Studentów, którzy chcieliby skorzystać z psychologicznych konsultacji zapraszamy na odbywające się raz lub dwa razy w tygodniu dyżury Psychologicznego Konsultanta ds. Procesu Studiowania dla Studentów UEP lub prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny.
Dyżury on-line Psychologicznego konsultanta ds. trudności w
procesie studiowania dla studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w miesiącu lutym 2021 r. odbędą się w następujących terminach:
czwartek, 11.02.2020, godz. 17:30-18:30
sobota, 13.02.2021, godz. 11:30-12:30
czwartek, 18.02.2021, godz. 17:30-18:30
sobota, 20.02.2021, godz. 11:30-12:30
czwartek, 25.02.2021, godz. 17:30-18:30
Ze względu na duże zainteresowanie kontaktem z Psychologicznym Konsultantem ds. Procesu Studiowania, w pierwszej kolejności pomoc będzie udzielana osobom w kryzysie psychicznym i z poważnymi trudnościami w studiowaniu.
Konsultacje mogą odbywać się przez tel.
730 591 791, (można poprosić o oddzwonienie, w przypadku
ponoszenia wysokich kosztów rozmowy), oraz przez komunikator internetowy
Skype
Na Skype'ie można znaleźć pana Szymona Hejmanowskiego w godzinach dyżurów lub w terminach ustalonych konsultacji.
Nazwy: live:.cid.91e676a6a6f4dbe5
Szymon Hejmanowski
- UAM i UEP
Można też kontaktować się i ustalać termin rozmowy przez adres: szymon.hejmanowski@amu.edu.pl
Zachęcamy do kontaktu i indywidualnego ustalenia dogodnego terminu spotkania.
Pisząc maila w sprawie konsultacji proszę podać imię i nazwisko, numer albumu, kierunek i rok studiów oraz wyraźnie zaznaczyć, że są Państwo studentami UEP.
Dla studentów UEP powyższe konsultacje są bezpłatne.
Zapraszamy studentów naszej Uczel3ni, którzy doświadczają trudności w studiowaniu i chcieliby uzyskać wsparcie psychologiczne nakierowane na:
- efektywne uczenie się i studiowanie,
- nadrabianie ew. zaległości w studiach,
- pokonywanie barier w studiowaniu wynikających z trudności natury poznawczej lub emocjonalno-motywacyjnej,
- skuteczne zarządzanie własnym czasem,
- radzenie sobie ze stresem, m.in. w sytuacjach egzaminacyjnych,
- podejmowanie i realizowanie ambitnych wyzwań życiowych,
- satysfakcjonujące spełnianie się w relacjach z innymi ludźmi.
W trakcie konsultacji studenci mogą lepiej rozpoznać swoje preferencje i predyspozycje w zakresie efektywnego uczenia się. Studenci z pomocą konsultanta mają okazję wypracować odpowiednie, dostosowane do ich potrzeb metody opanowywania obowiązującego ich materiału studiów. Mogą też zapoznać się z wybranymi technikami uczenia się i wypróbować je w praktyce.
W ramach konsultacji mają okazję rozwiązać testy psychologiczne lub skorzystać z eksperymentalnych metod diagnostycznych służących uzyskaniu informacji na temat funkcjonowania poznawczego w określonych obszarach, co umożliwia rozpoznanie ew. deficytów poznawczych studentów, mogących utrudniać im osiąganie sukcesu edukacyjnego na studiach. Dzięki pozyskanym w ten sposób informacjom możliwe jest poszukiwanie odpowiedniej strategii przezwyciężania trudności w uczeniu się oraz poszukiwanie efektywnych form wsparcia.
W uzasadnionych przypadkach Psychologiczny konsultant przygotowuje po konsultacjach ze studentami pisma adresowane do Władz Uczelni oraz Wykładowców. Pisma takie zawierają informację np. o poparciu dla udzielenia studentom adekwatnych względem specjalnych potrzeb studentów form wsparcia w ramach zajęć na studiach.
Konsultacje służą również budowaniu motywacji do studiowania, zarządzaniu czasem, rozwijaniu umiejętności, zdawania egzaminów, radzeniu sobie ze stresem w sytuacji egzaminów i kolokwiów oraz w sytuacji nawarstwienia się zaległości w studiach, a także w innych sytuacjach życiowych na Uczelni i poza nią.
Konsultacje mogą też być poświęcone rozpoznawaniu swoich mocnych stron i priorytetów życiowych oraz dróg ich realizacji, poprawie funkcjonowania psychospołecznego na uczelni i poza nią, m.in. poprzez odnajdywanie ważnych dla siebie obszarów zaangażowania, rozwijanie umiejętności rozwiązywanie konfliktów oraz umiejętności stwarzania sobie i innym sprzyjających okoliczności społecznych opartych na wzajemnej życzliwości, zaufaniu i współpracy.
W niektórych przypadkach konsultacje dotyczą też pracy licencjackiej bądź magisterskiej, a także planowaniu ścieżki rozwoju edukacyjno-zawodowego studenta po zakończeniu aktualnego etapu studiów.