzrosły o 40 proc.

Uniwersytet Deloitte dla Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu różni się tym od swojego amerykańskiego odpowiednika, że jego oferta edukacyjna jest ściśle dopasowana do lokalnych potrzeb regionu. Dzięki ciągłym inwestycjom w przywództwo i rozwój, specjaliści Deloitte mają teraz dostęp do najbardziej zaawansowanych szkoleń i posiadają wiedzę potrzebną do niesienia klientom pomocy w zmieniającej się rzeczywistości, która uwzględnia także lokalne doświadczenia, uwarunkowania i różnice kulturowe.

 

Program nauczania stworzono w taki sposób, aby zdobyta wiedza mogła być szybko, praktycznie, a przede wszystkim skutecznie wykorzystywana w miejscu pracy. Obejmuje on wiele obszarów działalności gospodarczej, takich jak rozwój przedsiębiorstw w poszczególnych sektorach, analitykę, negocjacje czy rozwój strategii biznesowej. Nowością jest laboratorium biznesowe „Client Lab Experience”, w którym w sposób innowacyjny (z pomocą ekspertów i nowoczesnych technologii) będą rozwiązywane rzeczywiste problemy firm. Segment szkoleń związanych z przywództwem skupia się z kolei na kształceniu nowego pokolenia liderów, którzy potrafią prowadzić swoje organizacje w zmieniających się warunkach ekonomicznych i przystosować je do nowych wymagań rynkowych.

Cały program edukacyjny jest owocem ścisłej współpracy firm członkowskich Deloitte, prestiżowych placówek naukowych oraz praktyków biznesu. Oferta edukacyjna dla wszystkich krajów jest dokładanie taka sama. Jej wysoką jakość oraz poziom gwarantują najlepsi moderatorzy, praktycy i eksperci, którzy z Deloitte związani są od lat.  

 

Przewidywana liczba dni szkoleniowych w roku obrotowym 2014 wyniesie około 10 tys., a w ciągu kolejnych trzech lat może wzrosnąć nawet do 30 tys. Szacuje się, że w roku obrotowym 2014 w programie Uniwersytetu Deloitte EMEA weźmie udział ponad 4 tys. osób. W 184-osobowej grupie pochodzącej z Europy Środkowej znajdzie się 69 Polaków.

Program testowy, który odbył się w ub. roku ukończyło już 100 osób z Polski. „Dla mnie Uniwersytet Deloitte jest pasjonującym eksperymentem. To swoisty mikrokosmos, na który składa się  wiele ważnych elementów naszego biznesu wzbogaconych doświadczeniem nowych ludzi i wielu kultur biznesowych. Uczestnictwo w takim programie niewątpliwie daje nowe możliwości rozwoju talentów.” mówi Gavin Flook, Partner Odpowiedzialny Za Zarządzanie Talentami w Europie Środkowej w Deloitte, który jest jednym z jego moderatorów.

 

Konstrukcja programu oparta jest na koncepcji „podróży” do wiedzy eksperckiej, polegającej na rozwijaniu tych kompetencji, które są najbardziej potrzebne i pożądane na stanowiskach menedżerskich i wyższych.  W praktyce oznacza to, że w przypadku konsultantów i menedżerów nacisk będzie położony na biznesowe i techniczne umiejętności, a dyrektorzy i partnerzy rozwijać będą przede wszystkim zdolności społeczne i interpersonalne oraz poznawać tajniki nowoczesnego przywództwa. W skład programu wchodzą sesje organizowane w siedzibie Uniwersytetu, sesje lokalne lub wirtualne (online). „Oznacza to, że uczestnicy będą mogli barć udział w zajęciach także w taki sposób, aby nie kolidowały one z ich codziennymi obowiązkami. Aby zostać uczestnikiem programów Uniwersytetu Deloitte, należy zgłosić się do swoich przełożonych i w oparciu o ustalony wcześniej plan rozwoju, uzyskać ich rekomendację oraz akceptację”- tłumaczy Krzysztof Kwiecień, Dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Polsce i Europie Środkowej w Deloitte.

 

Uczestnictwo w zajęciach Deloitte University, oprócz rozwoju własnych umiejętności, daje możliwość nawiązywania międzynarodowych kontaktów w wielokulturowym środowisku oraz budowania międzynarodowej kariery. Jak bardzo jest to ważne pokazało tegoroczne badanie Deloitte „Pierwsze kroki na rynku pracy”, przeprowadzone wśród studentów i absolwentów z Polski i innych krajów Europy Środkowej. „Niemal 90 proc. polskich studentów uważa, że doświadczenie zdobyte za granicą związane z kierunkiem studiów jest bardzo przydatne w poszukiwaniach pracy i rozwoju dalszej kariery. Jednocześnie jednak wciąż bardzo niewielki odsetek z nich, bo tylko nieco ponad 4 proc. może się tym pochwalić w swoim CV. Tymczasem Deloitte University otwiera przed młodymi menedżerami tego rodzaju możliwości” – mówi Krzysztof Kwiecień.

 

Na lokalizację Uniwersytetu wybrano Brukselę ze względu na międzynarodowy i wielokulturowy charakter tego miasta. Nie bez znaczenia było także to, że w stolicy Belgii mają swoje siedziby ważne instytucje europejskie i organizacje międzynarodowe. Uniwersytet Deloitte EMEA mieści się w wysokiej jakości kompleksie konferencyjno-hotelowym Dolce La Hulpe.

 

„Deloitte University EMEA jest inwestycją w rozwój zawodowy naszych pracowników. Unikalne pod względem programu i infrastruktury miejsce pomoże nam w budowaniu najwyższejjakości kształcenia. Wiemy, że dla firm na całym świecie w najbliższych latach dobór i poszukiwanie talentów będzie dużym wyzwaniem., Inwestycja w rozwój naszych pracowników już teraz pomoże nam uzyskać przewagę konkurencyjną i dostarczać najwyższą jakość usług. Mam nadzieję, że Deloitte University EMEA jest miejscem, w którym nasi eksperci będą dzielić się swymi doświadczeniami oraz tworzyć jednolity standard jakości, który wykorzystamy w praktyce w naszej codziennej pracy” – podsumowuje Marek Metrycki.

 

Subskrypcja:
Otrzymuj powiadomienia o kolejnych informacjach prasowych Deloitte na stronie:
www.deloitte.com/pl/subskrypcje


Deloitte Polska

Al. Jana Pawła II 19

00-854 Warszawa

Polska


Informacja prasowa

 

Tel.: +48 22 511 08 11/12
Fax: +48 22 511 08 13
www.deloitte.com/pl


Kontakt: Ewa Rzeczkowska

Rzecznik Prasowy, Deloitte

Tel.: +48 601 967 608

erzeczkowska@deloitteCE.com