KOMUNIKACJA W BIZNESIE

Komunikacja w Biznesie to specjalność, na której możesz zdobyć uniwersalne umiejętności mające decydujący wpływ na pełen sukcesów przebieg Twojej kariery zawodowej. Podczas praktycznych zajęć:

  • nauczysz się samodzielności w zdobywaniu i ocenie informacji,
  • dowiesz się, jak nawiązywać kontakty biznesowe i wykorzystywać networking, 
  • nauczysz się, jak prezentować i argumentować swoje racje, 
  • zdobędziesz umiejętność skutecznego prowadzenia negocjacji.

Dlaczego warto wybrać Komunikację w Biznesie

  • Twoje umiejętności komunikacyjne są jednym z najważniejszych atutów w drodze do kariery zawodowej w każdej profesji. 
  • Im wyższe stanowisko zajmiesz, tym większą rolę będzie w Twoje pracy odgrywało komunikowanie się z innymi ludźmi. 
  • Żeby odnieść sukces na rynku, musisz przekonać do siebie innych. 
  • Kreatywność i umiejętność współpracy to jedne z najbardziej pożądanych cech pracowników w opinii pracodawców. 

Nasze projekty 

      

Zainteresowanych szczegółowymi informacjami, zapraszamy do dalszej lektury.


Wiedza i umiejętności

Studiując specjalność Komunikacja w Biznesie dowiesz się, jak wygrać na rynku i odnieść sukces w biznesie. Nauczysz się m.in.: 

  • jak tworzyć strategie komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, 
  • jak zarządzać wizerunkiem przedsiębiorstwa na rynku B2B i B2C, 
  • jak wykorzystywać Internet, media społecznościowe i big data w celach biznesowych, 
  • jak budować i rozwijać partnerskie relacje biznesowe oraz wykorzystywać networking, 
  • jak skutecznie negocjować kontrakty z Polakami i obcokrajowcami, 
  • jak stosować zasady i techniki profesjonalnej sprzedaży,
  • jak projektować doświadczenia klienta (UX),
  • jak tworzyć silne marki,
  • jak budować oryginalne kampanie promocyjne, 
  • jak organizować wydarzenia marketingowe o charakterze promocyjnym, 
  • jak skutecznie komunikować się w organizacji i tworzyć przyjazną atmosferę w zespole, 
  • jak budować swój własny profesjonalny wizerunek, 
  • jak profesjonalnie występować publicznie i przekonywać do siebie innych.

Profil absolwenta czyli opcje kariery

Wiedza i umiejętności, jakie nabędziesz na specjalności KwB, będą potrzebne w każdej branży, na każdym szczeblu kariery zawodowej, a także w życiu osobistym. Kończąc studia, będziesz mógł/mogła z powodzeniem ubiegać się o posadę m.in. na następujących stanowiskach:

  • menager ds. komunikacji marketingowej,
  • menager ds. komunikacji korporacyjnej,
  • menager ds. marketingu
  • menager ds. sprzedaży,
  • menager ds. promocji,
  • menager ds. produktu, 
  • menager ds. marki
  • trener biznesu,
  • specjalista ds. kontaktów z klientami,
  • specjalista ds. Public Relations.

Opinie studentów i absolwentów specjalności KwB

  • „Jestem bardzo zadowolona. Myślę, że lepiej nie mogłam wybrać na tej uczelni. Bardzo podoba mi się zaangażowanie i podejście wykładowców do zajęć, a także duża liczba zajęć o charakterze praktycznym. Wiedza, jakiej się uczę uważam za bardzo ciekawą i przydatną w przyszłości."
  • „Podobają mi się „partnerskie stosunki” między studentami i prowadzącymi.” 
  • „Uczę się tego, co mnie interesuje, bardzo przyjemne zajęcia, wspaniała kadra, dużo projektów i prezentacji.”
  • „Jestem zadowolona, podobają mi się przedmioty i sposób prowadzenia. Bardzo dużo praktycznych umiejętności dały mi zajęcia z przedmiotów specjalnościowych” 
  • „Uczę się ciekawych rzeczy z ciekawymi ludźmi. Mam kontakt z świetnymi wykładowcami posiadającymi wielką wiedzę i prowadzącymi zajęcia w bardzo interesujący sposób” 
  • „Jestem bardzo zadowolona :) Baaaardzo. Najlepsza katedra, ciekawe wykłady”
  • „Komunikacja w Biznesie, czyli ludzie. Nauczyłem się otwierać swoją głowę (jakkolwiek to brzmi:)), otwartości na ludzi i nowe rzeczy. Zobaczyłem, że nauka nie musi być nudna i że może być bliska zabawie. Utwierdziłem się w przekonaniu, że można iść własną drogą. Tak w ogóle to kiedy szedłem na studia to wydawało mi się, że Uniwersytet Ekonomiczny jest strasznie nudny. Okazało się, że nie jest…”

Jak to wygląda w praktyce, czyli metody kształcenia 

Niczego się nie nauczysz dopóki sam nie spróbujesz. Wyznajemy taką zasadę, dlatego około 90% naszych zajęć prowadzimy z wykorzystaniem metod i technik interaktywnych. Obecność i aktywny udział na zajęciach pozwala studentom opanować niezbędną wiedzę i wyrobić sobie umiejętności bez potrzeby późniejszego „wkuwania” materiału na pamięć. Dominujące metody prowadzenia zajęć to: 

  • warsztaty, 
  • analizy przypadków na przykładzie polskich przedsiębiorstw, 
  • praca z kamerą, 
  • tworzenie i analizy prezentacji multimedialnych, 
  • gry symulacyjne, 
  • praca w zespołach i praca indywidualna, 
  • wykłady połączone z dyskusją.  

Program nauczania obejmuje także: 

  • spotkania z menagerami, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami; 
  • wizyty studyjne w przedsiębiorstwach;
  • udział w wydarzeniach marketingowych w kraju i zagranicą; 
  • wizyty w agencjach reklamowych i agencjach PR. 

 

Osoby prowadzące zajęcia 

Zajęcia specjalnościowe prowadzone są przez pracowników Katedry Strategii Marketingowych. Poznasz tu ciekawych ludzi, którzy cieszą się uznaniem i sympatią w opinii studentów. Zajęcia prowadzimy bazując na najnowszej, stale aktualizowanej wiedzy literaturowej, ale przede wszystkim na licznych doświadczeniach i kontaktach z podmiotami gospodarczymi. To gwarancja, że na zajęciach poruszane są wyłącznie aktualne i praktyczne zagadnienia. 


Wybrane przedmioty – studia I stopnia

Komunikacja międzyludzka, Komunikacja marketingowa, Komunikacja multimedialna, Kampanie reklamowe, Reklama w Internecie, Techniki sprzedaży, Kreatywność i innowacje, Negocjacje, Uwarunkowania kulturowe w komunikacji w biznesie, Zarządzanie marką, Targi w komunikacji marketingowej, Design w marketingu

 

Wybrane przedmioty – studia II stopnia 

Zarządzanie sprzedażą, Zarządzanie komunikacją marketingową, Zarządzanie relacjami z klientami, Komunikacja w mediach społecznościowych, Public Relations, Przywództwo i liderowanie, Zarządzanie wizerunkiem organizacji, Organizacja wydarzeń marketingowych, Komunikacja marketingowa na rynkach branżowych, Sponsoring