Tutoring wywodzi się z brytyjskich doświadczeń edukacyjnych. Jest innowacyjną, spersonalizowaną, metodą pracy dydaktycznej skoncentrowanej na odkrywaniu i rozwijaniu indywidualnego potencjału studenta. Tutoring opiera się na relacji człowieka z człowiekiem, mistrza z uczniem. To forma edukacji spersonalizowanej przy wykorzystaniu zarówno podejścia naukowego, jak również rozwojowego. To odejście od masowego charakteru kształcenia. Tutoring to proces wspomagania rozwoju studenta poprzez wzmacnianie jego niezależności, sprawczości i odpowiedzialności za własny rozwój. Program tutoringu w UEP zakłada indywidualną pracę Tutora ze studentem. Koncentruje się na mocnych stronach i celach studenta. Tutoring to czas na budowanie samoświadomości i refleksji nad dalszym rozwojem – zawodowym, naukowym, osobistym i społecznym.

W tutoringu patrzy się na Tutee w sposób całościowy. Nikt nie daje gotowych rozwiązań, ale przestrzeń do pracy, poczucie bezpieczeństwa. Ponieważ prawdziwy rozwój jest trudnym procesem, to tak ważna jest relacja Tutor – Tutee.
W Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu mamy 16 Akredytowanych Praktyków Tutoringu, po najlepszej w Polsce Szkole Tutorów Collegium Wratislaviense.

Tutoring akademicki na UEP jest dla wszystkich studentów:
  • wszystkich kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia,
  • nie wcześniej niż po ukończeniu pierwszego roku studiów pierwszego stopnia,
  • nie wcześniej niż po ukończeniu pierwszego semestru studiów trzysemestralnych albo pierwszego roku studiów czterosemestralnych na studiach drugiego stopnia,
  • którzy bezwarunkowo zaliczyli semestr poprzedzający rok akademicki, w którym ma odbyć się tutoring.
Liczba miejsc w programie jest ograniczona, a zakwalifikowane osoby odbędą 8 spotkań indywidualnych z wybranym Tutorem, podczas których będą pracować na celem Tutee.
Masz pytanie – zadaj je, pisząc maila do Koordynatorki ds. Tutoringu, dr Joanny Furmańczyk (Katedra Edukacji i Rozwoju Kadr) na adres: joanna.furmanczyk@ue.poznan.pl